اخبار خودرو جهان
قدرت و کیفیت در یک قاب

بررسی بهترین خودروهای اسپرت آلمان

پنجشنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 10 دقیقه
آئودی A5

ما در خودرونویس تصمیم داریم که برترین اتومبیل‌های اسپرتِ آلمانی و موجود در بازارِ جهانی را به شما معرفی کنیم. البته باید بدانید که انتخاب از بین مدل‌های گوناگونِ آلمانی بسیار سخت بوده و شاید شما مدل‌های دیگری را در نظر داشته باشید.

به گزارش خودرونویس، نان، نوشیدنی و قلعه‌های آلمان بسیار معروف هستند. ولی اتومبیل‌های آلمانی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و جاده‌ها را به آسانی تسخیر می‌کنند. در واقع بعضی از اتومبیل‌های آلمانی، جزو بهترین خودروهای جهان بوده و بسیار معروف و پُر طرفدار هستند. کمپانی‌های بزرگی مانند آئودی، پورشه، ب ‌ام ‌و و مرسدس در آلمان حضور داشته و اتومبیل‌هایی زیبا و قدرتمند را تولید می‌کنند.

کمپانی‌های یادشده علاقه فراوانی به تسخیر قلب و ذهن مخاطبین خود، با استفاده از اتومبیل‌های قدرتمند و خاص دارند. در حقیقت اگر شما به دنبال هندلینگ مناسب و پیشرانه قوی بوده و قیدِ راحتی و تجمل را زده باشید؛ قطعاً باید اتومبیلی آلمانی و اسپرت را خریداری کرده و از رانندگی با آن لذت ببرید. خانۀ حقیقی اتومبیل‌های اسپرت جایی جز آلمان نیست و این کشور نقش ویژه‌ای در توسعه اتومبیل‌های قدرتمند داشته است.

 

آئودی R8

آئودی R8

اگر می‌خواهید مانند یک مردآهنی رفتار کنید؛ اتومبیل‌های آئودی، راهی مناسب برای رسیدن به هدف شما خواهند بود! اما همه آئودی‌ها نیاز شما را برطرف نمی‌کنند و شما فقط باید به سراغ خاص‌ترین آئودی موجود در بازار بروید. آئودی R8 به عنوانِ اتومبیلی اسپرت و مجهز به پیشرانۀ موتور وسط، بهترین تجربه رانندگی برای شما را به ارمغان می‌آورد. در این اتومبیل از توان پیشرانه V10 و مجهز به توئین توربو با توان 532 اسب‌بخار استفاده شده است. شتابِ صفر تا 100 آئودی R8 تنها 3.7 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 199 مایل در ساعت است. کسانی که به دنبالِ هیجان و آدرنالین بیشتر هستند؛ حتماً باید نسخه قدرتمندتر R8 با توان 602 اسب‌بخار را خریداری کنند.

 

پورشه 911

پورشه 911

یکی از افسانه‌ای‌ترین اتومبیل‌های اسپرتِ تاریخ را باید پورشه 911 دانست. پورشه 911 در دهه 1960 متولد شده و تا به امروز یکی از بهترین اتومبیل‌های اسپرت در جهان است. مدل 2019 پورشه 911 نیز درست همانند نیاکانِ افسانه‌ای خود بوده و به خوبی از برند پورشه دفاع کرده‌ است. این اتومبیل یک کوپۀ مدرن و موتور وسط بوده و درست مانند اجدادِ پیشن خود ساخته شده است. با این وجود باید توجه داشت که نسل جدیدِ اتومبیلِ افسانه‌ای آلمانی‌ها، قدرتِ بیشتری داشته و برای تمام رقبا خط و نشان می‌کشد. نسخۀ استاندارد 911 از پیشرانه 6 سیلندر و مجهز به توئین توربو با توان 370 اسب‌بخار استفاده می‌کند. در عین حال نسخه‌های توربو و توربو S پورشه 911 حدود 550 تا 580 اسب‌بخار قدرت داشته و اگر باز هم شما طالبِ هیجانِ بیشتری هستید؛ نسخه GT2 RS با توان 690 اسب‌بخار و شتاب 2.7 ثانیه منتظر شما خواهد بود.

 

مرسدس بنز AMG GT

مرسدس AMG GT

مرسدس به عنوان خودروسازی لوکس و با کیفیت شناخته می‌شود. این خودروساز آلمانی با معرفی AMG GT نشان داد که فقط قادر به تولید اتومبیل‌های لوکس نبوده و با افزودنِ چاشنی‌هایی فوق‌العاده، توان بهبودِ عملکردِ محصولات خود را دارد. مدل 2019 مرسدس AMG GT به دو شکل کوپه و کانورتیبل عرضه شده است. این محصول نیز همانند سایر اتومبیل‌های مدرن مرسدس، با بسته‌های گوناگون خود و به منظور رفع نیازهای مشتریان عرضه شده و می‌توان پیشرانۀ آن را مطابق با نیازهای خود انتخاب کرد. پیشرانه استاندارد AMG GT موتوری V8 و مجهز به توئین توربو بوده و 469 اسب‌بخار قدرت دارد. نسخه ارتقاء یافته پیشرانه مزبور را باید در مدل AMG GT R جستجو کرد و از توان 577 اسب‌بخاری آن بهره برد. حداکثر سرعت نسخه R حدود 200 مایل در ساعت خواهد بود.

 

ب ام و سری 8

ب ام و سری 8

مشتریان وفادار کمپانی ب ام‌ و می‌دانند که برای خرید سری 8 و سفارشی کردن آن انتخا‌ب‌های محدودی خواهند داشت. در سری 8 توان انتخاب پیشرانه را نداشته و فقط باید از موتور استاندارد سری 8 بهره برد. با این همه بی‌ام‌و امکانِ سفارشی‌سازی بدنه سری 8 را به مشتریان خود داده و آنها می‌توانند سری 8 را در دو نوع کوپه و کانورتیبل سفارش دهند. اگر چه پیشرانه موجود در سری 8 برای تمام رانندگان آن یکسان است؛ اما توانایی و عملکرد آن هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد. سری 8 از موتور V8 مجهز به توئین توربو با توان 523 اسب‌بخار استفاده کرده و نیرو را به تمام چرخ ها انتقال می‌دهد. سری 8 اتومبیلی لوکس و کار آمد بوده و برای خرید آن باید بیش از 111900 دلار هزینه کرد.

 

مرسدس بنز SL

مرسدس بنز SL

مدل SL از محصولات مرسدس‌بنز، قدمت فراوانی دارد. جدیدترین مرسدس‌ بنز SL را مانندِ یک موشک لوکس دانسته‌اند که برروی چرخ قرار دارد! یک SL استاندارد از پیشرانه V6 توئین توربو با توان 362 اسب‌بخاری استفاده می‌کند. نسخه بروز شده SL را باید SL500 دانست. در زیر کاپوت SL500 از پیشرانه توئین توربو V8 با توان 449 یا 577 اسب‌بخار استفاده می‌شود. شتاب صفر تا 100 این اتومبیل نزدیک به 4 ثانیه است.

 

ب ام و سری 2

ب ام و سری 2

سری 2 یکی از محبوب‌ترین محصولات بی‌ام‌و است. نسخه 2019 سری 2، اتومبیلی کوچک؛ ولی قدرتمند و کارآمد است. هنگام نشستن در پشت فرمان سری 2 از لوکس بودن و عملکرد بی‌نقص آن اطمینان خواهید داشت. نسخه پایه سری 2 مدل 230i است.  مدل 230i از توان پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 248 اسب‌بخار استفاده کرده و نیروی تولیدی پیشرانه را به محور عقب انتقال می‌دهد. پیشرانه برای انتقال قدرت از توان گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و یا شش سرعته دستی استفاده می‌کند. اگر شما احساس کردید که به کمی ارتقاء احتیاج دارید؛ حتماً مدل M240i با توان 405 اسب‌بخار را تهیه کنید.

 

مرسدس بنز E کلاس کوپه

مرسدس بنز کلاس E کوپه

اکنون کاملاً مشخص شده که ساخت و توسعه اتومبیل‌های اسپرت برای مرسدس‌ بنز بسیار آسان است. در مرسدس‌ بنز کلاس E کوپه از ویژگی‌های بهتر و بیشتری نسبت به کلاس C برخوردار هستید. کلاس E کوپه چهار چرخ محرک است. در نسخه استاندارد این محصول از پیشرانه V6 توئین توربو با توان 362 اسب‌بخار استفاده شده است. نسخه ارتقاء یافته کلاس E به پیشرانه V8 و 429 اسب‌بخاری مرسدس‌بنز مجهز شده است.

 

آئودی A5

آئودی A5

اگر بدنبال اتومبیلی برای بیان عقاید خود هستید؛ آئودی A5 بهترین گزینه برای شماست. این اتومبیل لوکس و اسپرت بوده و عملکرد فوق العاده‌ای دارد و به همین خاطر رانندگی با آن بسیار راحت و آرامش بخش است. نسخه‌های مختلف این محصول از پیشرانه‌های متفاوتی استفاه کرده و حتی نسخه استاندارد A5 را هم نمی‌توان نادیده گرفت. در A5 معمولی از پیشرانه چهار سیلندر توربو با توان 248 اسب‌بخار استفاده شده است. مشتریان توان سفارش A5 با سه سبک متفاوت در طراحی بدنه را داشته و می‌توان آن را در نسخه‌های کانورتیبل، 4 درب اسپرت و کوپه سفارش داد. نسخه بروز شده این محصول RS 5 نام داشته و عملکرد فوق العاده‌ای دارد. نسخه RS 5 مدل A5 حدود 444 اسب‌بخار قدرت داشته و حداکثر سرعت آن 174 مایل در ساعت است.

 

پورشه Cayman

پورشه کیمن

پورشه Cayman مانند مدل Boxster از پیشرانه 4 سیلندر موتور وسط استفاده می‌کند. پیشرانه در پشت کابین و صندلی های دو سرنشین Cayman  قرار دارد. این محصول 300 تا 365 اسب‌بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا 100 پورشه Cayman حدود 4.9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 170 مایل در ساعت است. پورشه امکان انتخاب پیشرانه توربوشارژ با قدرت و گشتاور بیشتر را برای مدل Cayman فراهم کرده است. پورشه Cayman برخلاف بسیاری از رقبای خود که از وجود دو صندلی کوچک در عقب بهره می‌برند؛ فقط دو صندلی برای سرنشین و راننده دارد.

 

مرسدس بنز کلاس C کوپه

مرسدس کلاس C کوپه

این کوپه نسبت به بسیاری از اتومبیل‌های مشابه و هم رده خود از توانایی‌های بیشتری برخوردار است. کلاس C کوپه و استاندارد از پیشرانه توربوشارژ چهار سیلندر V6 استفاده می‌کند. پیشرانه قدرتمند  کلاس C، قدرتِ 255 اسب‌بخاری خود را به وسیلۀ گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. اگر نسخه استاندارد این محصول شما را راضی نکرد؛ می‌توانید از AMG C63 S استفاده کنید. در نسخه مزبور، کلاس C کاملاً خشمگین شده و 503 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت.

 

 

 

3 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟