اخبار خودرو جهان
نهایت سرعتی برابر با لامبورگینی!

ب ام و M5 CS تیونینگ جی پاور

شنبه - ۱۱ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ب ام و M5 CS تیونینگ جی پاور

ب ام و M5 CS در نسخه استاندارد هم سریع ترین و قدرتمندترین محصول ب ام و و یک سوپر سدان واقعی محسوب می شود. این سدان لاکچری قادر است در مدل استاندارد طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. ولی اگر از این هم می خواهید سریع تر باشید، شرکت تیونر جی پاور یک کیت تقویتی برای ب ام و M5 CS ارائه کرده که به موجب آن بیشینه قدرت تولیدی این خودرو به 900 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 1050 نیوتن متر افزایش می یابد.

مشخصات ب ام و M5 CS تیونینگ جی پاور

به گزارش خودرونویس، ب ام و M5 CS از یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که در حالت استاندارد قادر به تولید 627 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با تعویض فوق سریع دنده ها به چرخ ها منتقل می شود. شرکت تیونر جی پاور موفق شده با نصب یک کیت تقویتی 283 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولیدی پیشرانه را افزایش دهد و بیشینه قدرت و گشتاور این خودرو را به ترتیب به 900 اسب بخار و 1050 نیوتن متر رسانده است. این افزایش توان به لطف نصب توربوشارژهای متفاوت، هدرز و سیستم اگزوز جدید و بروزرسانی نرم افزار پیشرانه صورت گرفته است.

نمای عقب ب ام و M5 CS تیونینگ جی پاور

جی پاور سیستم اگزوز جدید خود موسوم به DeepTone را برای این ب ام و M5 CS تیونینگ شده نصب کرده که دراای لوله های 90 میلی متری و همچنین خروجی اگزوز 100 میلی متریست. سراگزوزها نیز بسته به تمایل مشتری می تواند به صورت کربن خام، کربن فورج یا هر طرح دیگری باشد.

ب ام و M5 CS تیونینگ جی پاور

شرکت جی پاور مطلبی را در خصوص شتاب صفر تا 100 این ب ام و M5 CS تیونینگ شده اعلام نکرده، ولی بیشینه سرعت قابل پیمایش این سوپر سدان لوکس باواریایی توسط این تیونر روی 333 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. جهت یادآوری بیان می کنیم که نسخه استاندارد M5 CS قادر به حرکت با 306 کیلومتر بر ساعت است.

ب ام و M5 CS تیونینگ جی پاور

اگر یک کیت تقویتی ملایم تر مدنظرتان است، جی پاور چهار کیت GP-700، GP-740، GP-780 و GP-820 را برای ب ام و M5 CS عرضه کرده است. عدد پشت هر یک از این کیت های تقویتی نشان دهنده میزان قدرت تولیدی پیشرانه پس از بروزرسانی و اعمال تغییرات است. همچنین یک کیت تقویتی دیگر به نام Hurricane RR نیز برای این خودرو توسعه یافته که بیشینه قدرت تولیدی M5 CS را به 840 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن را به 1050 نیوتن متر می رساند. لازم به ذکر است که این افزایش قدرت به لطف نصب قطعات فورج در پیشرانه مانند اتصالات و پیستون ها حاصل شده است.

داشبورد ب ام و M5 CS تیونینگ جی پاور

ظاهر ب ام و M5 CS تیونینگ جی پاور

این ب ام و M5 CS تیونینگ شده به رینگ های طراحی شده توسط جی پاور مجهز است. این رینگ های فورج در اکسل جلو از قطر 20 و در اکسل عقب قطر 21 اینچ دارند که می توانند عرضی معادل 9 یا 10.5 اینچ داشته باشند. ب ام و قصد دارد که M5 CS را تنها برای مدل 2022 تولید کند که برچسب قیمتی معادل 142 هزار در مدل پایه دارد.

4.3 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟