اخبار خودرو جهان
900 اسب‌بخار قدرت و 1080 نیوتن‌متر گشتاور

تیونینگ فوق حرفه‌ای آئودی RS Q8 توسط من‌ هارت

چهارشنبه - ۷ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
آئودی RS Q8 من هارت

با وجود اینکه آئودی RS Q8 سریع‌ترین و قدرتمندترین اسیووی تولید شده توسط این کمپانی پریمیوم آلمانی تا به این روز است، اما تیونرها راه‌های مختلفی را روی این اسیووی سریع پیاده کرده‌اند تا قدرت و گشتاور بیشتری را از پیشرانه این هیولای سریع و فوق لوکس استخراج کنند.

به گزارش خودرونویس، پس از اینکه کمپانی تیونر ABT پروژه تیونینگ و ارتقا RS Q8 را در اوایل سال جاری میلادی به پایان رساند، حال نوبت به کمپانی تیونر من هارت رسیده تا این غول در بند کشیده شده آئودی را رها سازد و قدرت بیشتری از پیشرانه RS Q8 که با لامبورگینی اوروس نیز یکسان بوده، استخراج کند.

آئودی rs q8 من هارت

برچسب قیمت ارزان‌تر آئودی RS Q8 نسبت به لامبورگینی اوروس، یک ویژگی مثبت برای این اسیووی لوکس آلمانی تلقی می‌شود. نسخه پایه آئودی RS Q8 برچسب قیمتی معادل 113 هزار دلار دارد که 87 هزار دلار نسبت به ارزان‌ترین مدل اوروس، ارزان‌تر است. کمپانی من‌هارت برای این نسخه تیون شده RS Q8 برچسب قیمتی معادل 305 هزار دلار را درنظر گرفته و قصد دارد که تنها 10 دستگاه از این خودرو را با نام RQ 900 تولید کند.

تفاوت های ظاهری آئودی RS Q8 تیون شده با نمونه استاندارد

از نظر ظاهری نسخه تیون شده آئودی RS Q8 توسط من‌هارت دارای یک کیت بدنه واید بسیار زیبا با کاپوتی فیبرکربنی با ورودی هوا به منظور خنک سازی بهتر پیشرانه و همچنین بهبود آیرودینامیک است. البته من‌هارت قطعات فیبرکربنی دیگری مانند اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، آرک چرخ‌ها و دیفیوزر عقب را برای این اسیووی طراحی کرده که به وسیله آن‌ها وزن این خودرو را نسبت به مدل استاندارد مقداری کاهش داده است. نصب این قطعات موجب زیباتر شدن استایل این خودرو در مقایسه با حالت استاندارد شده است.

نمای عقب آئودی RS q8 من هارت

یک رینگ 23 اینچی آلیاژی جدید با پره‌هایی دوبل بخشی از پکیج نصب شده توسط من‌ هارت روی RS Q8 است. علاوه بر رینگ جدید، یک سیستم اگزوز با چهار خروجی به جای سیستم اگزوز استاندارد این خودرو که دارای دو خروجی بیضی شکل بزرگ بود، نصب شده است.

کابین RS Q8 من هارت

من‌هارت همچنین با تغییراتی که در تعلیق این خودرو اعمال کرده ارتفاع آن را 30 میلی‌متر  نسبت به حالت استاندارد کاهش داده است. تودوزی چرمی با کیفیت طراحی شده درون کابین RS Q8 هم با یک تودوزی ویژه طراحی شده به وسیله من‌هارت از جنس چرم و جیر آلکانتارا تعویض شده است. همچنین برای کابین این RS Q8 تیون شده کف پایی‌هایی جدید و تریمی طلایی رنگ اعمال شده که به موجب آن‌ها فضایی متفاوت از مدل استاندارد ایجاد شده است.

من هارت آئودی rs q8

مشخصات فنی

نیازی به گفتن نیست که بزرگ‌ترین تغییر اعمال شده توسط من‌ هارت در این اسیووی، به زیر کاپوت مربوط می‌شود. آئودی RS Q8 در حالت استاندارد از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژ با بیشینه قدرت تولیدی 600 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 800 نیوتن‌متر بهره می‌برد؛ اما من‌هارت موفق شده بیشینه قدرت تولیدی این اسیووی را در RQ 900 به 887 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور آن را به 1080 نیوتن‌متر ارتقا دهد.

این ارتقا قدرت به وسیله نصب توربو‌شارژرهایی بزرگتر و اعمال تغییرات دیگری روی این پیشرانه حاصل شده است. برای هماهنگ سازی سایر اجزا با این افزایش قدرت، من‌هارت گیربکس هشت سرعته خودکار دو کلاچه این خودرو را به‌روزرسانی کرده تا تمامی قدرت تولیدی به بهترین شکل ممکن توسط سیستم انتقال قدرت کواترو به چهار چرخ منتقل شود.

عملکرد

در حالی که این تیونر هیچ مطلبی را در خصوص عملکرد RQ 900 اظهار نکرده، ما به شما یادآوری می‌کنیم که نسخه استاندارد آئودی RS Q8 در حالت استاندارد طی 3.8 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و برای عبور از مرز 200 کیلومتر بر ساعت تنها 13.7 ثانیه زمان نیاز دارد. بیشینه سرعت قابل پیمایش این اسیووی نیز 305 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. البته بسیاری هم موفق شده‌اند شتاب 3.6 ثانیه‌ای با این اسیووی سنگین وزن قدرتمند را تجربه کنند. نیازی به گفتن نیست که این افزایش قدرت موجب عملکرد به مراتب بهتر و شتاب بیشتر RQ 900 نسبت به RS Q8 می‌شود.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟