اخبار خودرو جهان
استایل ظاهری مشابه با مرسدس بنز G کلاس

برابوس 900 کراولر Crawler هیولای بیابان گرد

شنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
برابوس 900 کراولر crawler

برابوس به تیونینگ و شخصی سازی انواع محصولات مرسدس بنز و مرسدس AMG شهرت دارد. اما این تیونر آلمانی تصمیم گرفته که فعالیت خود را گسترش دهد و به تازگی یک خودروی غیر خیابانی برای کویر نوردی توسعه داده است. این هیولا که برابوس 900 کراولر Crawler نام دارد تیراژ تولیدی محدود به 15 دستگاه داشته و برچسب قیمت آن 945 هزار دلار است!

به گزارش خودرونویس، برابوس 900 کراولر Crawler از نظر ظاهری المان های مشترکی با مرسدس بنز G جی کلاس دارد و تنها چراغ های LED نصب شده در پروفیل جلو میان این دو خودرو مشترک هستند. اما تمامی پنل های بدنه برابوس کراولر Crawler کاملا جدید بوده و از جنس فیبر کربن با مقاومت بسیار بالا هستند. ضمن اینکه خود این باگی بیابانی برابوس دارای شاسی نردبانی بوده که خیالتان را راحت می کند.

برابوس 900 کراولر crawler

برابوس 900 کراولر Crawler نه در داره نه پنجره! بدین ترتیب کابین آن کاملا باز طراحی شده است. اما برای ایمنی بیشتر آهن کشی های قرمز رنگ در اطراف کابین و اتاق این باگی برابوس نصب شده است. تیپیکال خودروهای برابوس گلگیرهای حجم پردازی شده و عریض، ورودی های هوای اسپرت و اسکوپ روی کاپوت بوده که تمام این موارد در برابوس کراولر نیز دیده می شوند. ضمن اینکه پروژکتورهای LED سقفی، بال غقب اسپرت و خروجی های اگزوز جانبی مشکی مات نیز برای برابوس 900 کراولر Crawler تعبیه شده اند.

برابوس 900 کراولر crawler

مشخصات فنی برابوس 900 کراولر Crawler

بارزترین ویژگی باگی برابوس 900 کراولر Crawler فاصله خیره کننده 530 میلی متری از سطح  زمین بوده که به موجب نصب اکسل های پورتال، کمک فنرهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، فنرهای آلومینیومی و چرخ های بسیار بزرگ حاصل شده است. این خودرو به رینگ های 20 اینچی فورج مونوبلاک برابوس مجهز شده که برای آن تایرهای مکسیس Razr هوی دیوتی تعبیه شده است. ضمن اینکه یک زاپاس فول سایز در قسمت عقب برابوس کراولر نیز نصب شده است. این هیولای بیراهه نورد دارای دیسک های ترمز 40 سانتی متری در جلو و 370 میلی متری در عقب بوده که اندازه چرخ های یک خودروی شهریست!

برابوس 900 کراولر crawler

زیر کاپوت برابوس 900 کراولر Crawler یک پیشرانه ساخت AMG نصب شده که با خودروهای تیونینگ شده مجهز به کیت برابوس 900 مشترک است. حجم این پیشرانه هشت سیلندر دو توربوشارژ توسط برابوس از 4 به 4.5 لیتر افزایش یافته که به موجب آن قادر به تولید 900 اسب بخار قدرت و 1250 نیوتن متر گشتاور شده است. البته گشتاور تولیدی برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات روی 1050 نیوتن متر محدود شده است. نیروی تولیدی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ با قفل دیفرانسیل های عقب و جلو منتقل می شود.

برابوس 900 کراولر crawler

این موتور فوق قوی باعث شده برابوس 900 کراولر Crawler قادر باشد طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. اما بیشینه سرعت این باگی آفرودی برابوس به صورت الکترونیکی روی 160 کیلومتر بر ساعت محدود شده که این به دلیل ارتفاع زیاد و همچنین تایرهای بسیار بزرگ این خودروست.

برابوس 900 کراولر crawler

کابین برابوس 900 کراولر Crawler

درون کابین برابوس کراولر Crawler چهار صندلی مجزا از هم با استخوان بندی فیبر کربنی نصب شده که دارای تودوزی قرمز سیلورتکس پارچه ای هستند. این یک پارچه بسیار ماندگار و با دوام بوده که در قایق های لاکچری و اسپرت ساخت برابوس نیز به کار رفته است. برابوس 900 کراولر دارای یک نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان مشابه با محصولات مرسدس بوده و دارای یک نمایشگر ضد آب و مقاوم در برابر دمای بالا و پایین 12 اینچی لمسی مجهز به رهیاب در سمت سرنشین است. برابوس همچنین چهار کلاه ایمنی فیبر کربنی و سیستم ارتباطی دو طرفه را برای سرنشینان درون کابین این خودرو عرضه کرده است.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟