اخبار خودرو ایران
تغییر فرهنگ جا به جایی بار با ون های باری (کارگو ون)

ون اینرودز Inroads بهمن موتور رونمایی شد + قیمت و مشخصات

سه شنبه - ۳ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 8 دقیقه

ون اینرودز Inroads بهمن موتور رونمایی شد. این خودرو یک کارگو ون (ون باری) بوده که پیشتر تصاویر جاسوسی آن را با عنوان ون رانر Runner منتشر کرده بودیم. ، ون اینرودز Inroads یک کارگو ون (ون باری) سبک و کامپکت بوده که ویژه حمل محموله‌ های باری سبک و کوچک طراحی شده است.

به گزارش خودرونویس، ون اینرودز Inroads یک کارگو ون (ون باری) سبک و کامپکت بوده که ویژه حمل محموله‌ های باری سبک و کوچک طراحی شده است. اگر دنبال خودروی تجاری سبک در بازار ایران هستید، تنها گزینه پیش روی شما تا همین لحظه وانت های مختلف بوده که اگر قصد حمل بار به صورت کاملا ایمن را با آن داشته باشید، ملزم به نصب کابین روی حوض بار هستید که چندان این کار ایمن نیست.

ون اینرودز inroads بهمن موتور

فرهنگ جا به جایی بار در سطح دنیا تغییر کرده و بهمن موتور با عرضه ون اینرودز Inroads قصد دارد فرهنگ جا به جایی بار در ایران را نیز دگرگون کند. ون اینرودز Inroads یک ون باری یا کارگو ون بوده که می توان با آن وسایل حجیم تا 725 کیلوگرم وزن را حمل کرد. به دلیل کابین سرپوشیده دیگر نیازی به نصب کابین مانند وانت ها نداشته و از آنجایی که ماهیت این خودرو یک ون بوده، به سادگی و کاملا قانونی می تواند در آزادراه های کشور نیز تردد کند. البته کاربرد این ون صرفا برای حمل بار نیست و می توان آن را در کاربری های متنوع حتی کمپر یا به عبارتی میکرو کمپر نیز سفارش داد.

ون اینرودز inroads بهمن موتور

ویدیو معرفی ون اینرودز Inroads

 

مشخصات ون اینرودز Inroads بهمن موتور

ون اینرودز Inroads بهمن موتور یک کارگو ون با ساختار یونی بادی بوده که از یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر با 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ‌ های عقب منتقل می شود. موتور ون اینرودز Inroads بهمن موتور در حالت استاندارد در بازارهای صادراتی دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است. ولی بهمن موتور به دلیل کیفیت بنزین ایران قصد دارد تا اینرودز Inroads را با استاندارد آلایندگی یورو 5 عرضه کند و در آینده تنها با یک بروزرسانی نرم افزاری می تواند استاندارد آلایندگی آن را به یورو 6 ارتقا دهد. بدین ترتیب ون اینرودز Inroads یکی از بهینه ترین و کم مصرف ترین خودروهای تجاری سبک بازار ایران محسوب شده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی تنها 8 لیتر بنزین مصرف می کند.

ون اینرودز inroads بهمن موتور

نکته مثبت در خصوص پیشرانه ون اینرودز Inroads این بوده که به جای بهره بردن از تسمه، دارای زنجیر تایم است. همین موضوع سبب شده تا راننده با خیال راحت و بدون استرس از پارگی تسمه تایم از این خودرو استفاده کند. ضمن اینکه هزینه های نگهداری این خودرو نیز کمتر شده است. پیشرانه 1.5 لیتری ون اینرودز Inroads بهمن موتور در زیر صندلی راننده قرار دارد و راه دسترسی به آن به وسیله باز کردن قلاب های زیر صندلی و همچنین عقب بردن آن فراهم می شود. البته تنها برای تعویض روغن، تعویض باتری یا تعمیر موتور نیاز به این کار بوده و برای چک کردن آب رادیاتور، آب مخزن شیشه شور و سطح روغن ترمز می توانید کاپوت کوتاه این خودرو در قسمت جلو را باز کنید.

ون اینرودز inroads بهمن موتور

ابعاد بدنه و فضای بار ون بهمن اینرودز Inroads

بهمن اینرودز Inroads دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4500، 1680 و 2000 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3050 میلی متر است. این فاصله زیاد بین دو محور باعث شده که فضای کابین این خودرو تا حد ممکن جادار باشد و مضاف بر آن زاویه ورود و خروج از شیب بسیار خوبی برای ون بهمن اینرودز Inroads فراهم شده است. فضای بار این خودرو دارای حجمی معادل 5.1 متر مکعب بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 2630، 1480 و 1300 میلی متر است. سطح بارگیری از عقب برابر 680 میلی متر بوده، ولی در صورت باز کردن درب های کشویی جانبی یک پله با ارتفاع کمتر در هر طرف تعبیه شده که سوار و پیاده شدن و همچنین بارگیری با این خودرو را ساده تر کرده است.

ون اینرودز inroads بهمن موتور

بهمن اینرودز Inroads وزن خالصی معادل 1285 کیلوگرم دارد و می توان حداکثر با این خودرو 725 کیلوگرم بار حمل کرد. بدین ترتیب این ون باری خوراک حمل بارهای حجیم و سبک است. ون اینرودز Inroads بهمن موتور دارای زاویه حمله 36 درجه و زاویه فرار 21 درجه ای بوده و قادر است تا از شیب طولی حداکثر 30 درصدی بالا برود.

 

تعلیق ون اینرودز Inroads بهمن موتور

ون بهمن اینرودز Inroads در اکسل جلو دارای سیستم تعلیق مک فرسون و در اکسل عقب دارای سیستم تعلیق فنر تخت بوده تا تحمل بارهای به نسبت سنگین را داشته باشد.

 

امکانات ون اینرودز Inroads بهمن موتور

ون بهمن اینرودز Inroads یک ون باری سبک است. ولی با این حال کابین به نسبت لوکس و با کیفیتی نسبت به سایر خودروهای تجاری هم رده خود دارد. تجهیزات ایمنی ون اینرودز Inroads بهمن موتور شامل دو کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم پایش فشار باد تایرها، دوربین دنده عقب، دوربین ثبت وقایع و سامانه کنترل کشش هستند.

ون اینرودز inroads بهمن موتور

امکانات رفاهی ون بهمن اینرودز Inroads هم شامل نمایشگر لمسی 9 اینچی برای سیستم مالتی مدیا، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، فرمان برقی و چراغ روشنایی در روز هستند.

طراحی ون بهمن اینرودز Inroads

از یک ون باری نباید انتظار طراحی شگفت انگیز و فضایی داشت. این خودروها با هدف کاربردی بودن طراحی شده اند و ون اینرودز Inroads بهمن موتور نیز طراحی کاملا جعبه ای شکلی داشته تا فضای کابین آن به بیشترین حد ممکن برسد. این خودرو در قسمت جلو دارای دو مه شکن در سپر و چراغ های اصلی بزرگ است که در لبه یک کاپوت کوتاه نصب شده اند.

ون اینرودز inroads بهمن موتور

در نمای جانبی شاهد طراحی ساده تری از نمای جلو هستیم و در هر طرف یک درب کشویی برای ورود به قسمت بار یا همان کابین پشتی تعبیه شده اند. در این قسمت شاهد نصب رینگ های آلومینیومی 14 اینچی هستیم که با توجه به ابعاد خودرو تقریبا مناسب هستند. در نمای عقب هم یک درب بسیار بزرگ برای دسترسی به فضای بار تعبیه شده که لولا آن در سقف قرار دارد. روی ستون های عقب نیز چراغ ها به صورت عمودی طراحی شده اند.

 

کابین ون اینرودز Inroads بهمن موتور

مانند استایل ظاهری، کابین ون اینرودز Inroads بهمن موتور نیز تماما با هدف کاربردی بودن طراحی شده. داشبورد از جنس پلاستیک خشک بوده که برای یک خودروی تجاری سبک ارزان قیمت جای تعجب و گله ندارد. سرتاسر داشبورد یک فضای گودی طراحی شده که می توان وسایل مختلفی را درون آن قرار داد. در بالاترین قسمت داشبورد دریچه های سیستم تهویه مطبوع طراحی شده اند که در زیر آن نیز یک نمایشگر لمسی بزرگ 9 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی قرار دارد. در زیر آن نیز کلیدهای مربوط به تنظیم سیستم تهویه و و مه شکن ها قرار دارند که طراحی کاملا ساده ای دارند.

ون اینرودز inroads بهمن موتور

راننده و سرنشین روی صندلی هایی با تودوزی پارچه ای قرار گرفته اند که به لطف ارتفاع بالا و شیشه های بزرگ دید بسیار خوبی نسبت به محیط پیرامونی خود دارند. در مقایل راننده نیز یک غربیلک فرمان دایره ای شکل و بدون کلیدهای کنترلی قرار دارد و در پشت آن نیز نمایشگرهای عقربه ای برای سرعت و دور موتور طراحی شده است. در جلوی زانوی چپ راننده هم کلید فعال و غیر فعال سازی سیستم کنترل پایداری قرار دارد. موتور ون اینرودز Inroads هم در زیر صندلی راننده طراحی شده است.

ون اینرودز inroads بهمن موتور

بسته به نیاز و نوع کاربری، می توان داخل فضای بار ون اینرودز Inroads را قفسه بندی کرد. کف کابین هم بسته به نیاز می تواند با ورق آلومینیومی یا روکش PVC پوشانده شود. به صورت آپشنال یک پارتیشن در پشت صندلی راننده و سرنشین نصب می شود که کابین جلو را از فضای بار جدا می کند تا سیستم تهویه عملکرد بهتری داشته باشد. البته در صورت نصب این پارتیشن اگر نیاز به چک کردن موتور یا تعویض روغن داشته باشید، ابتدا باید این قطعه را باز کنید.

ون اینرودز inroads بهمن موتور

قیمت ون اینرودز Inroads بهمن موتور

قیمت اینرودز Inroads بهمن موتور 498 میلیون تومان اعلام شده است. این خودرو با دو سال یا 50 هزار کیلومتر گارانتی به مشتریان عرضه می شود و دارای یک سال یا 20 هزار کیلومتر سرویس رایگان است. بهمن موتور 300 دستگاه ابتدایی را به صورت SKD و باقی را با داخلی سازی حداقل آغاز می کند. اولین مرحله فروش ون اینرودز Inroads بهمن موتور در اسفند ماه 1400 بوده و اولین سری تحویل در اردیبهشت 1401 است. بهمن موتور قصد دارد تا سال 1402 درصد داخلی سازی ون اینرودز Inroads را به 45 درصد افزایش دهد. 77 عاملیت بهمن موتور در 60 شهر کشور به ون اینرودز Inroads در حال حاضر خدمت رسانی می کنند.

ون اینرودز inroads بهمن موتور

ظرفیت تولید ون اینرودز Inroads در بهمن موتور ساعتی شش دستگاه بوده به صورت اسمی است.

 

نسخه مسافری ون اینرودز Inroads با نام رانر Runner می آید

بهمن موتور در حال حاضر ون اینرودز Inroads را در نسخه باری معرفی کرده است. این شرکت امروز اظهار داشت که نسخه مسافری این ون نیز در آینده با چیدمان مختلف صندلی ها عرضه خواهد شد. هرچند بهمن موتور هنوز نام این مدل را اظهار نکرده، ولی تصاویر جاسوسی که به دست ما رسیده نشان می دهد که نسخه مسافری ون اینرودز Inroads با نام رانر Runner به بازار عرضه می شود.

ون اینرودز Inroads برای کدام خودروساز چینیست؟

ون اینرودز Inroads محصول شرکت سوکون SOKON بوده که زیرمجموعه دانگ فنگ محسوب می شود. این شرکت در سال 1986 تاسیس شده و تا به امروز موفق شده محصولات خود را در بیش از 70 کشور جهان به فروش برساند. ون اینرودز Inroads بهمن موتور نیز یکی از محصولات این شرکت بوده که با نام دانگ فنگ سوکون C35 شناخته می شود. لازم به ذکر است که در سال 2021 غول تکنولوژی چین یعنی شرکت هواوی با شرکت سوکون جوین شده و خودروی الکتریکی به نام هواوی آیتو M5 را معرفی کردند که قرار است در سال 1402 در تیراژ محدود به بازار ایران عرضه شود. این کراس اوور الکتریکی قادر به پیمایش مسافتی بیش از 500 کیلومتر در حالت شارژ کامل است.

ون اینرودز inroads بهمن موتور

محصولات آتی بهمن موتور، از سدان رسپکت تا فیدلیتی پرستیژ

پس از مزدا 3 و بسترن بی 30 جای خالی یک خودروی سدان در بین سبد محصولات بهمن موتور حس می شد. این شرکت قصد دارد که در سال آتی سدان رسپکت را با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 155 اسب بخاری به بازار عرضه کند. در ادامه بهمن موتور قصد عرضه دیگنیتی پرستیژ را با یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 230 اسب بخاری دارد که نسخه پریمیوم و لوکس تر دیگنیتی پرایم محسوب می شود. در شش ماه دوم سال 1401 هم بهمن موتور قصد عرضه فیدلیتی پرستیژ را با یک پیشرانه 1.6 لیتری TGDI با 200 اسب بخار قدرت دارد. هر دو خودرو فیدلیتی و دیگنیتی پرستیژ در رده کراس اوورهای پریمیوم چینی قرار می گیرند و قیمت بالاتری نسبت به مدل های فعلی خواهند داشت.

عکس ون اینرودز Inroads بهمن موتور

5 از 11 رای

دیدگاه شما چیست؟