اخبار خودرو جهان
برترین سیستم های سرگرمی و اطلاع رسانی

بهترین سیستم مالتی مدیا برای کدام خودروهاست؟

چهارشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 10 دقیقه
بهترین سیستم مالتی مدیا

این روزها یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید خودرو سیستم مالتی مدیا و نوع ارتباط با گوشی‌های مختلف آندروید و ios است. خریداران ترجیح می‌دهند گزینه‌هایی را انتخاب کنند که کار کردن با سیستم مالتی مدیای آنها آسان اما در عین حال پر از امکانات مختلف باشد. در این خصوص میان خودروسازان نیز رقابت زیادی وجود دارد و هر یک سعی می‌کنند با استفاده از روش‌ها و فناوری‌های مختلف نظر افراد را به سمت خود جلب کنند.

به گزارش خودرونویس، در این مطلب قصد داریم ۱۲ خودرویی را معرفی کنیم که در سال ۲۰۲۰ توانستند جایگاه بهترین دارندگان سیستم مالتی مدیا را کسب کرده اند.

 

جیپ گلادیاتور 2020

قیمت: ۳۳ هزار و ۵۴۵ دلار

امتیاز طراحی داخلی: ۸.۵ از ۱۰

 

جیپ گلادیاتور

جیپ گلادیاتور محصول جدید این خودروساز امریکایی برای سال ۲۰۲ است. در حقیقت این خودرو همان نسخه پیکاپ رانگلر است که برای پاسخگویی به یکی دیگر از نیاز مشتریان ساخته شد. حتی در این خودرو می‌توانید سقف و درهای آن را نیز جدا کنید. با توجه به ظاهر این خودرو به نظر نمی‌رسد که بتواند امکانات خوبی را در زمینه سیستم مالتی مدیا ارائه دهد اما اشتباه می‌کنید. جیپ گلادیاتور به صورت استاندارد مجهز به سیستم uconnect است و از مانیتور لمسی ۵ اینچ، بلوتوث و ۲ پورت یواس‌بی بهره می‌برد. در نسخه‌های بالاتر نیز مانیتور ۵ اینچ جای خود را به نمونه ۷ اینچ می‌دهد و سیستم apple carplay و android auto نیز در دسترس خواهد بود. لازم به ذکر است که یک نمونه مجهز به مانیتور ۸.۴ اینچی لمسی نیز قابل سفارش است که در کنار آن سیستم صوتی حرفه‌ای آلپاین و یک اسپیکر پرتابل ضد آب نیز قرار دارد.

 

آئودی A8 2020

قیمت: ۸۵ هزار و ۲۰۰ دلار

امتیاز طراحی داخلی: ۸.۵ از ۱۰

آئودی A8

وقتی که صحبت از خودروهای لوکس آلمانی می‌شود آئودی همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سدان فوق لوکس آئودی یعنی A8 توانسته جایگاه ویژه‌ای را از لحاظ سیستم مالتی مدیا کسب کند. این خودرو مجهز به دو صفحه نمایش لمسی است که یکی از آنها مربوط به سیستم تهویه است. صفحه نمایش بالایی از نوع ۱۰.۱ اینچ و پایینی ۸.۶ اینچ است. قاعدتا مدت زمانی نیاز است تا شما بتوانید کار کردن با این ۲ صفحه نمایش را یاد بگیرید اما آنها به شدت جذاب و کاربردی هستند. از جمله دیگر موارد می‌توان به سیستم صوتی فوق حرفه‌ای Bang & Olufsen با ۱۷ اسپیکر اشاره کرده که یک صدای کاملا واضح را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. اگر باز هم احتیاج دارید تا سیستم صوتی قوی‌تری داشته باشد آئودی سیستم صوتی با ۲۳ اسپیکر را نیز می‌تواند در خودروی شما قرار دهد. دو آپشن دیگر شارژر وایرلس گوشی و تبلت برای صندلی‌های ردیف عقب نیز در دسترس است.

 

فورد اکسپدیشن 2020

قیمت: ۵۲ هزار و ۸۱۰ دلار

امتیاز طراحی داخلی: ۸.۵ از ۱۰

فورد اکسپدیشن

فورد اکسپدیشن را می‌توان یکی از شاسی‌بلندهای با ارزش و جذاب در بین نمونه‌های سایز بزرگ دانست. سیستم مالتی مدیای این خودرو با نام intuitive SYNC3  عرضه می‌شود. این سیستم مجهز به مانیتور لمسی ۸ اینچ است که قابلیت اتصال به گوشی‌های آندروید و ios‌ را نیز دارد. هر چند که شاید کیفیت مانیتور این خودرو بسیار جذاب نباشد اما منوی آن ساده است و دکمه‌های فیزیکی و بزرگ آن نیز کمک به سزایی در سادگی کار کردن با سیستم مالتی مدیا می‌کند. سیستم تشخیص صدا، چهار پورت یو‌اس‌بی و وایفای هات اسپات نیز دیگر امکانات اکسپدیشن است. یک سری امکانات دیگر مانند نویگیشن، رادیوی اچ‌دی، شارژر وایرلس، دو پورت یو‌اس‌بی برای ردیف سوم و سیستم صوتی حرفه‌ای Bang & Olufse با ۱۲ اسپیکر به صورت جداگانه قابل سفارش است.

فولکس واگن گلف GTI 2020

قیمت: ۲۸ هزار و ۵۹۵ دلار

امتیاز طراحی داخلی: ۸.۵ از ۱۰

فولکس گلف GTI

فولکس ‌واگن گلف GTI  تنها خودروی هاچبک و کوچک موجود در این لیست است که توانسته مقام خوبی را در زمینه سیستم مالتی مدیا کسب کند. این خودرو در عین کوچک بودن کابین زیبا و مجهز به فناوری‌های جدیدی دارد. نسخه پایه این خودرو از یک مانیتور لمسی ۶.۵ اینچ، بلوتوث، پورت یو‌اس‌بی تایپ C و وایفای هات اسپات بهره می‌برد. اگر نسخه se که یک پله بالاتر از نمونه استاندارد قرار دارد را خریداری کنید صاحب مانیتور لمسی ۸ اینچ، رادیوی ماهواره‌ای، نویگیشن و سیستم صوتی با ۸ بلندگو خواهید شد.

بیوک Enclave 2020

قیمت: ۴۰ هزار دلار

امتیاز طراحی داخلی: ۸.۶ از ۱۰

بیوک Enclave

بیویک انکلیو به عنوان یک شاسی‌بلند سایز متوسط توانست به جایگاه خوبی در زمینه سیستم مالتی مدیا برسد. این خودرو از یک مانیتور لمسی ۸ اینچ بهره می‌برد که کار کردن با آن نیز بسیار ساده است. دکمه‌های فیزیکی هم در جایگاه مناسبی قرار دارند. انکلیو مجهز به سیستم وایفای هات اسپات، رادیوی ماهواره‌ای، بلوتوث و ۶ پورت یو‌اس‌بی است. نسخه‌های بالاتر شامل ۱۰ اسپیکر از برند bose وخروجی برق ۱۲۰ولت است.

فولکس واگن اطلس 2021

قیمت: ۳۱ هزار و ۵۴۵ دلار

امتیاز طراحی داخلی: ۸.۶ از ۱۰

فولکس واگن اطلس

فولکس‌واگن یک سری تغییرات روی اطلس مدل ۲۰۲۱ خود اعمال کرد اما با این وجود قیمت آن همچنان مشابه مدل ۲۰۲۰ است. این خودرو در بخش طراحی خارجی شاهد بهبود ظاهر شد و سیستم چهارچرخ متحرک نیز در دسترس خواهد بود. اما در زمینه سیستم مالتی مدیا شاهد تغییری خاصی در مدل ۲۰۲۱ نیستیم. با این وجود اطلس از یک مانیتور لمسی ۶.۵ اینچ، سیستم بلوتوث، وایفای هات اسپات. یک عدد پورت یو‌اس‌بی بهره می‌برد که می‌تواند نیاز مشتریان را برآورده کند. اگر امکانات بیشتر می‌خوانید رادیوی ماهواره‌ای، مانیتور ۸ اینچ. شارژر وایرلس به صورت جداگانه قابل سفارش است. در بالاترین نسخه نیز شاهد یک سیستم صوتی حرفه‌ای مجهز به ۱۲ اسپیکر هستیم.

آئودی Q3 2020

قیمت: ۳۴ هزار و ۷۰۰ دلار

امتیاز طراحی داخلی: ۸.۶ از ۱۰

آئودی Q3

آئودی Q3 به عنوان یک کراس‌اوور لوکس در این لیست قرار گرفته است. به طور کلی محصولات آئودی عملکرد مناسبی در زمینه سیستم مالتی مدیا دارند و Q3 نیز از این قاعده مستثنا نیست. این خودرو از یک مانیتور لمسی ۸ اینچ بهره می‌برد که با گوشی‌های آندروید و IOS نیز هماهنگ است. در کنار این مورد رادیوی ماهواره‌ای، سیستم شارژر وایرلس، وایفای هات اسپات و سیستم صوتی هارمن کاردن با ۱۲ اسپیکر قرار دارد.

دوج چلنجر 2020

قیمت: ۲۸ هزار و ۹۵ دلار

امتیاز طراحی داخلی: ۸.۷ از ۱۰

دوج چلنجر

به طور کلی از خودروهای عضلانی از جمله چلنجر انتظار نمی‌رود که عملکرد خوبی در زمینه سیستم ماتی مدیا داشته باشند اما این قضیه در مورد داج چلنجر صدق نمی‌کند. این خودرو از سیستم منحصر به فرد داج یعنی Uconnect4  بهره می‌برد. مانیتور لمسی ۷ اینچ، سیستم بلوتوث و ۲ پورت یو‌اس‌بی در این خودرو قرار دارد. البته امکان ارتقا به نسخه با مانیتور ۸.۴ اینچ، مجهز به رادیوی ماهواره‌ای، سیستم نویگیشن و سیستم صوتی آلپاین با ۶ الی ۸ اسپیگر وجود دارد.

فورد F-150 2020

قیمت: ۲۸ هزار و ۷۴۵ دلار

امتیاز طراحی داخلی: ۸.۷ از ۱۰

فورد F150

فورد F-150 یکی از پرطرفدارترین پیکاپ‌ها به حساب می‌آید که این خودروساز امریکایی توانسته یکی از بهترین سیستم‌های مالتی مدیا را در آن قرار دهد. نسخه پایه این خودرو با نام XL از یک سیستم مالتی‌مدیای کاملا ساده بهره می‌برد اما نسخه‌های بالاتر مجهز به مانیتور لمسی ۸ اینچ، بلوتوث، یک پورت یو‌اس‌بی، وایفای هات اسپات، رادیوی ماهواره‌ای، نویگیشن و سیستم صوتی Bang & Olufsen است.

شورولت تراورس 2020

قیمت: ۲۹ هزار و ۸۰۰ دلار

امتیاز طراحی داخلی: ۹ از ۱۰

شورولت تراورس

تراورس نیز همانند برادر خود یعنی بیوئیک انکلیو از کابین جادار و پر از امکانات بهره می‌برد. قیمت پایه این خودرو ۱۰ هزار دلار ارزان‌تر از انکلیو است اما در مقابل شما صاحب سیستم مالتی مدیای GM با نام intuitive Infotainment3  خواهید شد. این سیستم مجهز به بلوتوث، وایفای هات اسپات و ۶ پورت یو‌اس‌بی است. تراورس در نسخه پایه مجهز به مانیتور لمسی ۷ اینچی است هرچند که امکان سفارش نمونه ۸ اینچی نیز وجود دارد. از جمله دیگر آپشن‌ها می‌توان به رادیوی ماهواره‌ای، نویگیشن، شارژر وایرلس و ۱۰ اسپیکر BOSE اشاره کرد.

هوندا ادیسه 2020

قیمت: ۳۰ هزار و ۷۹۰ دلار

امتیاز طراحی داخلی: ۳۰ هزار و ۷۹۰ دلار

هوندا ادیسه

در بین مینی‌ون‌ها هوندا ادیسه جایگاه بسیار خوبی در زمینه سیستم مالتی مدیا کسب کرده است. به نوعی این خودرو یک برنده در زمینه خودروهای مناسب برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. ادیسه از یک کابین بسیار جادار بهره می‌برد و نسخه پایه آن دارای یک مانیتور لمسی ۵ اینچی، سیستم بلوتوث و ۲ پورت یو‌اس‌بی است. اگر نسخه بالاتر یعنی EX‌ را خریداری کنید صاحب مانیتور لمسی ۸ اینچی خواهید شد. علاوه بر این امکانات دیگری نظیر رادیوی اچ ‌دی و ماهواره‌ای نیز در این خودرو وجود دارد.

رم 1500 مدل 2020

قیمت: ۳۱ هزار و ۱۴۵ دلار

امتیاز طراحی داخلی: ۹.۴ از ۱۰

رم 1500

داج رم ۱۵۰۰ بهترین جایگاه را در زمینه سیستم مالتی مدیا توانست کسب کند. این خودرو از سیستم UCONNCET بهره می‌برد و مانیتور آن در نسخه پایه از نوع ۵ اینچی است. علاوه بر این سیستم بلوتوث و چندین پورت یو‌اس‌بی در آن قرار دارد. در نسخه‌های بالاتر مانیتور لمسی ۸.۴ اینچ قرار دارد حتی امکان سفارش یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی عمودی وجود دارد. علاوه بر تمام این موارد رم ۱۵۰۰ از یک سیستم صوتی مجهز به ۱۰ اسپیکر بهره می‌برد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟