اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرفته ترین صندلی های نصب شده در تاریخ صنعت خودروسازی

بنتلی بنتایگا EWB با فاصله محور بیشتر نسبت به مدل استاندارد معرفی شد

چهارشنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
بنتلی بنتایگا EWB فاصله محور زیاد بیشتر

بنتلی بنتایگا از زمانی که رونمایی شد مانند یک بمب عمل کرد و فروش این برند بریتانیایی لوکس ساز به واسطه این شاسی بلند سوپرلوکس ناگهان رشد چشمگیری پیدا کرد. به عنوان مثال در سال 2021 بود که بنتلی موفق شد به طور کلی 14 هزار 659 دستگاه خودرو بفروشد که 31 درصد نسبت به رکورد فروش سال  2020 این شرکت به دلیل ورود بنتایگا به سبد محصولات این شرکت افزایش یافت. یک سوم کل این آمار فروش به بنتلی بنتایگا اختصاص داشت و حال بنتلی برای محبوب تر کردن این شاسی بلند لوکس آن را لوکستر هم کرده. به عبارت دیگر بنتلی نسخه EWB یا همان فاصله محور بیشتر بنتایگا را رونمایی کرده که فاصله بین دو محور این خودرو 180 میلی متر نسبت به نسخه استاندارد بیشتر شده که فضای پای خیره کننده ای برای سرنشینان عقب این خودرو به ارمغان آمده است.

امکانات فوق جذاب بنتلی بنتایگا EWB فاصله محور بیشتر

به گزارش خودرونویس، بنتلی بنتایگا EWB فاصله محور بیشتر دارای فاصله ای 3175 میلی متری بین محور چرخ های جلو و عقب بوده و طول کلی آن به 5322 میلی متر افزایش یافته است. این افزایش طول دقیقا در درب های عقب این شاسی بلند سوپرلوکس اعمال شده و به موجب آن فضای پایی هم اندازه با لیموزین های فول سایز برای سرنشینان خوش شانس ردیف عقب پدید آمده است. صندلی های بنتلی بنتایگا EWB قابلیت هایی مشابه با صندلی های فرست کلاس هواپیما دارد و پیشرفته ترین صندلی ای بوده که تا به امروز روی یک خودرو نصب شده است.

بنتلی بنتایگا EWB فاصله محور زیاد بیشتر

صندلی های عقب بنتلی بنتایگا در 22 جهت مختلف قابل تنظیم هستند و زمانی که حالت ریلکس آنها فعال شود تا 40 درجه پشتی آنها امکان خوابیدن دارد. همچنین یک تکیه گاه پا چرمی تاشو از پشت صندلی های سرنشین جلو برای راحتی بیشتر سرنشینان عقب تعبیه شده است که به صورت الکترونیکی باز و بسته می شود. همچنین در صورت فعال کردن مد بیزینس، صندلی ها در راحت ترین شکل ممکن به صورت ایستاده قرار می گیرند که این حالت برای مواقعی بوده که می خواهید در عین لوکس بودن به کارهای خود هم برسید!

بنتلی بنتایگا EWB فاصله محور زیاد بیشتر

یک سیستم تهویه بسیار پیشرفته برای بنتلی بنتایگا EWB فاصله محور زیاد نصب شده که تنظیمات سیستم تهویه را به صورت خودکار با توجه به دمای بدن سرنشینان و همچنین درصد رطوبت هوا در قسمت عقب کابین تغییر می دهد. ضمن اینکه فشار در سطوح مختلف صندلی آنالیز می شود تا کیفیت نشیمن به صورت اتوماتیک تنظیم شود. در واقع 177 وضعیت تغییر فشار مختلف صندلی برای این خودرو تعبیه شده که از شش نقطه مختلف در صندلی ها طی یک بازه زمانی سه ساعته اعمال می شود. همچنین بنتلی بنتایگا فاصله محور زیاد EWB دارای گرمکن درب ها و تکیه گاه دست میانی بوده و برای اولین بار در یکی از محصولات بنتلی برای این خودرو درب های بسته شونده به صورت الکترونیکی تعبیه شده است.

بنتلی بنتایگا EWB فاصله محور زیاد بیشتر

یکی دیگر از نوآوری های صورت گرفته در بنتلی بنتایگا EWB نورپردازی اجرا شده در رودری ها بوده که 12 دیود LED روی هر یک از درب های جلو و 22 LED روشنایی در درب های عقب نصب شده است. این LEDها نور را از طریق سوراخ های یک میلیمتری تعبیه شده در چرم رودری ها به بیرون ساطع می کنند. این نسخه EWB بنتلی بنتایگا دارای جلوپنجره با دیزاینی اختصاصی و همچنین رینگ های 22 اینچی آلیاژی 10 پره متفاوتی از بنتایگاهای معمولیست.

بنتلی بنتایگا EWB فاصله محور زیاد بیشتر

بنتلی حدود 2500 قطعه را برای نصب روی بنتایگا Extended WheelBase (فاصله محور بیشتر) مهندسی کرده که برخی از آنها در سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب این خودرو بوده که شعاع گردش این نسخه را به 11.8 متر رسانده که هفت درصد نسبت به بنتایگاهای معمولی کمتر کرده است.

بنتلی بنتایگا EWB فاصله محور زیاد بیشتر

مشخصات فنی بنتلی بنتایگا Extended WheelBase (فاصله محور زیاد EWB)

بنتلی بنتایگا EWB یا همان فاصله محور بیشتر در مدل چهار و پنج نفره قابل سفارش بوده که یک نسخه جدید 4+1 نفره نیز برای این خودرو عرضه شده است. در حال حاضر بنتایگا EWB با یک پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری دو توربوشارژ با 542 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می شود. این نسخه قادر است طی 4.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 290 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در حال حاضر مطلبی در خصوص نصب پیشرانه W12 جادویی فولکس واگن روی این نسخه فاصله محور بیشتر بنتایگا منتشر نشده است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟