اخبار خودرو جهان
رقابت شاسی بلندهای فول سایز هشت سیلندر

درگ ب ام و X7 با مرسدس بنز AMG G63 جیپ رانگلر روبیکان و لندروور دیفندر

سه شنبه - ۹ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
درگ ب ام و X7 با مرسدس بنز AMG G63 جیپ رانگلر روبیکان و لندروور دیفندر

یک روز بالاخره خودروهای برقی خیابان را پر می کنند و در سراسر جهان رایج می شوند. ولی خوشبختانه هنوز آن روز نرسیده است! این مطلب هیچ ربطی به خودروهای برقی نداشته و رقابت بین چهار شاسی بلند فول سایز بوده که هر چهارتا از پیشرانه هشت سیلندر تشنه بنزین بهره گرفته اند. ضعیف ترین عضو این چهار شاسی بلند از یک پیشرانه هشت سیلندر 470 اسب بخاری Hemi بهره گرفته، پس بدانید که درگ ریسی جذاب خواهد بود و ویدیو این مطلب را از دست ندهید.

مشخصات جیپ رانگلر روبیکان 392 Hemi

به گزارش خودرونویس، پیشرانه Hemi به جیپ رانگلر روبیکان 392 متعلق بوده و جالب است بدانید که این خودرو ضعیف ترین شرکت کننده در بین رقباست! البته این جیپ رانگلر روبیکان 392 با دارابودن وزنی معادل 2150 کیلوگرم سبک ترین شاسی بلند در این درگ ریس است. پیشرانه 6.4 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی این خودرو قادر به تولید 470 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور است.

 

مشخصات فنی مرسدس AMG G63

دیگر عضو حاضر در این درگ ریس، مرسدس AMG G63 بوده که سنگین وزنترین شرکت کننده با وزنی معادل 2550 کیلوگرم است. البته این خودرو به لطف پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ 577 اسب بخاری با 850 نیوتن متر گشتاور، قدرتمندترین شاسی بلند حاضر در این درگ ریس است.

 

مشخصات فنی لندروور دیفندر هشت سیلندر V8

در وسط لندروور دیفندر هشت سیلندر قرار داشته که از یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 518 اسب بخار قدرت 625 نیوتن متر گشتاور است.

 

مشخصات فنی ب ام و X7 M50i

دیگر شاسی بلند حاضر در این درگ ریس، ب ام و X7 M50i بوده که از یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ با 523 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. هر دو ب ام و X7 و لندروور دیفندر هشت سیلندر وزنی در حدود 2485 کیلوگرم و قدرت پیشرانه آنها نیز در یک محدوده است.

 

ویدیو درگ ریس ب ام و X7 با مرسدس AMG G63، جیپ رانگلر و لندروور دیفندر

 

ب ام و X7 یک شاسی بلند متفاوت از سه اسیووی دیگر در این رقابت است. چراکه جیپ رانگلر روبیکان، لندروور دیفندر و مرسدس بنز G63 هر سه شاسی بلندهایی آفرودی و بسیار توانمند هستند. ولی ب ام و X7 حتی ذره ای از توانایی های سه رقیب دیگر را در بیراهه نوردی نداشته و بیشتر برای پیمایش مسیرهای آسفالتی و هموار طراحی شده است. این خودرو دارای تایرهای آنرود بوده و مانند خودروهای اسپرت دارای لانچ کنترل است! یعنی شما فقط یک سدان با ارتفاع بلندتر سوار هستید!

اما مرسدس AMG G63 رقیب بسیار خوبی برای ب ام و X7 است! در دو درگ ریس G63 پا به پای ب ام و X7 حرکت کرد و به سختی نتیجه را به رقیب آلمانی خود واگذار کرد. به همین ترتیب لندروور دیفندر و جیپ رانگلر روبیکان 392 نیز جایگاه سوم و چهارم را کسب کردند. همین نتیجه در رولینگ ریس نیز ثبت شد، اما اینبار به دلیل محدود کننده سرعت جیپ رانگلر روی 190 کیلومتر بر ساعت، این خودرو تا حد زیادی نسبت به سه رقیب دیگر عقب ماند.

شاید ب ام و X7 پیروز این درگ ریس شده باشد، اما این رقابت منصفانه نبود و اگر چرخ سه شاسی بلند دیگر به بیراهه می رسید، ب ام و هیچ حرفی برای گفتن نداشت و تنها باید رقبایش را تماشا می کرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟