اخبار خودرو جهان
پس از 36 سال انتظار آمد!

ب ام و M3 تورینگ (استیشن) رونمایی شد

چهارشنبه - ۱ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ب ام و M3 تورینگ استیشن 2023 BMW (1)

مدت زمان زیادیست که طرفداران ب ام و منتظر رونمایی این خودرو هستند. در واقع از اولین سری ب ام و M3 E30 که در دهه 1980 معرفی شد، طرفداران این خودرو و این برند آلمانی همواره منتظر معرفی نسخه استیشن ب ام و M3 بوده اند. 36 سال زمان برد تا ب ام و متقاعد شود وقت تولید نسخه استیشن هم برای M3 رسیده است. ب ام و سرانجام امروز M3 تورینگ یا همان استیشن 2023 را رونمایی کرده است.

مشخصات فنی ب ام و M3 تورینگ (استیشن) 2023

به گزارش خودرونویس، ب ام و قصد دارد که M3 تورینگ را تنها در مدل کامپتیشن پکیج به بازار عرضه کند. این یعنی موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی ب ام و M3 تورینگ قادر به تولید 503 اسب بخار قدرت است. همچنین این خودرو به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک xDrive بوده که نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استپ ترونیک به چرخ ها منتقل می شود. با درگیر کردن لانچ کنترل، تنها 3.6 ثانیه زمان نیاز است تا M3 استیشن از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. در صورت تجهیز این خودرو به پکیج M درایور، بیشینه سرعت قابل دسترسی آن 288 کیلومتر بر ساعت است. اما بدون این کیت آپشنال، بیشینه سرعت قابل پیمایش ب ام و M3 تورینگ (استیشن) روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود می شود.

ب ام و M3 تورینگ استیشن 2023 BMW (1)

اگر تصور می کنید که این خودرو همان سری 3 تورینگ با پوزه M3 و یک موتور بزرگتر است، کاملا در اشتباهید. این خودرو دارای اکسل عقب ویژه M بوده که به همین منظور ب ام و مجبور شده 3.3 اینچ عرض اکسل این خودرو را بیشتر کند. همچنین مقداری ارتفاع M3 تورینگ (استیشن) نسبت به مدل قبلی کاهش یافته است. همچنین با توجه به فضای باز بزرگی که در پشت صندلی های ردیف دوم ب ام و M3 استیشن قرار دارد، نیاز به مقاوم سازی اضافی بوده که از زیر بدنه برای افزایش صلبیت خودرو به این خودرو اضافه شده اند. به طور کلی ب ام و M3 تورینگ (استیشن) نسبت به M3 سدان حدود 90 کیلوگرم سنگین تر شده است. در ازای این افزایش وزن، ب ام و M3 تورینگ 1509 لیتر فضای بار در اختیار شما قرار می دهد.

ب ام و M3 تورینگ استیشن 2023 BMW (1)

کابین ب ام و M3 تورینگ (استیشن) 2023

ب ام و M3 استیشن 2023 دارای نمایشگر منحنی شکل بوده که در نمونه سدان M3 این ویژگی لحاظ نشده است. این نمایشگر منحنی شکل در واقع تلفیقی از یک نمایشگر 12.3 اینچ دیجیتالی در پشت فرمان و یک نمایشگر 14.9 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا بوده که هردو درون یک قاب نصب شده اند و از رابط کاربری سری 8 ب ام و بهره گرفته اند. با توجه به اینکه این خودرو M3 بوده و سری 3 معمولی نیست، در این نمایشگرها آیتم هایی ویژه خودروهای سری M نیز طراحی شده اند. ب ام و M3 تورینگ (استیشن) دارای مدهای رانندگی کامفورت، مسابقه و همچنین مد دریفت بوده که به موجب آن شما قادر خواهید بود با این استیشن دریفت هم بزنید. اگر هم از حالت رانندگی تمام چرخ محرک خسته شدید، می توانید این خودرو را در حالت عقب محرک قرار دهید.

ب ام و M3 تورینگ استیشن 2023 BMW (1)

سایر قسمت های ب ام و M3 استیشن مشابه با مدل سدان  طراحی شده است. رینگ های این خودرو در جلو از نوع 19 اینچ و در عقب از نوع 20 اینچی بوده و سیستم تعلیق ضمن اینکه با هدف رانندگی اسپرت طراحی شده، برای رانندگی روزمره نیز اصلا آزاردهنده نیست. با وجود نصب یک موتور بزرگتر و سنگین تر در کاپوت ب ام و M3 تورینگ، ب ام و اظهار کرده که تقسیم وزن این خودرو به صورت 50/50 بین عقب و جلو حفظ شده است. ب ام و قصد دارد از ماه سپتامبر فروش M3 استیشن (تورینگ) 2023 را آغاز کند و برجسب قیمت پایه این سوپراستیشن قدرتمند و فوق سریع 98 هزار یورو اعلام شده است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟