اخبار خودرو ایران
به زودی تولید آن آغاز می شود

دیگنیتی محصول جدید بهمن موتور برای ایران

چهارشنبه - ۹ مهر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
دانگ فنگ iX5

مدتی است که بهمن موتور در حالت تست جاده ای و خیابانی محصولی جدید در کشور است. با وجود اینکه بدنه این کراس اوور تا به امروز با استیکر و کاور پوشانده شده بود، اما به سادگی مشخص بود که این کراس اوور در حالت تست، دانگ فنگ iX5 است که گروه بهمن قصد عرضه آن در آینده نزدیک به بازار کشور را دارد.

به گزارش خودرونویس، از آنجایی که دانگ فنگ به دلیل تحریم های خودرویی به صورت خیلی نامحسوس از بازار خودرویی ایران خارج شد، از همان اول تصور می کردیم که بهمن موتور این کراس اوور دانگ فنگ iX5 را با برندی دیگرو نامی متفاوت در کشور عرضه خواهد کرد. ظاهرا حدس ما درست بوده و بهمن موتور قصد دارد که این کراس اوور خوش استایل را با نام و لوگوی DIGNITY راهی بازار کشور کند. البته در این لحظه به طور قطع نمی دانیم که دیگنیتی نام اختصاصی این خودرو بوده یا نام برندی است که گروه بهمن با آن همکاری می کند. اما به هر حال تا این لحظه گروه بهمن تصاویر تیزر مانندی را از دانگ فنگ iX5 یا همان دیگنیتی منتشر کرده که در آن به نام دیگنیتی اشاره شده است.

نمای عقب دانگ فنگ iX5

تولید دیگنیتی در کشور

سید امیر میرمنصف معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن مدتی پیش اعلام کرد که این گروه خودروسازی قصد عرضه یک محصول سواری جدید در بهمن موتور و یک محصول تجاری جدید را در ماه های پیش رو دارد. بهمن موتور بیان کرده که تمامی مجوزهای مربوط به تولید دیگنیتی را اخذ کرده و قرارداد ساخت آن را نیز با شریک تجاری چینی به امضا رسانده است. این شرکت خودروساز وطنی هم اکنون در حال تجهیز خطوط تولید دیگنیتی (دانگ فنگ iX5) و واردات دستگاه ها و قطعات مربوطه است.

 

با عرضه دانگ فنگ iX5 یا همان دیگنیتی توسط بهمن موتور می توان اظهار کرد که این خودروساز چینی دیگر همکاری خود را ایران خودرو را قطع کرده و با بهمن موتور همکاری تازه را آغاز کرده است. بهمن موتور به واسطه تولید دیگنیتی یا همان دانگ فنگ iX5، پس از پشت سر گذاشتن دو سال مملو از تحریم و بدعهدی سخت و از دست دادن شرکای تجاری خارجی، به دوران خوش و پر رونقی وارد می شود و قطعا سهم خوبی از بازار کراس اوورهای کشور را با عرضه دیگنیتی به خود اختصاص خواهد داد.

بهمن دیگنیتی Dignity

استایل ظاهری

دانگ فنگ iX5 یا بهمن دیگنیتی یک کراس اوور کوپه استایل زیبا است. با توجه به افزایش طرفداران اسیووی ها و کراس اوورهای کوپه در سطح جهان و حتی ایران، بهمن موتور کاملا تصمیم عاقلانه و منطقی برای عرضه این خودرو به بازار کشور گرفته است. چراکه استایل زیبای آن کاملا نسبت به محصولات فعلی موجود در بازار ایران متمایز است. این خودرو در واقع تولید زیربرند چینی دانگ فنگ به نام Fengon بوده که در برخی از بازارهای جهانی با همان نام دانگ فنگ نیز به فروش می رسد.

کابین دانگ فنگ iX5

هرچند طراحی پروفیل جلوی دانگ فنگ iX5 منحصر به فرد بوده و شباهت زیادی به خودروی دیگری ندارد، ولی از نمای جانبی می توان شباهت هایی را میان این خودرو با کراس اوورهای اسپرت بک آئودی مشاهده کرد که این شباهت در طراحی چراغ های عقب نیز تا حدودی مشاهده می شود. اما نمی توان آن را تقلید دانست.

 

مشخصات فنی

بهمن موتور قصد دارد که دیگنیتی یا دانگ فنگ iX5 را با پیشرانه یکسان ولی در دو سطح قدرتی راهی بازار کشور کند. نسخه ضعیف تر این خودرو 220T نام داشته که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 150 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نسخه قدرتمندتر این خودرو تریم 280T بوده که از همان پیشرانه 1.5 لیتری توربو بهره گرفته، ولی قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب به 180 اسب بخار و 270 نیوتن متر ارتقا یافته است. برای انتقال قدرت هر دو پیشرانه به اکسل جلو، گیربکس دستی شش سرعته و گیربکس اتوماتیک CVT در دسترس است. انتظار می رود که بهمن موتور هر دو مدل دستی و اتوماتیک این خودرو را در کشور به تولید برساند.

 

رویت دیگنیتی بدون استتار در بهمن موتور

پس از اینکه دانگ فنگ iX5 یا همان دیگنیتی چندین بار با استتار در حال تست در سطح خیابان رویت شد، حال تصاویری از این خودرو بدون هیچ استتار و کاور در گروه بهمن منتشر شده که جزییات طراحی آن بیشتر مشخص است. این موضوع نشان دهنده آن بوده که بهمن موتور یک قدم دیگر به تولید و عرضه دیگنیتی نزدیک شده است.

بهمن دیگنیتی Dignity

عکس جاسوسی بدون استتار از بهمن دیگنیتی در بهمن موتور

از آنجایی که دانگ فنگ iX5 در بازار چین قیمتی در حدود 16 تا 20 هزار دلار دارد، بعید می دانیم که این خودرو در بازار کشور قیمتی کمتر از 500 میلیون تومان داشته باشد.

 

4.2 از 33 رای

دیدگاه شما چیست؟