اخبار خودرو جهان
فرصت از دست رفته سوزوکی

بائوجان شاسی بلند برقی ارزان آفرودی می سازد

دوشنبه - ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
baojun-small-4x4-شاسی بلند برقی آفرود کوچک بائوجان (1)

شرکت خودروسازی چینی بائوجان کاری که سوزوکی باید انجام می داد را انجام داد! بائوجان در آستانه رونمایی یک خودروی آفرودی برقی چهار چرخ محرک کوچک و مقرون به صرفه و ارزان بوده که سوزوکی فرصتش را داشت که این خودرو را بر پایه اسیووی جیمنی معرفی کند. اما بی توجهی سوزوکی به الکتریکی سازی و معرفی نسخه برقی جیمنی باعث شد تا این خودروی محبوب به دلیل دارابودن آلایندگی 170 گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر از بازار اروپا خارج شود. حال این احتمال وجود دارد که بائوجان با این کراس اوور برقی جدید خود بتواند کار را برای سوزوکی از این هم دشوارتر کند.

به گزارش خودرونویس، بائوجان یک برند زیر چتر جوینت ونچر SAIC-GM است. وولینگ هم یکی دیگر از زیربرندهای این جوینت ونچر بوده که با محصول وولینگ مینی EV شهره پیدا کرده که جایگاه پایینتری نسبت به بائوجان دارد. این شاسی بلند برقی کوچک بائوجان در یک ویدیو تیزر در مراسم رونمایی از بائوجان کیوی KiWi EV نشان داده شد. این خودرو تنها یک لحظه در این ویدیو مشخص بود و در همین یک لحظه به حدی نمایان بود تا متوجه شویم که هدف بائوجان از عرضه این خودرو چیست.

baojun-small-4x4-شاسی بلند برقی آفرود کوچک بائوجان (1)

ویژگی های شاسی بلند برقی بائوجان

در همین لحظه کوتاه کاملا مشخص بود که بائوجان یک شاسی بلند برقی کوچک فوق العاده جذاب را طراحی کرده که قابلیت های بیراهه نوردی و آفرودی نیز در آن لحاظ شده است. این شاسی بلند برقی بائوجان که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده دارای استایلی جعبه ای شکل بوده و دارای کاپوتی تقریبا صاف، پروفیل جلو عمودی و درب هایی بزرگ است. بائوجان سعی کرده که المان های آفرودی ترند را مانند سپرهای مشکی، روف راک، آینه های جانبی بزرگ، رکاب جانبی و تایرهای آفرودی در طراحی این خودرو لحاظ کند. همچنین دو قطعه در سمت چپ و راست کاپوت این خودرو نصب شده اند که هنوز اطلاع دقیقی نسبت به آنها نداریم. ولی یکی از این دو دوربین و دیگری پروژکتور نقطه ای به احتمال زیاد هستند.

baojun-small-4x4-شاسی بلند برقی آفرود کوچک بائوجان (1)

هر یک از چراغ های جلوی این شاسی بلند بائوجان دارای چهار المان LED بیضی شکل است. همین استایل بیضی شکل در دستگیره پاپ آپ درب ها و گرافیک چراغ های عقب نیز مشهود است.

baojun-small-4x4-شاسی بلند برقی آفرود کوچک بائوجان (1)

این شاسی بلند برقی بی نام بائوجان به احتمال زیاد پلتفرم مشترکی با بائوجان KiWi کیوی دارد و تفاوت اصلی آن بهره بردن از دو موتور برقی به جای یکی است. بائوجان کیوی KiWi دارای یک موتور برقی 54 یا 68 اسب بخاری روی چرخ های عقب است. بدین ترتیب با فرض دو موتور بودن و جزییاتی که خود بائوجان از این شاسی بلند برقی منتشر کرده، این خودرو باید حداقل 110 اسب بخار قدرت داشته باشد و دارای دو موتور برقی یکی روی چرخ های جلو و یکی روی چرخ های عقب بوده تا سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای آن به ارمغان بیاید.

baojun-small-4x4-شاسی بلند برقی آفرود کوچک بائوجان (1)

رینگ های این شاسی بلند برقی بائوجان به رنگ خاکستری براق بوده و پشت آنها کالیپرهایی زرد رنگ دیده می شود. تولید و طراحی یک شاسی بلند برقی آفرودی دو دیفرانسیل ارزان قیمت توسط بائوجان یک اقدام بسیار هوشمندانه بوده که قطعا توجه مشتریان جوان و علاقمندان به آفرودهای سبک و کمپینگ را به خود جلب خواهد کرد. بائوجان قصد دارد که نسخه نزدیک به نمونه تولیدی این شاسی بلند برقی خود را در نمایشگاه خودرو گوانژو در ماه نوامبر به نمایش بگذارد و در سه ماه اول سال 2023 عرضه این خودرو به بازار چین آغاز می شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟