اخبار خودرو جهان
نسخه تمام الکتریکی X1

تیزر ب ام و iX1 در حال برفبازی در سوئد منتشر شد

سه شنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
ب ام و ix1 برقی الکتریکی x1

ب ام و پس از معرفی دو شاسی بلند برقی iX و iX3، حال به سراغ معرفی شاسی بلند برقی کوچکتری به نام iX1 رفته است. ب ام و iX1 در واقع همان نسخه برقی شاسی بلند X1 بوده که اکنون در حال طی کردن مراحل تست و توسعه است و ظاهرا استایلی مشابه همزاد درونسوز خود یعنی ب ام و X1 دارد. چراکه هم ب ام و X1 و هم iX1 هر دو روی پلتفرم FAAR ب ام و توسعه یافته اند که نسخه تکامل یافته پلتفرم UKL این خودروساز آلمانیست. ب ام و هر سه مدل X1 بنزینی و پلاگین هیبریدی و همچنین نسخه تمام الکتریکی iX1 را برای پشت سر گذاشتن تست های زمستانه به سوئد برده و در همین راستا تیزر iX1 را در حال برف بازی در ارتفاعات سوئد منتشر کرده است!

به گزارش خودرونویس، ب ام و iX1 در حال حاضر شمال سوئد در مرکز تست های زمستانه ب ام و قرار دارد تا تست های آب و هوایی بسیار سرد روی این خودروی برقی انجام شود. ب ام و iX1 دارای پنجمین نسل تکنولوژیث eDrive این خودروساز آلمانی بوده و برخلاف ب ام و iX3 ساخت چین که عقب محرک است، این iX1 دارای سیستم تمام چرخ محرک xDrive است.

ب ام و ix1 برقی الکتریکی x1

نسخه های گران قیمت تر ب ام و iX1 دارای دو موتور الکتریکی هستند که معنای آن فقط حالت تمام چرخ محرک نیست، بلکه قدرت موتور آن نیز قطعا توجه مشتریان را جلب خواهد کرد. البته اگر همچنان طرفدار نسخه های بنزینی هستید، می توانید ب ام و X1 M135i را با پیشرانه 300 اسب بخار و چهار خروجی اگزوز واقعی زیبا در عقب خریداری کنید!

ب ام و ix1 برقی الکتریکی x1

مشخصات فنی ب ام و iX1

ب ام و اظهار کرده که شاسی بلند برقی iX1 در حالت شارژ کامل می تواند 438 کیلومتر مسافت را تحت سیکل WLTP طی کند. البته باید اشاره کنیم که این رقم هنوز نهایی نشده و بر اساس مشخصات این نسخه در حالت تست تخمین زده شده و به دست آمده است. ولی با توجه به اینکه ب ام و iX1 وارد فاز نهایی تست شده، بعید به نظر می رسد که مشخصات این شاسی بلند برقی تغییر چندانی داشته باشد و با توجه به تصویر و تیزر منتشر شده که iX1 را آماده تولید نشان می دهد، یقینا مدل تولیدی نیز همین مشخصات را به ارث می برد.

ب ام و ix1 برقی الکتریکی x1

حدس می زنیم که مشخصات ب ام و iX1 با مینی کانتری من EV یکسان باشد. چراکه هر دو خودرو در کاخانه ب ام و واقع در شهر Leipzig آلمان تولید می شوند.

 

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟