اخبار خودرو جهان
روز چهارشنبه 23 سپتامبر رونمایی می شود

تیزر ب ام و M3 جدید منتشر شد

شنبه - ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر ب ام و M3

کمپانی ب ام و قصد دارد در چهارشنبه 23 سپتامبر نسل جدید M3 را رونمایی کند. با توجه به تصاویر جاسوسی بی شماری که از این خودرو منتشر شده، می توان حدس های دقیقی در خصوص طراحی ظاهری این خودرو زد. اما جدیدترین تیزر منتشر شده از M3، دید خوب و کاملی را نسبت به طراحی قسمت جلوی این خودروی قدرتمند به ما می دهد. با وجود دود سبزی که چهره ب ام و M3 را پوشانده، به خوبی می توان جلوپنجره بیش از حد بزرگ دو قلوی بیش از حد بزرگ به همراه دیزاین چراغ های جلو و رنگ سبز بدنه آن را مشاهده کرد.

به گزارش خودرونویس، با وجود اینکه این تیزر متشکل از چهار عکس بوده، اما اطلاعاتی بیشتر از موارد یاد شده را به ما نمی دهند. دو عکس از این تصاویر که عریض هستند، دید به نسبت خوبی از کاپوت کشیده و عضلانی، جلوپنجره مشکی رنگ و اسپلیتر M3  و چراغ های جلوی آن را به ما می دهند. اگر حدس ما درست باشد، این تصاویر مربوط به قدرتمندترین نسخه M3 یعنی تریم کامپتیشن پکیج است. دو عکس دیگر به صورت کلوز آپ گرفته شده و در آنها می توان جزییات طراحی کاپوت و خطوط آن به همراه المان های درون چراغ ها را مشاهده کرد. ب ام و برای اینکه طراحی کاپوت M3 حالتی عضلانی داشته باشد، درست در بالای جلوپنجره این خودرو حالتی برآمده در کاپوت ایجاد کرده که ارتفاع این برآمدگی هنگام رسیدن به چراغ های جلو کاهش می یابد.

تیزر ب ام و M3

مشخصات فنی

از آنجایی که ب ام و M3 به نوعی جذاب ترین و پرطرفدارترین محصول بخش M پاور این خودروساز آلمانی است، یقینا مشخصات فنی آن توجه همه را به خود جلب خواهد کرد. قلب تپنده ب ام و M3 جدید یک پیشرانه سه لیتری شش سیلندر خطی دو توربوشارژ خواهد بود. نسخه معمولی ب ام و M3 قادر به تولید بیشینه قدرت 473 اسب بخار است. ولی نسخه قدرتمندتر و عملکردی تر کامپتیشن پکیج این خودرو مقداری قدرتمندتر بوده و قادر به تولید 503 اسب بخار قدرت است.

برای انتقال قدرت پیشرانه، ب ام و M3 بسته به سفارش مشتری با یک گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک راهی بازار می شود. البته نسخه کامپتیشن پکیج به دلیل دارابودن قدرت بیشتر، تنها با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قابل سفارش است. در مقالات گذشته، از محدودیت های گیربکس دستی برای نصب برای انتقال قدرت پیشرانه های قدرتمند، مطالبی را عنوان کرده بودیم. دلیل نصب گیربکس اتوماتیک روی نسخه کامپتیشن M3 هم دقیقا همین موضوع است. چون ب ام و قصد دارد بهترین عملکرد را از این خودرو به نمایش بگذارد و قصد دارد با نصب گیربکس دستی، عمر قطعات آن را کاهش دهد.

تیزر ب ام و M3

سخن پایانی

پیشتر شایعه مبنی بر اجرای رنگ سبز Isle of Man روی بدنه نسل جدید M3 شنیده شده بود. در تیزر قبلی که از ب ام و M3 منتشر شده بود، رنگ سبز بدنه مقداری نسبت به سبز Isle تیره تر بود که این موضوع می تواند حقه نورپردازی باشد. در هر صورت ب ام و قصد دارد روز چهارشنبه نسل جدید M3 را در کنار M4 رونمایی کند. البته ب ام و M4 به رنگ زرد سائوپائولو مزین شده است. انتظار می رود که M4 و M3 جدید از بهار سال آینده راهی بازارهای جهانی شوند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟