اخبار خودرو جهان
دارای دو موتور برقی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک

ب ام و iX1 (نسخه الکتریکی X1) رونمایی شد

پنجشنبه - ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
ب ام و iX1 نسخه الکتریکی برقی X1

ب ام و لحظاتی پیش نسخه تمام الکتریکی X1 را با نام iX1 رونمایی کرد. ب ام و iX1 یک کراس اوور الکتریکی کامپکت بوده که فعلا برای عرضه به بازار اروپا در نظر گرفته شده است. ب ام و iX1 اولین خودروی الکتریکی تمام چرخ محرک این خودروساز باواریایی در سگمنت خودروهای کامپکت بوده که قرار است از ماه اکتبر به بازار جهانی عرضه شود.

ظاهر ب ام و iX1 (نسخه الکتریکی ب ام و X1)

به گزارش خودرونویس، ب ام و iX1 تنها در یک نسخه به نام xDrive30 رونمایی شده است. ب ام و iX1 از نظر استایل ظاهری با همزاد مجهز به موتور درونسوز خود یعنی ب ام و X1 به لطف شخصی سازی طراحی پروفیل جلو مقداری متمایز است. ب ام و iX1 دارای تریمی آبی در پروفیل جلوست که به الکتریکی بودن این خودرو اشاره دارد. ب ام و iX1 دارای تریمی آبی در اطراف جلوپنجره بوده و قسمت پایینی سپر آن نیز طراحی متفاوتی از ب ام و X1 دارد.

ب ام و iX1 نسخه الکتریکی برقی X1

همین تریم آبی نه تنها در اطراف جلوپنجره و پایین سپر، بلکه در قسمت جانبی و پایین درب ها و همچنین سپر عقب نیز دارای تریم آبی رنگ است. ولی جدا از همه این موارد، ب ام و iX1 به طور کلی شبیه به X1 طراحی شده است.

ب ام و iX1 نسخه الکتریکی برقی X1

مشخصات فنی ب ام و iX1 (نسخه الکتریکی ب ام و X1)

ب ام و iX1 برخلاف ظاهر مشابه با X1، باطن کاملا متمایزی دارد. ب ام و iX1 فاقد موتور بنزینی یا دیزلی بوده و به جای آن دو موتور برقی برای این کراس اوور آلمانی نصب شده است. وجود یک موتور الکتریکی روی هر اکسل سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک را به ارمغان آورده است. ب ام و iX1 دارای دو موتور برقی بوده که روی هم رفته 313 اسب بخار قدرت و 494 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. بدین ترتیب ب ام و iX1 یکی از قدرتمندترین اعضای خانواده سومین نسل ب ام و X1 محسوب می شود.

ب ام و iX1 نسخه الکتریکی برقی X1

ب ام و وعده عملکرد راضی کننده و همچنین پایداری بسیار خوبی را به لطف سیستم تمام چرخ محرک برای iX1 داده و ادعا کرده که این شاسی بلند برقی قادر است طی 5.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

ب ام و iX1 نسخه الکتریکی برقی X1

ب ام و iX1 به یک باتری 64.7 کیلووات ساعتی مجهز بوده که در کف کابین جانمایی شده است. این باتری در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش مسافتی بین 413 تا 438 کیلومتر را در خود ذخیره می کند. این پک باتری دارای جدیدترین تکنولوژی شارژ ب ام و با نرم افزار جدید بوده که مشابه آن روی ب ام و i7 (سری 7 الکتریکی) هم نصب شده است. به عبارت دیگر این خودرو دارای قابلیت شارژ سریع 130 کیلوواتی بوده که تا 70 درصد ظرفیت باتری طی تنها 29 دقیقه شارژ پر می شود.

ب ام و iX1 نسخه الکتریکی برقی X1

ب ام و iX1 دارای قابلیت شارژ AC با برق تک فاز یا سه فاز هم بوده و قادر است تا با شدت 22 کیلووات هم شارژ شود.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟