تیونینگ
افزایش چشمگیر قدرت پیشرانه و آهن کشی کابین

تیونینگ ب ام و M2 CS توسط داهلر

چهارشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
ب ام و M2 CS داهلر

اگر خودروسازی سریع ترین و بهترین خودروی روی زمین را هم تولید کند، همواره افرادی هستند که دنبال چیزی فراتر از آن باشند. از این رو تیونرها وظیفه دارند تا با عرضه پکیج های تقویتی مختلف، خودروهای مد نظر را باب میل مشتری کنند. کمپانی تیونر سوییسی داهلر نیز در جدیدترین پروژه خود اقدام به تیونینگ ب ام و M2 CS کوپه کرده تا عملکرد این کوپه تند و تیز را نسبت به حالت استاندارد بهبود بخشد. نتیجه کار داهلر روی ب ام و M2 CS واقعا جذاب و حیرت آور شده است.

بسیاری از طرفداران ب ام و معتقدند که خودروی M2 CS جذاب ترین محصول تولید شده توسط این کمپانی آلمانی با همکاری بخش ام پاور است. این کوپه جمع و جور به لطف بهره بردن از پیشرانه ب ام و M4، قدرت و عملکرد خیره کننده ای دارد و به لطف دارابودن سیستم انتقال قدرت عقب محرک، می توان نهایت لذت را از راندن آن برد.

نمای جلو ب ام و M2 CS داهلر

مشخصات فنی

ب ام و M2 CS در حالت استاندارد از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 444 اسب بخار و بیشینه گشتاور 550 نیوتن متر است. اگر این اعداد و ارقام برایتان آشناست، به این دلیل بوده که ب ام و برای جلب رضایت مشتریان، پیشرانه M4 را روی این کوپه جمع و جور نصب کرده است. پس از همین الان می توان تصور کرد که نصب پیشرانه قدرتمندتر M4 که ابعادی بزرگتر نسبت به M2 دارد روی این کوپه کامپکت، عملکردی حیرت آور برای این خودرو به ارمغان می آورد.

 

کمپانی تیونر داهلر ولی به این سطح قدرت بسنده نمی کند و دو پکیج تقویتی برای پیشرانه S55 شش سیلندر ب ام و عرضه کرده است. با نصب پکیج استیج 1 داهلر روی این موتور 3 لیتری توربوشارژ، بیشینه قدرت تولیدی آن به 512 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 700 نیوتن متر می رسد که افزایش چشمگیری نسبت به حالت استاندارد همین موتور است. لازم به ذکر است که داهلر محدود کننده سرعت این خودرو را نیز حذف کرده و این M2 CS تیون شده استیج 1 قادر به حرکت با بیشینه سرعت 302 کیلومتر بر ساعت است.

پیشرانه ب ام و M2 CS داهلر

مشخصات کیت استیج 2 داهلر

اگر تصور می کنید که کیت استیج 1 داهلر همچنان توقع شما را از M2 CS برآورده نمی کند، بهتر است سراغ کیت استیج 2 بروید. داهلر بیان کرده که با نصب پکیج استیج 2 روی پیشرانه S55 شش سیلندر ب ام و، بیشینه قدرت تولیدی این موتور 3 لیتری به 543 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 740 نیوتن متر می رسد. این سطح قدرت برای یک خودروی کوپه با ابعاد و وزن M2 CS واقعا حیرت آور بوده و یقینا عملکردی فراتر از انتظار برای آن به ارمغان می آورد. داهلر در این کیت نیز محدود کننده سرعت را حذف کرده، ولی نکته منفی در خصوص پکیج استیج 2 این است که این کیت قادر به پاس کردن قوانین آلایندگی اتحادیه اروپا و سوییس نبوده و داهلر آن را صرفا برای خودروهای صادراتی و حاضر در آسیا و آمریکا توسعه داده است.

 

تغییرات اعمال شده روی پیشرانه

داهلر برای اینکه بتواند قدرت و گشتاور این پیشرانه تا این سطح ارتقا دهد، یک کیت ورودی هوای جدید با تغییراتی به منظور پاس کردن قوانین صدا و نویز اروپا روی این خودرو نصب کرد. داهلر همچنین یک سیستم اگزوز استیل نیز برای M2 CS نصب کرده است. مشتریان قادر هستند دو خروجی اگزوز مختلف با قطر 9 یا 10 سانتی متر را برای این کوپه جذاب انتخاب کنند.

نمای عقب ب ام و M2 CS داهلر

تغییرات ظاهری

داهلر ب ام و M2 CS را به رینگ های جدید 20 اینچی با پره های V شکل مجهز کرده است. مشتریان این امکان را دارند که رینگ های M2 CS را به رنگ آلومینیومی یا طلایی سفارش دهند. داهلر از آنجایی که می داند بسیاری از مشتریان این خودرو قصد حضور در پیست و شرکت در رقابت های مختلف را با M2 CS دارند، کابین را به صورت آهن کشی شده طراحی کرده و صندلی هایی اسپرت برای دربر گرفتن هرچه بهتر بدن راننده نصب کرده است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟