اخبار خودرو جهان
ارزان تر، سریع تر و قدرتمندتر از لامبورگینی اوروس!

آئودی RSQ8 تیونینگ شده توسط OCT

یکشنبه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
آئودی RSQ8 تیونینگ OCT

آئودی RSQ8 یک جانشین ارزان قیمت تر نسبت به لامبورگینی اوروس بوده که در همان نسخه استاندارد نیز با عمکلرد خیره کننده اش همه را متحیر می کند. افرادی که قصد دارند با آئودی RS Q8 خار چشم مالکین لامبورگینی اوروس شوند و این شاسی بلند ایتالیایی را پشت سر بگذارند، می توانند به تیونرهایی مانند OCT مراجعه کنند تا این شاس ی بلند لوکس و قدرتمند آلمانی را تیونینگ کنند.

به گزارش خودرونویس، این آئودی RSQ8 تیونینگ شده توسط OCT از نظر ظاهری تفاوت چندانی نسبت به نسخه استاندارد ندارد. در واقع تنها تفاوت ظاهری اصلی بین این مدل با مدل معمولی به دیزاین رینگ های 23 اینچی آلیاژی این اسیووی لوکس و قدرتمند مربوط شده که هر یک از این رینگ های فورج آلومینیومی 8 کیلوگرم نسبت به رینگ های آئودی RS Q8 استاندارد وزن کمتری دارند.

آئودی RSQ8 تیونینگ OCT

اهمیت سبک سازی رینگ و به طور کلی چرخ خودرو در پروژه های تیونینگ بسیار بالاست. چراکه با این اقدام جرم در حال گردش کمتری با زمین تماس دارد که روی شتابگیری اولیه خودرو تاثیر زیادی دارد.

آئودی RSQ8 تیونینگ OCT

مشخصات فنی آئودی RSQ8 تیونینگ OCT

آئودی RSQ8 در حالت استاندارد هم یکی از قدرتمندترین شاسی بلندهای جهان است. این خودرو از یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 591 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است. شرکت OCT توانسته قادر است بیشینه قدرت تولیدی موتور آئودی RS Q8 را به 791 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن را به 1030 نیوتن متر ارتقا دهد که افزایش چشمگیری نسبت به مدل استاندارد است. این افزایش قدرت به لطف نصب پکیج تیونینگ استیج 3 OCT حاصل شده که شامل بروزرسانی نرم افزاری و همچنین تغییر سیستم اگزوز به منظور تولید صدایی گوش نوازتر و بلندتر است.

آئودی RSQ8 تیونینگ OCT

این تیونر آلمانی یک کیت تقویتی ساده تر نیز برای آئودی RS Q8 به نام استیج 1 عرضه کرده که نصب آن بیشینه توان تولیدی موتور این شاسی بلند قدرتمند و لوکس را به 690 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به 900 نیوتن متر می رساند. یک کیت میان رده هم به نام استیج 2 هم برای آئودی RSQ8 توسط OCT عرضه شده که نصب آن بیشینه قدرت تولیدی این خودرو را به 725 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن را به 950 نیوتن متر می رساند. این افزایش توان به لطف ریمپ ECU و همچنین بروزرسانی سیستم ورودی هوا محقق شده است.

آئودی RSQ8 تیونینگ OCT

البته OCT تنها شرکتی نیست که تا به امروز دست به تیونینگ آئودی RSQ8 زده. بلکه تیونرهای معتبر دیگری مانند لوما دیزاین، JD Engineering، منصوری، ABT و من هارت نیز این شاسی بلند قدرتمند آلمانی را تیونینگ و تقویت کرده اند.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟