اخبار خودرو جهان
شورولت سیکر Seeker در پوست بیوک!

بیوک انویستا Envista کراس اوور کوپه اسپرت برای بازار چین

شنبه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
بیوک انویستا Envista 2022

در حالیکه تصور می کردیم شرکت خودروسازی آمریکایی بیوک تنها قصد تولید خودروهای برقی را در چین دارد، این شرکت یک خودروی بنزینی دیگر را رونمایی کرد. این خودرو که بیوک انویستا Envista نام دارد یک اسیووی کامپکت کوپه بوده که قرار است در سه ماه چهارم سال 2022 به بازار چین عرضه شود. بیوک انویستا Envista دارای چهره ای بسیار خشن و اسپرت بوده به خصوص در نمای جلو بوده و عمده پروفیل جلوی این خودرو را یک جلوپنجره بزرگ احاطه کرده است.

طراحی ظاهری بیوک انویستا Envista 2022

به گزارش خودرونویس، خودروهای بیوک در چین در کارخانه جوینت ونچر سایک- جی ام (SAIC-GM) تولید می شوند. سبد محصولات بیوک در چین بسیار متنوع و تا حد زیادی گیج کننده است. این خودروساز خوشنام و قدیمی آمریکایی در حال حاضر در چین محصولات مختلفی اعم از مینی ون ها، سدان های ارزان قیمت، سدان های لوکس گران قیمت تا اسیووی هایی جدیدی را عرضه می کند. البته این شرکت سه خودروی الکتریکی قدیمی و غیر محبوب هم در سبد محصولات چین خود دارد که در ستون چپ تصویر زیر مشاهده می کنید. در ستون راست تصویر بیوک خودروی کانسپت تازه رونمایی شده الکترا X را مشاهده می کنید که در نسخه تولیدی به زودی رونمایی شده و اولین خودروی الکتریکی ویژه بازار چین بیوک خواهد بود.

بیوک انویستا Envista 2022

دوباره به بیوک انویستا Envista می پردازیم. این خودرو به لوگوی جدید و تازه رونمایی شده بیوک مجهز بوده و با توجه به سگمنتی که در آن قرار گرفته، طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد. المان های جدیدی در طراحی بیوک انویستا Envista دیده می شود که برای برندی مثل بیوک مقداری جسورانه به نظر می رسد. این المان های جدید مانند چراغ های اصلی Split لایت یا خطی، چراغ های عقب صاف و اسپویلر یکپارچه با درب فضای بار هستند. شیشه عقب کوچک به نظر می رسد و یک اسپویلر دیگر در بالای آن نیز طراحی شده است. در سمت راست درب فضای بار هم عبارت چینی Shangqi Tongyong یا همان SAIC-GM نصب شده است.

بیوک انویستا Envista 2022

مشخصات فنی بیوک انویستا Envista 2022

بیوک انویستا یک کراس اوور کامپکت و جمع و جور است. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4638، 1816 و 1565 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2700 میلی متر است. این خودرو وزن خالصی معادل 1435 کیلوگرم دارد. قلب تپنده بیوک انویستا Envista یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر LP5 بنزینی بوده که توسط شرکت SAIC-GM طراحی و تولید شده است. به عبارت دیگر چینی ها روی برندی مانند بیوک هم تاثیر گذاشته اند و این شرکت را هم به سمت استفاده از موتورهای خسته کننده 1.5 لیتری اقتصادی سوق داده اند. این پیشرانه قادر به تولید 180 اسب بخار قدرت بوده و بیوک انویستا به کمک آن قادر است به نهایت سرعت 205 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

بیوک انویستا Envista 2022

بیوک انویستا از نظر مشخصات فنی تا حد زیادی به شورولت سیکر Seeker که یک کراس اوور اسپرت آمریکایی دیگر برای بازار چین بوده، مرتبط است. شورولت سیکر دارای فاصله بین دو محور مشابه و پیشرانه ای یکسان با بیوک انویستا است.

تصاویری که از جزییات بیوک انویستا منتشر شده، نشان می دهد که یک نسخه اسپرت به نام GS از این خودرو نیز عرضه می شود که دارای نشان قرمز رنگ GS بوده که به احتمال زیاد دارای کالیپرهای ترمز قرمز رنگ است. البته نسخه سفید رنگ که تصاویر آن را مشاهده می کنید مربوط به نسخه معمولی غیر GS است. از جمله امکانات بیوک انویستا Envista می توان به سانروف پانورامیک، دوربین دنده عقب و دوربین هشدار خروج از خط اشاره کرد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟