تیونینگ
730 اسب بخار قدرت و 920 نیوتن متر گشتاور

تیونینگ آئودی RS Q8 توسط ABT

جمعه - ۲۵ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی RS Q8 ABT

آئودی RS Q8 قدرتمندترین اسیووی این برند پریمیوم آلمانی و سریع ترین اسیووی جهان در پیست نوربرگ رینگ است. بدین ترتیب اصلا با اسیووی ضعیف و کندی طرف نیستید، ولی کمپانی تیونر ABT همواره به دنبال قدرت و گشتاور بیشتر و ارتقا بهترین هاست. از این رو این تیونر آلمانی اقدام به ارتقا قدرت و گشتاور سریع ترین اسیووی جهان یعنی آئودی RS Q8 کرده است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، آئودی RS Q8 از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که در حالت استاندارد قادر به تولید 600 اسب بخار و بیشینه گشتاور 800 نیوتن متر است. ولی ABT به لطف تغییراتی که در این خودرو اعمال کرده موفق شده بیشینه قدرت تولیدی آن را به 691 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن را به 880 نیوتن متر رسانده است. اگر این سطح از قدرت و گشتاور شما را راضی نمی کند، ABT یک کیت تقویتی دیگر نیز برای RS Q8 توسعه داده که به موجب آن بیشینه قدرت و گشتاور این اسیووی قدرتمند و عملکردی به 730 اسب بخار و 920 نیوتن متر ارتقا یافته که افزایش چشمگیری نسبت به مدل استاندارد است.

آئودی RS Q8 ABT

کمپانی ABT به منظور به روزرسانی ظاهری RS Q8، تغییراتی را در سیستم تعلیق بادی استاندارد این خودرو اعمال کرده وبرای آن سیستم ABT Level کنترل را به صورت یکپارچه با تعلیق طراحی و نصب کرده است. به موجب این سیستم کنترلی، هنگامی که RS Q8 تیون شده در حالت کامفورت قرار داشته باشد، 25 میلی متر ارتفاع کمتری نسبت به مدل استاندارد دارد. هنگامی که این خودرو در حالت داینامیک قرار داشته باشد، 15 میلی متر دیگر نیز از ارتفاع آن کاسته می شود و به سطح زمین نزدیکتر می شود. کمپانی ABT یک مد دیگر به نام Coffee نیز برای این خودرو طراحی کرده که به موجب آن 10 میلی متر دیگر از ارتفاع RS Q8 کاسته شده و فاصله آن از سطح زمین به کمترین حالت می رسد.

جدا از تغییرات پیشینی که ABT روی RS Q8 اعمال کرده، یک سیستم اگزوز جدید با چهار خروجی فعال و دو فلپ که به صورت الکترونیکی کنترل می شوند را برای این خودرو نصب کرده؛ به موجب این فلپ ها می توان صدای تولیدی اگزوز را تغییر داد. کمپانی ABT اظهار کرده که به لطف نصب این سیستم اگزوز، چند اسب بخاری به قدرت RS Q8 به دلیل کاهش فشار برگشتی دود، اضافه می شود.

نمای عقب آئودی RS Q8 ABT

این کمپانی همچنین یک سیستم اگزوز دیگری نیز با سراگزوزهای پولیش خودرو و لوگوی ABT نیز برای RS Q8 به صورت آپشنال نصب می کند. برای برجسته تر شدن این سیستم اگزوز، ABT آنها را به رنگ مشکی براق طراحی کرده تا نظر هر بیننده ای را در نمای عقب به خوب جلب کنند.

 

تغییرات ظاهری

کمپانی ABT برای این RS Q8 تیون شده رینگ هایی 23 اینچی عرضه کرده که زیبایی این اسیووی قدرتمند و سریع را دوچندان کرده است. این رینگ ها به رنگ مشکی براق بوده که قسمت محیطی آنها با الماس تراش کاری شده است. پره های این رینگ جذاب با نزدیک شدن به قسمت محیطی، به دو پره باریک تر تقسیم شده که زیبایی این رینگ را چه در حالت سکون و چه در حالت چرخش افزایش داده اند.

رینگ آئودی RS Q8 ABT

در آخر هم ABT به منظور تمایز ظاهری بیشتر این RS Q8 تیون شده با نمونه استاندارد، اسپویلر عقب و ورودی هوای روی گلگیر از جنس فیبر کربنی برای این خودرو نصب کرده است.

اگزوز آئودی RS Q8 ABT

سخن پایانی

آئودی RS Q8 استاندارد برچسب قیمت پایه ال معادل 113 هزار دلار دارد که البته باید مبلغ 995 دلار را نیز بابت هزینه تحویل به قیمت این خودرو اضافه کرد. این خودرو در حالت فابریک و استاندارد قادر است طی 3.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که عملکردی خیره کننده برای یک اسیووی 2.5 تنی است. این خودرو به صورت استاندارد به دیفرانسیل هوشمند عقب با قابلیت توزیع گشتاور به صورت مجزا بین هر چرخ، چراغ های LED ماتریکس، نمایشگاه دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان و سیستم صوتی قدرتمند Bang & Olufsen استریو با 17 بلندگو است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟