اخبار خودرو جهان
پرچمدار محصولات جوینت ونچر SAIC Audi

آئودی Q6 2022 در چین رونمایی شد

دوشنبه - ۳ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
آئودی Q6 Audi

جوینت ونچر SAIC Audi سایک آئودی اولین اسیووی فول سایز خود یعنی آئودی Q6 را در چین رونمایی کرد. این اسیووی لوکس آلمانی به صورت همزمان در دو شهر شانگهای و پکن چین رونمایی شد.

به گزارش خودرونویس، آئودی Q6 در چهار تریم 40TFSI کواترو، 40TFSI کواترو Qiyun، 50TFSI کواترو و 50 TFSI کواترو Lingyun فرست ادیشن عرضه می شود. قیمت آئودی Q6 برای مدل پایه در بازار چین 74 هزار دلار بوده و قیمت این اسیووی لوکس و پریمیوم در مجهزترین مدل به 96 هزار دلار هم می رسد. مشتریان می توانند با پرداخت مبلغ 990 دلار درخواست اولیه پیش خرید این خودرو را ثبت کنند.

آئودی Q6 یک اسیووی فول سایز بوده که ترکیبی از مهندسی آلمانی و المان های طراحی چینیست. این خودرو پرچمدار محصولات جوینت ونچر سایک آئودی در چین بوده و سومین محصول این شرکت پس از آئودی Q5 ای-ترون و آئودی A7L است.

آئودی Q6 Audi

آئودی Q6 در هشت رنگ مختلف برای بدنه و شش رینگ با دیزاین متفاتوت و همچنین 11 تم رنگی مختلف برای کابین قابل سفارش است. آئودی Q6 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5099، 2014 و 1784 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2980 میلی متر اعلام شده است.

آئودی Q6 Audi

امکانات آئودی Q6

آئودی Q6 یک اسیووی فول سایز بوده که به صورت شش یا هفت نفره قابل سفارش است. صندلی های پرمیویم این خودرو دارای تودزوی چرمی بوده و هر دو صندلی جلو در 12 جهت مختلف به صورت الکترونیکی تنظیم می شوند. ضمن اینکه آئودی Q6 دارای سیستم صوتی Bang & olufsen با 14 بلندگو و غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی بوده که با چرم بسیار با کیفیت ناپا تودزوی شده است.

آئودی Q6 Audi

آئودی Q6 همانند پرچمداران این خودروساز آلمانی مانند A8 و Q8 دارای سه نمایشگر دیجیتالی روی داشبورد است. یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان نصب شده و یک نمایشگر لمسی 10.1 اینچی هم در میان داشبورد برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی قرار دارد. مقداری پایین تر در میان داشبورد یک نمایشگر دیجیتالی 8.6 اینچی برای سیستم تهویه و برخی از تنظیمات خودرو نیز قرار دارد. همچنین در مقابل راننده یک هد آپ دیسپلی رنگی نیز قرار گرفته است.

آئودی Q6 Audi

مشخصات فنی آئودی Q6

آئودی Q6 با دو موتور توربوشارژ به بازار عرضه می شود و قادر است طی 7.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. نسخه پایه به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ EA888 مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرتی معادل 265 اسب بخار و 400 نیوتن متر است. یک نسخه قدرتمندتر از این پیشرانه نیز برای آئودی Q6 وجود دارد که قادر به تولید 300 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. اگر این سطح از قدرت کفایت نمی کند، امکان سفارش یک پیشرانه 2.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ EA390 برای نصب روی آئودی Q6 وجود دارد. تمامی مدل های آئودی Q6 به سیستم انتقال قدرت فوق هوشمند چهار چرخ محرک کواترو مجهز شده اند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟