اخبار خودرو ایران
در نمایشگاه خودرو کرمان صورت گرفت

ماشین بک BAC X3 پرو خودروسازان بم رونمایی شد

عکاس: متین نصیری
شنبه - ۱ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
BAC X3 Pro بک ایکس3 پرو خودروسازان بم (1)

بک ایکس 3 پرو BAC X3 Pro یک کراس اوور ساب کامپکت بوده که محصول جدید خودروسازان بم محسوب می شود. بک X3 پرو قرار است که به زودی به بازار ایران عرضه شود و اولین عرض اندام آن در نمایشگاه خودرو کرمان بوده است. خودرو بک ایکس3 پرو در واقع جیلی میپل X3 پرو بوده که در ایران با برند خودروسازان بم عرضه می شود.

به گزارش خودرونویس، خودروسازان بم که اکنون در حال تولید بخش هایی از بدنه جک J4 برای کرمان موتور و همچنین کراس اوور جک S3 برای این شرکت است، حال پس از سالها محصولی جدید را با برند خود یعنی بم خودرو (خودروسازان بم) برای عرضه به بازار ایران در نظر گرفته است. این شرکت با شناسایی بازار کاملا متوجه کمبود تنوع در سگمنت کراس اوورهای ساب کامپکت شده و به همین جهت خودرو بک ایکس3 پرو (BAC X3 Pro) را که محصولی از برند جیلی چین بوده را برای عرضه به ایران انتخاب کرده است.

 

ویدیو معرفی بک ایکس3 پرو BAC X3

 

مشخصات فنی ماشین بک BAC X3 پرو

ماشین BAC X3 پرو خودروسازان بم یک کراس اوور ساب کامپکت بوده که ضمن دارابودن مقداری ارتفاع بیشتر نسبت به خودروهای سواری، ابعاد بسیار جمع و جوری دارد که آن را برای راننده در فضاهای باریک و پرترافیک شهری مناسب کرده است. بک X3 پرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4005، 1760 و 1575 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز معادل 2480 میلی متر است. به عبارتی طول این خودرو تنها چند میلی متر از 4 متر بیشتر است. بک ایکس3 پرو خودروسازان بم دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی از جیلی بوده که قادر به تولید 102 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو به وسیله گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. دو مد رانندگی اکو و اسپرت نیز برای این خودرو تعبیه شده که توسط نمایشگر مالتی مدیا قابلیت انتخاب هستند.

BAC X3 Pro بک ایکس3 پرو خودروسازان بم (1)

 

بک BAC X3 پرو خودروسازان بم با این مشخصات در هر 100 کیلومتر حدود 6.1 لیتر بنزین مصرف می کند که برای خودرویی با این ابعاد و توان موتور رقم مناسبی محسوب می شود. شاید پیشرانه BAC ایکس3 پرو توان و گشتاور بالایی مشابه با کراس اوورهای بزرگتر نداشته باشد، اما باید ذکر کنیم که این موتور برای خودرویی با این ابعاد و وزن مناسب به نظر می رسد. همچنین باید اشاره کنیم که رقبای این خودرو هم از پیشرانه هایی قدرت و گشتاوری در همین محدوده بهره می برند و تفاوت چندانی ندارند.

BAC X3 Pro بک ایکس3 پرو خودروسازان بم (1)

ماشین BAC X3 پرو خودروسازان بم مانند عمده کراس اوورهایی در این ابعاد در محور جلو دارای سیستم تعلیق مکفرسون بوده و در اکسل عقب دارای تعلیق فنرپیچشی یکپارچه است.

 

ظاهر ماشین BAC X3 پرو

بک BAC X3 پرو یکی از محصولات جیلی بوده که در ایران با برند خودروسازان بم عرضه می شود و در بخش های مختلف این خودرو امضاهای طراحی جیلی را مشاهده می کنیم. یکی از همین بخش ها جلوپنجره بوده که به سبک محصولات جدید جیلی طراحی شده است. این جلوپنجره با یک نوار کرومی ضخیم احاطه شده که باله های آن تا قسمت بالایی چراغ ها امتداد یافته اند. چراغ ها طراحی عجیبی ندارند و در عین سادگی، زیبا هم به نظر می رسند.

BAC X3 Pro بک ایکس3 پرو خودروسازان بم (1)

در نمای جانبی بک X3 پرو طول کم خودرو و فاصله بین دو محور کم آن کاملا مشخص است. نکته جالب طرح فیبر کربنی قاب آینه ها بوده که در تضاد با رنگ سفید بدنه بوده که زیبایی آن را بیشتر کرده است. از دیگر نکات بارز این خودرو می توان به کات درب های جلو اشاره کرد که به نوعی بوده که یک شیشه لچکی در جلوی درب ها اضافه شده است. رینگ های آلومینیومی16 اینچی برای خودرو BAC X3 پرو نصب شده و در هر دو محور عقب جلو ترمزهای دیسکی پشت رینگ ها دیده می شوند. خودرو بک X3 پرو در سگمنت کراس اوورهای ساب کامپکت اقتصادی قرار می گیرد و خودروهایی در این رده معمولا طراحی های عجیب و خاصی ندارند. اما نمای عقب خودرو BAC X3 پرو خودروسازان بم را می توان زیباتر از رقبا دانست. در راستای سقف یک اسپویلر طراحی شده در وسط آن چراغ استاپ ترمز دیده می شود. چراغ های عقب LED بوده و گرافیک ساده اما به نسبت زیبایی دارند. داخل سپر عقب نیز برآمدگی هایی طراحی شده که دیزاین آن را از سادگی خارج کرده و در قسمت پایینی سپر عقب نیز یک دیفیوزر مشکی رنگ ساده طراحی شده است.

BAC X3 Pro بک ایکس3 پرو خودروسازان بم (1)

داخل کابین ماشین BAC X3 پرو خودروسازان بم

خودرو بک BAC X3 پرو به نسبت به کراس اوور اقتصادی کابین زیبا و جذابی دارد. نکته جالب کابین شیشه مثلثی شکلی بوده که بین درب جلو و ستون A ایجاد شده که هم می توان گفت دیده راننده را بهتر کرده و نور بیشتری به داخل کابین وارد می کند و هم اینکه در برخی از قسمت ها نقطه کور ایجاد کرده است. داشبورد و عمده قسمت های کابین از جنس پلاستیک خشک طراحی شده اند که موضوع عجیبی برای یک کراس اوور اقتصادی نیست. فرمان حالتی D شکل داشته و روی آن کلیدهای کنترل کروز کنترل و سیستم صوتی قرار گرفته است. در پشت فرمان نیز در نشانگر عقربه ای طراحی شده که در میان آنها یک نمایشگر دیجیتالی برای کامپیوتر سفری قرار دارد.

BAC X3 Pro بک ایکس3 پرو خودروسازان بم (1)

در میان داشبورد خودرو بک ایکس3 پرو خودروسازان بم یک نمایشگر لمسی 8 اینچی برای سیستم مالتی مدیا لحاظ شده که برخی از تنظیمات خودرو مانند انتخاب حالتی رانندگی و همچنین روشن و خاموش کردن سیستم کنترل پایداری نیز به وسیله آن انجام می شود. در قسمت میانی داشبورد کلیدهای پیانویی برای تنظیم سیستم تهویه دیده می شود و کلید استارت/استاپ پیشرانه نیز در کنار آنها طراحی شده است.

BAC X3 Pro بک ایکس3 پرو خودروسازان بم (1)

صندلی های بک ایکس 3 پرو خودروسازان بم دارای تودوزی چرم مصنوعی بوده و دارای دوخت قرمز رنگی بوده که زیبایی آنها را بیشتر کرده است. باید اعتراف کنیم که به هیچ عنوان تصور نمی کردیم که کراس اووری با 4 متر طول چنین کابینی جاداری داشته باشد. در شرایطی که هر صندلی های جلو راحت تنظیم شده باشند، در ردیف عقب فضای زانو و فضای سر بسیار مناسبی برای افراد با قد 180 و کمی بلندتر هم وجود دارد. فضای بار هم با وجود ابعاد کوچک خودرو BAC X3 پرو کاملا مناسب بوده و طول و ارتفاع خوبی دارد. در زیر کفی صندوق عقب هم یک زاپاس باریک تعبیه شده است.

BAC X3 Pro بک ایکس3 پرو خودروسازان بم (1)

امکانات خودرو بک ایکس 3 پرو (BAC X3 Pro)

خودرو بک ایکس 3 پرو (BAC X3 Pro) یک کراس اوور اقتصادی جمع و جور بوده و با این حال تجهیزات کاملی را به نسبت رقبا در اختیار مشتریان قرار می دهد. خودرو بک ایکس 3 پرو BAC X3 Pro دارای امکانات ایمنی شامل دو کیسه ایمنی هوا، سنسور نور، سنسور دنده عقب، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمکی حرکت در سربالایی، کنترل پایداری الکترونیکی و کروز کنترل است.

امکانات رفاهی ماشین BAC X3 پرو هم شامل سانروف برقی دو حالته، آینه های برقی جانبی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، پایش فشار باد تایرها، سیستم تهویه مطبوع دستی، نمایشگر لمسی 8 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و … است.

BAC X3 Pro بک ایکس3 پرو خودروسازان بم (1)

قیمت خودرو بک ایکس 3 پرو (BAC X3 Pro) خودروسازان بم

شرکت خودروسازان بم هنوز قیمت ماشین بک ایکس3 پرو BAC X3 Pro را اعلام نکرده است. اما تصور ما بر این بوده که این کراس اوور با قیمتی در محدوده 700 میلیون تومان به بازر عرضه شود.

BAC X3 Pro بک ایکس3 پرو خودروسازان بم (1)

رقبای بک ایکس3 پرو (BAC X3 Pro)

از جمله رقبای فعلی خودرو بک ایکس 3 پرو (BAC X3 Pro) خودروسازان بم می توان به ام وی ام ایکس22 پرو و همچنین جک S3 اشاره کرد.

BAC X3 Pro بک ایکس3 پرو خودروسازان بم (1)

عکس ماشین BAC X3 پرو

4.7 از 6 رای

دیدگاه شما چیست؟