اخبار خودرو جهان
زیبا، لوکس و بهینه

آئودی A3 G-Tron گاز سوز معرفی شد

چهارشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی A3 گازسوز

آئودی حدود 18 ماه پیش بود که نسخه پیشین A3 G-Tron (گازسوز CNG) را به روزرسانی کرد. اما از آنجایی که مدتی پیش آئودی نسل جدید A3 را در دو استایل سدان و هاچ بک معرفی کرده بود، حال این برند پریمیوم آلمانی کاملا آماده است تا نسل جدید این هاچ بک دوستدار محیط زیست یعنی A3 گازسوز CNG را معرفی کند. این خودروی جدید A3 اسپرتبک 30 G-Tron نام دارد و قرار است که جایگزین A3 گازسوز قبلی که شش سال به بازار عرضه شد، بشود.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، آئودی A3 G-Tron جدید، در واقع دومین نسخه گازسوز A3 است. اولین آئودی A3 گازسوز روی نسل قبلی این خودرو توسعه یافت که به دلیل قیمت بالای حامل های انرژی و همچنین قوانین سختگیرانه آلایندگی در اروپا، با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شد. نسل جدید آئودی A3 گازسوز از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ TSI بهره گرفته که قادر به تولید 131 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور در محدوده 1400 تا 4000 دور بر دقیقه است.

نمای عقب آئودی A3 گازسوز

این همان پیشرانه گازسوزی است که گروه خودروسازی فولکس واگن روی اشکودا اکتاویا G-Tec گازسوز هم نصب کرده بود. آئودی A3 گازسوز جدید را به سیستم احتراق Miller مجهز کرده و همین موضوع باعث شده تا پیشرانه این خودرو سازگاری بیشتری با سوخت گاز طبیعی داشته باشد.

قطعا عملکردی خودرویی با این سطح قدرت و گشتاور چشمگیر نیست. هرچند آئودی A3 گازسوز را اصلا با هدف عملکرد خوب طراحی کرده و هدف اول و آخر در طراحی آن بهینه بودن و آلایندگی پایین است. به هر حال این هاچ بک گاز سوز شیک قادر است طی 9.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن نیز 211 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

سختار پیشرانه و مخزن سوخت آئودی A3 گازسوز

آئودی A3 G-Tron گاز سوز خودرویی بسیار بهینه است. این هاچ بک برای پیمایش هر 100 کیلومتر، تنها به 3.5 الی 3.6 کیلوگرم گاز طبیعی فشرده با در نظر گرفتن استاندارد NEDC نیاز دارد. این خودرو با مخزن CNG پر قادر است بیشینه مسافت 445 کیلومتر را تحت سیکل WLTP اروپا طی کند.

آئودی برای A3 G-Tron جدید، سه مخزن CNG طراحی و نصب کرده است. دو مخزن بزرگ این خودرو درست زیر فضای بار این خودرو نصب شده اند و مخزن CNG کوچک درست در جلوی باک بنزین A3 هاچ بک نصب شده است. آئودی اظهار کرده که این مخازن را پیش از نصب روی خودرو به طور دقیق و با فشار 300 Bar بررسی می کند. لازم به ذکر است که این فشار به مراتب بیشتر از فشار 200 Bar جایگاه های سوخت CNG است.

نمای جلو آئودی A3 گازسوز

استایل ظاهری

آئودی A3 G-Tron گاز سوز از نظر ظاهری دقیقا مشابه با آئودی A3 استاندارد معمولی است. این بدان معناست که این خودرو همچنان استایل ظاهری بسیار جذاب و گیرا و تجهیزات استاندارد زیادی دارد. آئودی A3 گازسوز به صورت اساندارد از چراغ های جلو LED، نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، غربیلک فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی روی آن و سیستم های ایمنی و کمکی راننده متنوع و پیشرفته ای است.

کابین آئودی A3 گازسوز

قرار است که فروش این هاچبک بهینه و کم آلاینده از پاییز امسال در اروپا آغاز شود و برای آن برچسب قیمت پایه 36 هزار و 600 دلار در نظر گرفته شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟