اخبار خودرو جهان
نگین فیروزه ای منصوری!

بنتلی بنتایگا اسپید Feroza ادیشن تیونینگ منصوری

پنجشنبه - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
بنتلی بنتایگا اسپید فروزا feroza تیونینگ منصوری

بنتلی بنتایگا از هر نظر یکی از برترین شاسی بلندهای جهان محسوب می شود. این اسیووی فوق لوکس از نظر راحتی، قدرت و طراحی ظاهری یکی از برترین ها در دنیا بوده، ولی منصوری تصمیم گرفته که فرمولاسیون خود را در این ترکیب بنتلی بنتایگا نیز وارد کند. جدیدترین پروژه تیونینگ منصوری روی یک دستگاه بنتلی بنتایگا اسپید صورت گرفته که محصول نهایی بنتایگا اسپید فروزا ادیشن نام دارد. منصوری موفق شده توان تولیدی پیشرانه W12 بنتایگا اسپید Feroza ادیشن را نسبت به نسخه استاندارد به مراتب افزایش دهد.

ظاهر بنتلی بنتایگا اسپید فروزا ادیشن تیونینگ منصوری

به گزارش خودرونویس، منصوری استایل ظاهری بنتلی بنتایگا اسپید را در نسخه فروزا Feroza ادیشن بروزرسانی کرده و شاهد ترکیب رنگی فیروزه ای در داخل و خارج خودرو هستیم. این بنتلی بنتایگا به نراتب چهره خشن ترین نسبت به نسخه استاندارد دارد و قطعات فیبر کربنی متعددی برای شخصی سازی ظاهری در قسمت های مختلف بدنه این خودرو نصب شده است. منصوری کاپوت و جلوپنجره ای جدید به همراه ورودی هوای متفاوتی را در قسمت پایینی سپر این بنتلی بنتایگا اسپید نصب کرده است. تریم جدیدی در اطراف دریچه های ورودی هوا در قسمت پایینی سپر دیده می شود و مه شکن های جدیدی درست در بالای اسپلیتر سپر جلو نصب شده اند.

بنتلی بنتایگا اسپید فروزا feroza تیونینگ منصوری

در نمای جانبی بنتلی بنتایگا اسپید فروزا ادیشن منصوری تریم فیبر کربنی در گلگیرهای جلو، درب ها و ضربه گیرها و گلگیرهای عقب اجرا کرده است. همچنین رینگ های جدیدی برای این خودرو نصب شده است. در پروفیل عقب بنتلی بنتایگا اسپید یک اسپویلر سقفی جدید، دیفیوزر بازطراحی شده با دیزاینی خشن تر از نسخه استاندارد، اسپویلر روی درب صندوق عقب و بروزرسانی هایی از این قبیل اجرا شده اند. همچنین خروجی های اگزوز دایره ای بزرگی به جای اگزوزهای مستطیلی شکل درون دیفیوزر این خودرو نصب شده اند.

بنتلی بنتایگا اسپید فروزا feroza تیونینگ منصوری

کابین بنتلی بنتایگا اسپید فروزا ادیشن منصوری

منصوری داخل کابین بنتلی بنتایگا اسپید فروزا ادیشن را به رنگ فیروزه ای مزین کرده و تقریبا هرجایی که امکانش را داشته این رنگ را استفاده کرده است. روی داشبورد، غربیلک فرمان، کف خودرو، کف پایی ها، صندلی ها، شیفتر دنده و حتی کمربندهای ایمنی این بنتلی بنتایگا به رنگ فیروزه ای هستند. این رنگ برای یک شاسی بلند سوپرلوکس رنگ بسیار جیغی بوده و تا حد زیادی جلب توجه می کند. البته جدا از این رنگ فیروزه ای منصوری تریمی فیبر کربنی را روی داشبورد و رودری ها اجرا کرده است.

بنتلی بنتایگا اسپید فروزا feroza تیونینگ منصوری

مشخصات فنی بنتلی بنتایگا اسپید Feroza ادیشن تیونینگ منصوری

این بنتلی بنتایگا تیونینگ شده توسط منصوری به یک موتور 6 لیتری 12 سیلندر W شکل دو توربوشارژ مجهز شده که به لطف تغییراتی که در آن اعمال شده قادر به تولید 900 اسب بخار قدرت و 1250 نیوتن متر گشتاور است. این نیروگاه عظیم بروزرسانی های متعددی از جمله نصب توربوشارژهایی جدید، سیستم اگزوزی جدید و ECU بروزرسانی شده است. جهت یادآوری بیان می کنیم که بنتلی بنتایگا اسپید در نسخه استاندارد قادر به تولید 626 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور است. نسخه تیونینگ شده بنتلی بنتایگا اسپید Feroza ادیشن قادر است طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 323 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟