اخبار خودرو جهان
روز سه شنبه به صورت آنلاین رونمایی می شود

تیزر کراس اوور الکتریکی ب ام و iX3 منتشر شد

شنبه - ۲۱ تیر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تیزر ب ام و ix3

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر دنیا، خودروسازان مختلف سعی می کنند که محصولات جدید خود را به صورت آنلاین رونمایی کنند تا از برگزاری مراسم حضوری جلوگیری شود. حال نوبت به کمپانی ب ام و رسیده که یکی از محصولات خود را به صورت آنلاین رونمایی کند؛ خودرویی که در آستانه رونمایی آن هستیم کراس اوور الکتریکی جدید iX3 است که قرار است روز سه شنبه در تاریخ 14 جولای رونمایی شود. در این راستا ب ام و روز گذشته تیزری از این کراس اوور الکتریکی را منتشر کرده است. البته ماه پیش ب ام و چندین عکس نیز از این خودرو را نیز منتشر کرده بود.

زمان دقیق رونمایی

به گزارش خودرونویس، کمپانی ب ام و قصد دارد که کراس اوور الکتریکی iX3 را روز سه شنبه 14 جولای در ساعت 10 صبح به وقت مونیخ آلمان به صورت آنلاین رونمایی کند. ب ام و در یک مراسم آنلاین زنده این خودروی الکتریکی جدید را به دنیا معرفی خواهد کرد.

این برند پریمیوم آلمانی قصد دارد که تولید این محصول جدید را از تابستان سال جاری آغاز کند و پس از آن کراس اوور الکتریکی iX3 را به بازارهای مختلف جهانی در سراسر دنیا عرضه به جز آمریکا عرضه می کند. ب ام و اظهار کرده که در حال حاضر دویستمین نمونه پیش تولید iX3 از خط تولید این کمپانی خارج شده است.

خط تولید ب ام و ix3 2

استایل ظاهری و مشخصات فنی

با توجه به تصاویر جاسوسی موجود و همچنین تیزرها و تصاویر رسمی منتشر شده توسط ب ام و، استایل ظاهری iX3 تا حد زیادی مشخص شده است. به طور کلی این کراس اوور الکترییکی استایل مشابهی با نسخه بنزینی ب ام و X3 دارد؛ ولی به جای بهره بردن از یک پیشرانه درونسوز، یک موتور الکتریکی و همچنین یک پک باتری 74 کیلووات ساعتی برای آن نصب شده است.

این موتور الکتریکی به تنهایی قادر به تولید بیشینه قدرت 274 اسب بخار و بیشینه گشتاور 400 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این موتور الکتریکی تنها به چرخ های عقب منتقل شده و این نسخه iX3 سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک نخواهد داشت. طبق گفته ب ام و، کراس اوور الکتریکی iX3 قادر است تا در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 440 کیلومتر را تحت سیکل WLTP اروپا طی کند.

خط تولید ب ام و ix3 3

زمزمه عرضه نسخه تمام الکتریکی X3 در سال 2017 مطرح شد؛ درست زمانی که این خودروساز آلمانی اقدام به ثبت نام های تجاری مختلفی اعم از iX1 تا iX9 کرد. چند ماه پس از این اقدام، عکاسان اولین نسخه در حال تست کراس اوور iX3 ب ام و را شکار کردند. در تصاویر جاسوسی گرفته شده در آن زمان، ب ام و پروفیل جلو و عقب iX3 را در زیر یک کاور پنهان کرده بود، این در حالی است که ما انتظار تفاوت طراحی چندانی را در این دو قسمت بین X3 و iX3 نداشتیم. اطلاعات بیشتر در خصوص این خودرو در روز سه شنبه همزمان با رونمایی آنلاین آن منتشر خواهد شد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟