اخبار خودرو جهان
رقابت باواریایی های بنزینی و برقی

درگ ب ام و M3 با i4 M50 الکتریکی

شنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
درگ ریس ب ام و i4 M50 با M3 کامپتیشن

هرچند آینده ب ام و هم در تولید خودروهای الکتریکی و الکتریکی سازی شده گره خورده، ولی این شرکت هنوز هم خودروهای بنزینی و دیزلی بسیار جذابی را تولید می کند. برای اینکه بفهمیم ب ام و الکتریکی ساز بهتریست یا خودروساز سنتی بهتر، یک درگ ریس جذاب بین سدان الکتریکی ب ام و i4 M50 و نسل جدید ب ام و M3 کامپتیشن پکیج برگزار شده است. به نظر شما کدام یک سریع تر است؟

مشخصات ب ام و M3 کامپتیشن پکیج

به گزارش خودرونویس، ب ام و M3 کامپتیشن پکیج از یک پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ شش سیلندر خطی بهره گرفته که قادر به تولید 503 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور است. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیروی تولیدی این پیشرانه بنزینی قدرتمند را به چرخ های عقب منتقل می کند.

 

مشخصات ب ام و i4 M50

ب ام و i4 M50 یک خودروی الکتریکی بوده که روی هر اکسل آن یک موتور برقی نصب شده است. این دو موتور برقی روی هم رفته قادر به تولید 536 اسب بخار قدرت هستند. نیروی این دو موتور الکتریکی هم توسط یک پک باتری لیتیوم یونی 83.9 کیلووات ساعتی تامین می شود. ب ام و تخمین زده این خودرو در حالت شارژ کامل می تواند 394 کیلومتر مسافت را طی کند.

 

ویدیو درگ ریس ب ام و M3 با i4 الکتریکی

 

در اولین درگ ریس، ب ام و i4 M50 به دلیل هرزگردی از همان ابتدای حرکت عقب افتاد و رقیب سنتی آن یعنی M3 کامپتیشن پکیج پیروز شد. در دومین درگ ریس ب ام و i4 M50 بود که با اختلاف بسیار جزیی و ناچیز پیروز شد. ولی در درگ ریس سوم این باز هم M3 بود که توانست i4 M50 را شکست دهد و قدرت پیشرانه بنزینی خود را به رخ همزاد الکتریکی و کسل کننده خود بکشد.

در ادامه دو رولینگ ریس بین این دو خودرو برگزار شد. در رولینگ اول سرعت شروع 80 کیلومتر بر ساعت انتخاب شده که جدا از مد رانندگی اسپرت و اکو نتیجه یکسان بود. در هر دو رولینگ ریس ابتدا i4 به لطف گشتاور آنی موتورهای الکتریکی خود جلو می افتاد و سپس این M3 کامپتیشن بود که از همزاد الکتریکی خود عبور می کرد. لازم به ذکر است که ب ام و M3 در حدود سرعت 161 کیلومتر بر ساعت از رقیب الکتریکی خود سبقت می گرفت.

یک سری رولینگ ریس دیگر اینبار از سرعت 48 کیلومتر بر ساعت برگزار شد. سرعت شروع کمتر به نفع i4 بود و باعث شد که اینبار i4 برنده رولینگ ریس شود. آخرین رقابت هم تست ترمز از سرعت 161 کیلومتر بر ساعت بود که ب ام و i4 مقداری زودتر و در فاصله کمتری نسبت به ب ام و M3 کامپتیشن متوقف شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟