مقاله‌های مرتبط:

به گزارش خودرونویس، هنگامی که صحبت از سدان های فول سایز لاکچری می شود، شاید تمامی حواس ها به نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس W223 باشد که در کمتر از یک هفته دیگر معرفی خواهد شد. البته ب ام و هم در حال تست و توسعه نسل بعدی سری 7 بوده و قصد دارد که نسل جدید این خودرو را علاوه بر موتورهای بنزینی و دیزلی، به پیشرانه الکتریکی هم مجهز کند. در خصوص لکسوس هم باید اظهار کرد که این کمپانی ژاپنی به تازگی برای سدان پرچمدار خود یعنی LS یک نسخه به روزرسانی شده را معرفی کرده و در آن از تکنولوژی های مدرن تری استفاده شده و سطح راحتی کابین آن ارتقا یافته است.

طرفداران آئودی شاید این روزها نسبت به عرضه مدل پرچمدار A8 یعنی خودروی RS8 ناامید شده باشند، چراکه آئودی هیچ صبحتی در خصوص عرضه این خودرو نکرده است. اما با توجه به ویدیویی که توسط Carwow منتشر شده، آئودی S8 به حدی عملکرد خوبی از خود نشان داده که شاید اصلا نیازی به طراحی و تولید مدل قدرتمند RS8 برای A8 نباشد.

آئودی S8

آمار و ارقام عملکرد

با مراجعه به سایت آئودی و انتخاب مدل S8، اعداد و ارقام حیرت آور عملکرد این لیموزین فوق لاکچری آلمانی را می توان مشاهده کرد. این خودرو قادر است طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد که این عملکرد برای خودرویی با ابعاد و وزن S8 بسیار قابل توجه است. اما ظاهرا آئودی S8در عمل سریع تر از چیزی است که کمپانی سازنده تخمین زده است.

خودروسازان آلمانی معمولا محصولات خود را دست کم می گیرند و در خصوص اعلام آمار و ارقام عملکرد به طور معمول تواضع به خرج می دهند. اما ظاهرا آئودی در خصوص اعلام مشخصات S8 زیادی متواضع بوده؛ چراکه اختلاف میان آمار و ارقام واقعی این خودرو و اعلامی کارخانه بسیار زیاد است.

نمای عقب آئودی S8

تست Carwow

مت واتسون مجری Carwow برای بررسی دقیق عملکرد آئودی S8، از یک دستگاه دیجیتالی برای اندازه گیری دقیق پارامترهای این خودرو استفاده کرد. همانطور که در ویدیوی این مطلب مشاهده می کنید، عملکرد آئودی S8 در واقعیت به مراتب بهتر از چیزی است که آئودی تصور کرده بود. در این ویدیو مشخص است که آئودی S8 موفق شده طی 3.24 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

بدین ترتیب این خودرو نه تنها عملکرد بهتری نسبت به رقیب قدرتمند خود مرسدس AMG S63 دارد، بلکه بیش از نیم ثانیه نسبت به آمار اعلامی توسط کمپانی آئودی نیز سریع تر است. برای اینکه متوجه عملکرد حیرت آور S8 شوید، بد نیست که بدانید ابرخودروی آئودی R8 در نسخه پایه و حالت استاندارد، قادر است در زمانی مشابه با S8 از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

کابین آئودی S8

آئودی S8 برای اینکه از حالت سکون به مرز 161 کیلومتر بر ساعت برسد نیز تنها 8.09 ثانیه زمان نیاز داشت و قادر بود که طی 11.52 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر عبور کند. تمام این عملکردها در حالی صورت می گیرد که راننده در در اوج راحتی و آرامش درون کابین فوق لوکس این خودرو نشسته و اصلا متوجه نیست با چه سرعتی در حال حرکت است! این نکته را باید اظهار کرد که آئودی S8 مقداری نسبت به مدل A8 هم سنگین تر بود. این لیموزین قدرتمند لاکچری وزنی معادل 2404 کیلوگرم دارد.

صندلی جلو آئودی S8

آینده خانواده A8

در این لحظه آینده خانواده A8 آئودی مشخص نیست. در واقع آئودی هیچ تایید رسمی مبنی بر توسعه مدل قدرتمندتر از S8 با نام S8 پلاس یا پرفورمنس نکرده است. ولی ما این را می دانیم که آئودی قصد دارد یک نسخه ویژه فوق لوکس و بسیار شیک از S8 را به منظور رقابت با میباخ به زودی رونمایی کند. این خودرو می تواند همان جانشین محصولات Horch (زیربرند لاکچری آئودی) باشد. اگر این خبر عملی شود، میباخ باید با رقیبی قدرتمند دست و پنجه نرم کند.

5 از 3 رای