اخبار خودرو جهان
کوپه دنده دستی آلمانی در مقابل سامورایی رباتیک ژاپنی!

درگ ب ام و M4 با لکسوس RC F

یکشنبه - ۸ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ ب ام و M4 با لکسوس RC F

آیا یک خودروی اتوماتیک با مقداری قدرت کمتر می تواند حریف یک خودروی قدرتمندتر با گیربکس دستی در درگ ریس شود؟ برای یافتن پاسخ این سوال درگ ریسی بین ب ام و M4 با گیربکس شش سرعته دستی و یک دستگاه لکسوس RC F با گیربکس اتوماتیک برگزار شده که کاملا از دو دنیای متفاوت هستند. به نظر شما کدام خودرو سریع تر است؟

به گزارش خودرونویس، گیربکس های اتوماتیک جدید هیچ شباهتی به گیربکس های اتوماتیک قدیمی ندارند. برای بسیاری از مردم قبول این موضوع سخت بوده که گیربکس های اتوماتیک مدرن می توانند عملکرد سریع تری نسبت به گیربکس های دستی داشته باشند و مصرف سوخت خودرو را نیز بهینه تر می کنند. بسیاری از گیربکس های اتوماتیک جدید در چند میلی ثانیه دنده را تعویض می کنند که به هیچ عنوان نمی توان با یک خودروی دنده دستی تعویض دنده ای به این سرعت داشت. همچنین تعداد زیاد دنده ها در گیربکس های اتوماتیک جدید ضریب نهایی منعطفی را برای یک خودرو به ارمغان می آورد.

 

مشخصات ب ام و M4 دنده دستی

روی کاغذ ب ام و M4 نسبت به لکسوس برتر است. این کوپه لوکس آلمانی از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی دو توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 474 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه وزن خالصی برابر با 1737 کیلوگرم داشته که سبکتر از رقیب ژاپنیست. ولی ضریب دنده های طولانی این خودرو یک نقطه ضعف برای آن محسوب می شود و سرعت تعویض دنده های گیربکس دستی این خودرو نیز به مهارت و تجربه راننده بستگی دارد.

 

مشخصات لکسوس RC F

لکسوس RC F کاملا در دنیای دیگریست. این خودرو به یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی مجهز بوده که قادر به تولید 467 اسب بخار قدرت و 527 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو با اختلاف کمی در زمینه قدرت و گشتاور پایین تر از ب ام و M4 قرار می گیرد. مضاف بر آن وزن لکسوس RC F از رقیب آلمانی 58 کیلوگرم بیشتر بوده و وزن خالص آن 1795 کیلوگرم گزارش شده است. لکسوس برای پیروزی در این درگ ریس به تعویض سریع دنده های گیربکس اتوماتیک خود متکیست. به نظر شما کدام یک از این دو کوپه لوکس قدرتمند در این درگ ریس پیروز است؟

فیلم درگ ریس لکسوس RC F با ب ام و M4

 

جدا از وزن بیشتر و قدرت کمتر لکسوس RC F نسبت به ب ام و M4، ولی این کوپه ژاپنی توانست رقیب خوبی برای ب ام و M4 باشد. حتی در برخی از درگ ریس ها لکسوس RC F توانست سریع تر از M4 از خط استارت درگ ریس جدا شود. اما این برای پیروزی لکسوس کافی نبود. چراکه زمانی که ب ام و M4 حرکت می کرد و از خط جدا می شد، لکسوس را می بلعید!

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟