اخبار خودرو جهان
از سال آینده در سرویس تاکسیرانی چین به کار گرفته می شود

تاکسی خودران بایدو آپولو RT6 با قابلیت جدا کردن فرمان

شنبه - ۱ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
2022-Baidu-Apollo-RT6-بایدو آپولو خودران ربوتاکسی (1)

بایدو یک شرکت بزرگ چینی در زمینه تولید پیشرانه بوده و به تازگی جدیدترین مدل خودروهای خودران خود را به نام آپولو RT6 رونمای کرده است. بایدو آپولو RT6 که به طور کامل نسبت به مدل کانسپت بازطراحی شده قرار است که از سال اینده به عنوان ربوتاکسی با سرویس Apollo Go که سرویس اشتراک گذاری سواری این کمپانی بوده به خدمت گرفته شود.

به گزارش خودرونویس، خودروی بایدو آپولو RT6 بیشتر به خودروهای سنتی و معمولی شباهت دارد و مانند تاکسی خودران یا همان ربوتاکسی زوکس Zoox طراحی خاص و فضایی ندارد. خودروی بایدو آپولو RT6 دارای کابین با کف کاملا صاف بوده و غربیلک فرمان آن امکان برداشتن داشته تا فضای بیشتری برای سرنشینان به ارمغان آید یا بتوان از داشبورد به عنوان یک میز استفاده کرد. تاکسی خودران بایدو آپولو RT6 طولی معادل 4760 میلی متر داشته که 100 میلی متر نسبت به آئودی Q5 هم کشیده تر است.

استایل ظاهری بایدو آپولو RT6 تا حد زیادی به خودروهای مینی ون نیز شباهت دارد. این خودرو دارای 8 سنسور لیدار و 12 دوربین یکپارچه با خودروست. به طور کلی ماشین خودران بایدو آپولو RT6 دارای 38 سنسور بوده که به تشخیص دقیق خودرو نسبت به محیط اطراف و همچنین تشخیص موانع حتی از فاصله دور کمک زیادی می کند.

2022-Baidu-Apollo-RT6-بایدو آپولو خودران ربوتاکسی (1)

جالب است بدانید که خودروی خودران بایدو Apollo RT6 نزدیک به 32 میلیون کیلومتر تست شده و ژنیو لی مدیرعامل بایدو اظهار کرده که سیستم خودران این ربوتاکسی عملکردی مانند یک راننده 20 ساله در پشت فرمان از خود نشان می دهد!

2022-Baidu-Apollo-RT6-بایدو آپولو خودران ربوتاکسی (1)

خودروی بایدو آپولو RT6 روی پلتفرم E/E طراحی شده و از همان ابتدا با هدف خودران بودن توسعه یافته است. نسل قبلی خودروهای بایدو دارای تکنولوژی خودران بودند که مشابه آن روی خودروهای مدرن معمولی نیز قرار داشت. ابتکار اصلی شرکت بایدو در قسمت تمام شده بوده است. خودروی خودران آپولو RT6 با وجود اینکه از جدیدترین سطح تکنولوژی بهره می برد، اما قیمت مقرون به صرفه ای معادل 37 هزار لدار دارد. بدین ترتیب این خودروی خودران برای عموم مردم قابل خرید است.

2022-Baidu-Apollo-RT6-بایدو آپولو خودران ربوتاکسی (1)

اشتراک گذاری این خودرو در سرویس حمل و نقل عمومی چین به وسیله نرم افزار آپولو Go صورت می گیرد که سرویس ربوتاکسی بایدو محسوب می شود و از سال 2020 در چین در حالت خدمت رسانیست. این سرویس بیش از یک میلیون درخواست سفر و جابه جایی را تا به امروز تجربه کرده و در 10 شهر چین فعالیت می کند. بایدو اظهار کرده که این شرکت مجوز فعالیت ربوتاکسی های خود را بدون قرارداشتن راننده پشت فرمان نیز دریافت کرده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟