تیونینگ
افزایش قدرت در کنار شخصی سازی استایل ظاهری

تیونینگ آئودی RS Q8 توسط لوما دیزاین

سه شنبه - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی RS Q8 لوما دیزاین

اسیووی و کراس اوورهای عملکردی و پرقدرت، یکی از پرتقاضاترین سگمنت های خودرویی در دنیای امروز محسوب می شوند؛ از این رو خودروسازان نیز اقدام به نصب پیشرانه هایی قدرتمند در زیر کاپوت چنین محصولاتی کرده اند تا خودرویی مطابق میل مشتری تولید کرده باشند. کمپانی آئودی هم این کار را با اسیووی Q8 کرد و با معرفی نسخه RS Q8، یکی از سریع ترین اسیووی های جهان را به تولید رساند.

به گزارش خودرونویس، با وجود اینکه آئودی RS Q8 طراحی جذاب تر و خشن تری نسبت به تمام رقبای خود دارد، اما همواره مشتریانی هستند که توقعشان از خودرو چیز بالاتری است و به دنبال ظاهری خاص و استایلی فوق خشن و اسپرت هستند.

به همین دلیل کمپانی تیونر لوما دیزاین اقدام به معرفی یک کیت به روزرسانی ظاهری برای شخصی سازی استایل ظاهری و کابین آئودی RS Q8 کرده است. همچنین با نصب این پکیج، قدرت تولیدی این اسیووی لاکچری قدرتمند مقداری افزایش یافته و به موجب آن عملکردی بهتر برای RS Q8 رقم می خورد.

نمای عقب آئودی RS Q8 لوما دیزاین

اجزای کیت لوما دیزاین

کیت توسعه یافته لوما دیزاین برای RS Q8، CLR 8 RS نام دارد و به موجب نصب آن چندین قطعه فیبرکربنی از جمله کاپوت، آرک عریض چرخ های جلو و عقب، اسپویلر سه تکه ای عقب، دیفیوزر، اسپویلر سقفی و اسپلیتر جلو و همچنین چندین قطعه دیگر که همگی از جنس فیبر کربن ساخته شده اند، به این خودرو اضافه می شوند. نصب این قطعات روی RS Q8، چهره ای فوق خشن و تهاجمی به این خودرو بخشیده است.

لوما دیزاین برای درون کابین آئودی RS Q8 یک ست پدال آلومینیومی با پوشش به خصوص، کف پایی جدید با لوگوی لوما دیزاین و تودوزی تمام چرمی را تدارک دیده است.

نمای جانبی آئودی RS Q8 لوما دیزاین

تغییرات فنی نسبت به مدل استاندارد

کمپانی لوما دیزاین در کنار تغییر استایل بیرونی آئودی RS Q8 نسبت به مدل استاندارد، قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه را نیز به صورت جزیی ارتقا داده است. آئودی RS Q8 در حالت استاندارد از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 600 اسب بخار و بیشینه گشتاور 800 نیوتن متر است.

اما با نصب کیت کنترل پیشرانه لوما دیزاین، بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه پرتوان 94 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن 110 نیوتن متر افزایش پیدا می کند. به عبارت دیگر لوما دیزاین موفق شده بدون اعمال تغییر خاصی در پیشرانه، بیشینه قدرت و گشتاور آن را به ترتیب به مرز 694 اسب بخار و 910 نیوتن متر ارتقا دهد.

در کنار نصب کیت کنترل پیشرانه، لوما دیزاین سیستم خروجی اگزوز چهار تایی خود را نیز نصب کرده که به موجب آن خروج دود بهتر شده و پیشرانه بهتر نفس می کشد. مشتریان قادر هستند که سر اگزوز این سیستم خروجی دود جدید را به صورت مشکی یا روکش کربن سفارش دهند. به موجب نصب اسپیسر در پشت رینگ ها، عرض اکسل آئودی RS Q8 بیشتر از حالت استاندارد شده و تا حد زیادی به جذابیت چهره این خودرو افزوده می شود.

نمای جلو آئودی RS Q8 لوما دیزاین

قیمت

کمپانی لوما دیزاین این کیت تقویتی به همراه رنگ و نصب آن روی خودرو را به قیمت 42 هزار و 841 دلار روی خودروی مشتری انجام می دهد. شاید قیمت این کیت نسبت به قیمت 115 هزار دلاری آئودی RS Q8 مقداری زیاد به نظر برسد، اما باید درنظر داشته باشید که شما سوار بر سریع ترین اسیووی جهان هستید. ظاهرا لوما دیزاین قصد دارد که از سه ماه چهارم سال 2020 فروش و نصب این کیت را روی RS Q8 آغاز کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟