اخبار خودرو جهان
گذشته در مقابل آینده

درگ ریس بوگاتی شیرون با تسلا مدل اس

یکشنبه - ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
درگ ریس بوگاتی شیرون با تسلا مدل اس S Plaid

تقریبا هیچ خودرویی مشابه با بوگاتی شیرون نیست. یک ابرخودرو گران قیمت، فوق قدرتمند و کمیاب که به بهترین موتور درونسوز جهان مجهز شده است. درگ تایمز به تازگی درگ ریسی جذاب را بین بوگاتی شیرون و تسلا مدل اس Plaid پلاید برگزار کرده است. به نظر شما کدام خودرو سریع تر است؟

مشخصات بوگاتی شیرون

به گزارش خودرونویس، بوگاتی شیرون دارای یک موتور 8 لیتری 16 سیلندر با آرایش سیلندر W شکل بوده که به چهار توربوشارژ هم مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید 1500 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور به هر چهار چرخ به وسیله گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه منتقل می شود.

 

مشخصات فنی تسلا مدل اس پلاید Tesla Model S Plaid

تسلا مدل اس Plaid روی کاغذ نسبت به بوگاتی شیرون پایین تر است. این سدان برقی دارای سه موتور الکتریکی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 1020 اسب بخار قدرت هستند و نیروی تولیدی آن به هر چهار چرخ منتقل می شود. تسلا مدل اس همچنین 226 کیلوگرم نسبت به بوگاتی شیرون سنگین تر است. ولی این اضافه وزن در نتیجه این درگ ریس تاثیری ندارد.

 

ویدیو درگ بوگاتی شیرون با تسلا مدل S Plaid

 

در اولین درگ ریس، تسلا مدل اس لانچ بسیار خوبی داشت و بوگاتی به کندی از خط شروع جدا شد. شیرون رفته رفته فاصله را کمتر کرد ولی نتوانست قبل از عبور از خط پایان تسلا مدل اس Plaid را پشت سر بگذارد. بوگاتی شیرون لانچ بهتری را در درگ ریس دوم داشت که موجب پیروزی این خودرو در این رقابت شد و تسلا از دور شاهد پیروزی این هیولای 16 سیلندر بود.

سومین درگ ریس دوباره با برد تسلا مدل اس پلاید Plaid همراه بود و این خودرو شروع بهتری داشت و زودتر از بوگاتی شیرون از خط پایان درگ 400 متر عبور کرد.

دو رولینگ ریس هم بین تسلا مدل اس Plaid و بوگاتی شیرون برگزار شد. ولی بوگاتی در هر دو رولینگ ریس شکست خورد. در حالیکه بوگاتی شیرون تا حد زیادی به پیروزی در رولینگ ریس دوم نزدیک بود، ولی با نصف خودرو فاصله نتیجه را به تسلا مدل اس Plaid واگذار است. به نظر می رسد که یک موتور بنزینی 16 سیلندر حریف سه موتور برقی نیست!

بوگاتی شیرون یک شاهکار مهندسی است. این خودرو نشانگر اوج توانایی موتورهای احتراق داخلی بوده و بیانگر نهایت قابلیت های موتورهای بنزینی است. اما تسلا مدل اس آینده را به شما ارائه می دهد و قادر است به سادگی بوگاتی شیرون را شکست دهد. اما به تازگی ریماک و بوگاتی با یکدیگر شریک شده اند و امیدوار هستیم که این برند فرانسوی یعنی بوگاتی در آینده با تولید ابرخودروهای قدرتمند برقی بار دیگر به میدان بازگردد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟