اخبار خودرو جهان
عملکردی خیره کننده برای یک اسیووی 2.5 تنی لاکچری

آئودی Q8 پلاگین هیبریدی معرفی شد

چهارشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی Q8 پلاگین هیبرید

آئودی RS Q8 قدرتمندترین نسخه اسیووی کوپه Q8 محسوب شده که در واقع تلفیقی از یک خودروی بسیار قدرتمند و سریع و یک اسیووی لاکچری و جادار است. این خودرو با بهره بردن از یک پیشرانه با بیشینه قدرت 600 اسب بخار و بیشینه گشتاور 800 نیوتن مترف اسپرت ترین مدل Q8 بوده که تا به امروز اختلاف زیادی نسبت به نسخه های پایین تر داشته است. ولی به تازگی آئودی یک مدل هیبریدی جدید برای Q8 معرفی کرده که قدرت و گشتاور آن چیزی نزدیک به RS Q8 است.

به گزارش خودرونویس، این مدل هیبریدی جدید، Q8 TFSI E Quattro نام داشته که یک مدل پلاگین هیبریدی قدرتمند بوده که آئودی به تازگی برای این اسیووی کوپه استایل معرفی کرده است. این مدل پلاگین هیبریدی دارای دو مدل Q8 55 TFSI E و Q8 60 TFSI E بوده که تفاوت آنها با یکدیگر، در سطح قدرت تولیدی پیشرانه است.

آئودی Q8 پلاگین هیبرید

مشخصات فنی

هر دو مدل جدید Q8 پلاگین هیبریدی، از پیشرانه ای مشابه بهره می برند که تنها قدرت تولیدی آنها با یکدیگر متفاوت است. پیشرانه درونسوز این خودرو، یک موتور 3 لیتری شش سیلندر V شکل توربوشارژ بوده که قادر به تولید 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه قادر به پاس کردن استاندارد آلایندگی سخت گیرانه یورو6 پلاس اروپا بوده و در کنار آن یک موتور الکتریکی PSM و یک پک باتری 17.8 کیلووات ساعتی نصب شده است.

نمای جانبی آئودی Q8 پلاگین هیبرید

نکته جالب در خصوص این باتری اینجاست که ظرفیت آن 0.5 کیلووات ساعتی نسبت به نسل پیشین بزرگتر شده و وزن آن 40 کیلوگرم هم کاهش یافته است. این باتری قدیمی پیشتر روی آئودی Q7 TFSI E Quattro نصب شده بود، حال انتظار می رود که روی این اسیووی پلاگین هیبریدی هم نسل جدید باتری های آئودی نصب شود.

همانطور که پیشتر بیان شد، بیشینه قدرت تولیدی این سیستم هیبریدی بسته به بوست میزان انرژی آنها در دو سطح متفاوت است. نسخه قدرتمندتر این Q8 پلاگین هیبریدی که 60 TFSI نام دارد، قادر به تولید بیشینه قدرت 462 اسب بخار و بیشینه گشتاور 700 نیوتن متر بوده که مقداری نسبت به قدرتمندترین مدل یعنی آئودی RS Q8 ضعیف تر است. این اسیووی غول پیکر پلاگین هیبریدی قادر است طی 5.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. نسخه ضعیف تر این خودرو، مدل Q8 55 TFSI نام داشته که قادر به تولید بیشینه قدرت 381 اسب بخار و بیشینه گشتاور 600 نیوتن متر است. این نسخه هم قادر است طی 5.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای یک اسیووی 2.5 تنی عملکردی خیره کننده است.

داشبورد آئودی Q8 پلاگین هیبرید

قابلیت پیمایش در حالت الکتریکی

آئودی Q8 60 TFSI E که مدل قدرتمندتر بوده، قادر است در حالت شارژ کامل باتری های خود، بیشینه مسافت 45 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. نسخه بهینه تر 55 TFSI قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 47 کیلومتر را تا پیش از خالی شدن شارژ باتری ها طی کند. آئودی Q8 پلاگین هیبریدی در حال حاضر ویژه بازار اروپا بوده و برای مدل ضعیف تر Q8 55 TFSI آن برچسب قیمت پایه 88 هزار و 464 دلار در نظر گرفته شده است. نسخه گرانتر و قدرتمندتر این خودرو به صورت استاندارد دارای پکیج ظاهری S لاین، چراغ های LED، سیستم تعلیق بادی و رینگ های 21 اینچی است.

4.5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟