اخبار خودرو جهان
دارای دو مدل پلاگین هیبریدی و برقی

نام اسیووی جدید دنزا جوینت ونچر بی وای و مرسدس بنز فاش شد

سه شنبه - ۴ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
دنزا Denza N7 جوینت ونچر بی وای دی و مرسدس بنز (1)

یک اسیووی جدید از برند دنزا که سابقا جوینت ونچری بین بی وای دی و مرسدس بنز بود در راه بوده که نام آن به تازگی اعلام شده است. این خودرو دنزا N7 نام داشته که بر پایه خودروی کانسپت دنزا اینسپشن Inception توسعه یافته است. بی وای دی دنزا N7 یا به صورت مختصر همان دنزا N7 قرار است که در همین سال 2023 به بازار چین و بازارهای صادراتی عرضه شود.

تاریخچه دنزا، جوینت ونچر بی وای دی BYD و مرسدس بنز

به گزارش خودرونویس، پیش از آنکه به دنزا Denza N7 بپردازیم، کمی در خصوص برند دنزا و پیدایش آن صحبت می کنیم. همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، دنزا Denza به عنوان جوینت ونچری بین بی وای دی و مرسدس بنز در سال 2010 تاسیس شد. اولین محصول این برند که دنزا دنزا نام داشت در سال 2014 راهی بازار چین شد و تنها در شهرهای خاصی به فروش رفت. در سال 2020 دنزا اسیووی X را بر پایه بی وای دی تانگ BYD Tang به بازار عرضه کرد. مرسدس بنز این خودرو را طراحی کرده بود. اما این خودرو در بازار چین موفق نشد. بدین ترتیب مرسدس بنز سهام خود در جوینت ونچر دنزا Denza را از 50 به 10 درصد کاهش داد. در حال حاضر بی وای دی 90 درصد سهام دنزا را تحت تملک خود دارد. این شرکت به تازگی شروع به توسعه سبد محصولاتی کرده که شامل خودروهایی با نام های D، E، N، Z و A به همراه عدد است. به تازگی مینی ون دنزا D9 توسط این شرکت معرفی شده و حال هم اسیووی دنزا N7 از راه رسیده است.

دنزا Denza N7 جوینت ونچر بی وای دی و مرسدس بنز (1)

دنزا دنزا

بی وای دی دنزا در گام اول در تاریخ 15 ژانویه حرف اول نام این اسیووی را منتشر کرد. در آن زمان یک تصویر منتشر شد که در آن عبارت New دیده می شد که حرف N با ابعادی بزرگ در میان تصویر قرار داشت که به نام این اسیووی اشاره داشت. حال امروز، دنزا رسما نام کامل این خودرو را متتشر کرده است. دنزا N7 به گفته این زیربرند بی وای دی یک اسیووی هوشمند 5 نفره است.

دنزا Denza N7 جوینت ونچر بی وای دی و مرسدس بنز (1)

بی وای دی یک سری تیزر هم از خودرو دنزا N7 منتشر کرده که نشان می دهد مشتریان هدف این برند چه افرادی هستند. ظاهرا دنزا قصد دارد با اسیووی دنزا N7 مشتریان جوان و ماجراجو و علاقمند به اسکی، طبیعتگردی و چتربازی را جذب کند. جالبتر اینکه تمام این افراد از کشورهای اروپایی هستند! این موضوع را می توان چنین برداشت کرد که دنزا N7 قرار است به بازارهای صادراتی راه یابد. دنزا همچنین مفهوم حرف N را نیز بیان کرد که به گفته این برند حرف N به عصر جدید هوش و کنترل نامحدود رانندگی اشاره دارد. البته این یک شعار تبلیغاتی بوده و در عمل به این معناست که خودرو دنزا N7 دارای سیستم های کمکی راننده پیشرفته است.

دنزا Denza N7 جوینت ونچر بی وای دی و مرسدس بنز (1)

مشخصات بی وای دی دنزا N7

همانطور که در ابتدای مطلب بیان کردیم، ماشین دنزا N7 بر پایه خودرو کانسپت دنزا Inception توسعه یافته که در آگوست سال 2022 در نمایشگاه چنگدو رونمایی شده بود. این خودرو یک کراس اوور بوده که بر پایه پلتفرم بی وای دی e-Platform 3.0 توسعه پیدا کرده است. این خودرو طولی معادل 4.9 متر داشته و فاصله بین دو محور آن 2.9 متر گزارش شده است. خودرو دنزا N7 دارای دو نسخه برقی و پلاگین هیبریدی بوده که نسخه تمام برقی آن قادر است طی 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. طراحی بیرونی این خودرو جذاب، تهاجمی و در عین حال ساده بوده و از جمله بارزترین المان های ظاهری آن باید به خطوط سقف و دستگیره های پاپ آپ درب ها اشاره کرد. به تازگی خودرو دنزا N7 در حال تست در چین رویت شده که بدنه آن با کاور پوشانده شده بود. ولی طراحی آن حتی از زیر کاور هم مشخص بود که با خودرو مفهومی دنزا Inception تفاوتی ندارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟