اخبار خودرو ایران
کراس اوور لوکس و مدرن چینی

ملاقات با بایک بیجینگ X55 کراس اوور وارداتی دیار خودرو در چین

سه شنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
بایک بیجینگ ایکس 55 X55 دیار خودرو

بایک بیجینگ X55 کراس اوور لوکس وارداتی دیار خودرو بوده که پیشتر خبر ورود نخستین محموله آن به ایران را منتشر کرده بودیم. طی سفری که به چین داشتیم در نمایشگاه خودرو شانگهای فرصتی پیدا کردیم که برای نخستین بار این خودرو را از نزدیک مشاهده کنیم.

به گزارش خودرونویس، بایک X55 در بازار چین با نام روبیک Cube عرضه می شود و در بازارهای جهانی با نشان بیجینگ X55 فروخته می شود. این خودرو یک کراس اوور لوکس سایز متوسط بوده و نخستین گزینه وارداتی دیار خودرو برای عرضه به بازار ایران جهت سهم خواهی از سگمنت کراس اوورهای لوکس است.

 

طراحی ظاهری بایک بیجینگ X55

بایک بیجینگ X55 که در غرفه این برند در نمایشگاه شانگهای حضور داشت، به رنگ زرد بسیار جذابی مزین شده بود که زیبایی این خودرو را بیشتر کرده بود. اتفاقا همین رنگ در بین نخستین نمونه های وارداتی به ایران توسط دیار خودرو هم دیده شده است. پروفیل جلو به دلیل سبک طراحی چراغ های دوتایی، جلوپنجره بزرگ بدون مرز و ادغام آن با چراغ های اصلی طراحی بسیار خشن و جذابی دارد و کاملا مطابق با ترند روز طراحی خودرو در دنیا شکل گرفته است.

بایک بیجینگ ایکس 55 X55 دیار خودرو

در نمای جانبی دستگیره تاشو درب ها و همچنین پنجره های بدون فریم از جمله المان های جذاب ظاهری بایک بیجینگ X55 محسوب می شوند. ضمن اینکه تریم دو رنگ بدنه و ستون های مشکی رنگ حالتی شناور به سقف این خودرو بخشیده است. در نمای عقب چراغ ها حالتی شبه به هم پیوسته دارند، اما نوار LED در این قسمت تعبیه نشده و صرفا یک تریم شیشه ای که در میان آن عبارت انگلیسی Beijing نصب شده چراغ ها را به هم متصل کرده است. خود چراغ ها از نوع LED بوده و گرافیک بسیار جذابی دارند.

بایک بیجینگ ایکس 55 X55 دیار خودرو

طراحی داخلی بایک بیجینگ X55

کابین این خودرو همانند نمای بیرونی طراحی زیبایی را به نمایش می گذارد. پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی به جای نمایشگرهای آنالوگ قرار دارد و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی بزرگ تبلت مانند برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی دیده می شود. روی داشبورد و صندلی ها تریم زرد رنگی مشابه با رنگ بدنه اجرا شده و کابین نیز تم دو رنگ مشکی و سفید دارد که جذابیت آن را بیشتر کرده است. کیفیت ساخت بایک بیجینگ X55 مناسب بوده و جزو با کیفیت ترین خودروهای چینی دسته بندی می شود.

بایک بیجینگ ایکس 55 X55 دیار خودرو

با توجه به ذات اسپرت این خودرو، صندلی ها به صورت یکپارچه طراحی شده اند و پشت سری و پشتی مجزا از هم نیستند.

بایک بیجینگ ایکس 55 X55 دیار خودرو

مشخصات فنی بایک بیجینگ X55

دیار خودرو قصد دارد بایک بیجینگ X55 را با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو GDI به بازار ایران عرضه کند. این پیشرانه که با کد A156T2H شناخته می شود و قادر به تولید 175 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه WET به چرخ های جلو منتقل شده و این کراس اوور را در کمتر از 8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. بدین ترتیب این خودرو جزو سریع ترین کراس اوورهای چینی بازار ایران دسته بندی می شود.

لازم به ذکر است که این پیشرانه جزو 10 موتور برتر چین قرار داشته و از نظر میزان گشتاور تولیدی نسبت به رقبای هم رده برتر است.

بایک بیجینگ ایکس 55 X55 دیار خودرو

امکانات و آپشن های بایک بیجینگ X55

بایک بیجینگ X55 در رده لوکس ترین کراس اوورهای چینی بازار ایران قرار می گیرد و تجهیزات کاملی را در خود جای داده است. ظاهرا دیار خودرو هم نسخه فول این خودرو را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کرده تا از تمامی رقبا در ایران برتر باشد. این خودرو دارای 6 کیسه ایمنی هوا، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و فیلتر جذب ذرات معلق داخل کابین، کول باکس، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، ترمز کمکی، کمکی شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، کمکی پارک، دوربین دید 360 درجه، رینگ آلیاژی 18 اینچی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت و صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در 4 جهت، مموری صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو، سیستم مالتی مدیا با 8 بلندگو، نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی میان داشبورد، شیفتر دنده الکترونیکی، سانروف پانورامیک، درب برقی صندوق عقب، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، ترمز خودکار با قابلیت تشخیص خودرو و عابر پیاده، سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط، نوربالا هوشمند، کمکی رانندگی در ترافیک و … است.

بایک بیجینگ ایکس 55 X55 دیار خودرو

به نظر می رسد که بایک بیجینگ X55 با دارابودن سیستم رانندگی نیمه خودران (سیستم های کمکی راننده) رقیب سرسختی برای دیگر خودروهای چینی در بازار ایران محسوب شود. حال باید منتظر ماند و دید که دیار خودرو چه زمانی عرضه این خودرو را آغاز می کند و چه قیمتی برای آن در نظر گرفته است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟