اخبار خودرو جهان
پرچمدار برقی شاسی بلندهای ارباب حلقه ها

آئودی Q8 ای-ترون در دو مدل استاندارد و اسپرتبک رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۸ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
audi-q8-e-tron-2023 آئودی Q8 ای-ترون برقی (1)

آئودی Q8 E-Tron جدیدترین خودروی الکتریکی از این خودروساز پریمیوم آلمانیست. با توجه به اضافه شدن پسوند ای-ترون به نام این خودرو، مشتریان به خوبی متوجه می شوند که با اسیووی برقی پرچمدار این برند رو به رو هستند. آئودی Q8 ای-ترون در دو مدل معمولی و اسپرتبک رونمایی شده که مدل اسپرتبک در واقع همان اسیووی کوپه استایل محسوب می شود.

ظاهر آئودی Q8 ای-ترون

به گزارش خودرونویس، آئودی Q8 ای-ترون استایلی بروزرسانی شده شامل پروفیل جلو منحصر به فرد دارد. جلوپنجره دارای کرکره های الکترونیکی بوده که امکان باز و بسته شدن برای عبور جریان هوا یا جلوگیری از عبور جریان هوا هستند. همچنین چراغ های جلو نیز گرافیک منحصر به فردی داشته و بخش هایی از جلوپنجره نیز دارای نورپردازی هستند.

audi-q8-e-tron-2023 آئودی Q8 ای-ترون برقی (1)

آئودی Q8 ای-ترون دارای ضریب درگ یا همان ضریب مقاومت هوایی معادل 0.27 بوده که مقداری نسبت به آئودی Q8 با ضریب درگ 0.28 بهبود یافته است. آئودی Q8 ای-ترون اسپرتبک هم دارای ضریب مقاومت هوا 0.24 بوده که برای یک اسیووی با چنین ابعادی بسیار مناسب است.

audi-q8-e-tron-2023 آئودی Q8 ای-ترون برقی (1)

مشخصات فنی آئودی Q8 ای-ترون

آئودی Q8 ای-ترون با دو پک باتری با ظرفیت های مختلف و سه پیشرانه برقی متفاوت عرضه می شود. آئودی Q8 50 E-Tron معمولی و اسپرتبک روی هر اکسل دارای یک موتور برقی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 335 اسب بخار قدرت و 664 نیوتن متر گشتاور در حالت بوست مد هستند. باتری این مدل ها نیز ظرفیتی معادل 95 کیلووات ساعت داشته و تحت سیکل WLTP با یکبار شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 491 کیلومتر مسافت در مدل معمولی و 505 کیلومتر در مدل اسپرتبک در آن ذخیره می شود.

آئودی Q8 55 E-Tron استاندارد و اسپرتبک هم دارای دو موتور برقی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 402 اسب بخار قدرت و و 664 نیوتن متر گشتاور در حالت بوست مد هستند. این نسخه دارای پک باتری با ظرفیت 114 کیلووات ساعت بوده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 582 کیلومتر مسافت برای مدل معمولی و 600 کیلومتر مسافت برای مدل اسپرتبک در آن ذخیره می شود.

audi-q8-e-tron-2023 آئودی Q8 ای-ترون برقی (1)

قدرتمندترین نسخه فعلی این خودرو، مدل SQ8 ای-ترون بوده که دارای سه موتور برقی (یکی روی اکسل جلو و دو تا روی اکسل عقب) است. این مدل قادر به تولید 496 اسب بخار قدرت و 973 نیوتن متر گشتاور است. این مدل به پک باتری 114 کیلووات ساعتی مجهز شده که نسخه استاندارد و اسپرتبک آن در حالت شارژ کامل به ترتیب 494 و 513 کیلومتر مسافت را طی می کنند.

آئودی Q8 ای-ترون در مدل پایه قادر است طی 6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. نسخه قدرتمندتر 55 قادر است طی 5.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. آئودی SQ8 ای-ترون هم طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. نسخه های 50 و 55 نهایت سرعت قابل پیمایش آنها روی 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده، ولی مدل SQ8 ای-ترون قادر است تا 210 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

audi-q8-e-tron-2023 آئودی Q8 ای-ترون برقی (1)

آئودی Q8 50 E-Tron قابلیت شارژ سریع DC با توان 150 کیلووات بوده و دو نسخه 55 و SQ8 هم قابلیت شارژ سریع DC با توان 170 کیلووات را دارند. بدین ترتیب طی 31 دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش 420 کیلومتر مسافت در باتری این دو خودرو ذخیره می شود. به صورت استاندارد هم این خودروها دارای شارژر 11 کیلوواتی AC بوده که به صورت آپشنال امکان سفارش شارژر 22 کیلوواتی وجود دارد. آئودی Q8 ای-ترون دارای سیستم تعلیق بادی است. بسته به شرایط، ارتفاع این شاسی بلند برقی تا 76 میلی متر هم می تواند بازی کند. آئودی همچنین ضریب فرمان این خودرو را به منظور پاسخ سریع تر زمانی که راننده به آن اشاره می کند بروزرسانی کرده است.

audi-q8-e-tron-2023 آئودی Q8 ای-ترون برقی (1)

داخل کابین آئودی Q8 ای-ترون برقی

راننده و سرنشین جلو در کابین آئودی Q8 ای-ترون به چندین نمایشگر دیجیتالی با رزولوشن بالا دسترسی دارند. مقابل راننده یک نمایشگر تمام دیجیتالی قرار دارد. در کنسول میانی هم یک نمایشگر لمسی 10.1 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و همچنین یک نمایشگر 8.6 اینچی برای سیستم تهویه قرار دارد. یک هد آپ دیسپلی رنگی هم برای این خودرو تعبیه شده است. در برخی از بازارها نیز به جای آینه های جانبی، دوربین های دید جانبی تعبیه شده اند که تصاویر آنها روی نمایشگرهایی که روی رودری ها قرار دارند، نمایش داده می شوند. داخل سقف یک سانروف پانورامیک بزرگ با آفتابگیر مشکی تعبیه شده است. سیستم تهویه مطبوع دوکاناله برای آئودی Q8 به صورت استاندارد تعبیه شده، البته مشتریان می توانند سیستم تهویه چهار کاناله را برای این خودرو سفارش دهند. ماساژور صندلی های جلو نیز به صورت آپشنال به این خودرو اضافه می شود.

audi-q8-e-tron-2023 آئودی Q8 ای-ترون برقی (1)

آئودی Q8 ای-ترون دارای فیلتر تصفیه کربن هوای داخل کابین است. همچنین برای ایزوله سازی، عایق صدا و کف پوش اتاق از مواد بازیافتی استفاده شده است. از جمله سیستم های کمکی راننده آئودی Q8 ای-ترون می توان به ریموت پارک یا پارک از راه دور اشاره کرد. مشتریان می توانند با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود بدون اینکه داخل خودرو باشند، آئودی Q8 ای-ترون را پارک کنند.

آئودی Q8 ای-ترون از فوریه سال 2023 به بازارهای جهانی عرضه می شود و قیمت آن در مدل پایه حدود 78 هزار دلار است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟