اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور هشت سیلندر مرسدس AMG

آستون مارتین DB12 معرفی شد

پنجشنبه - ۴ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
aston-martin db12 آستون مارتین

در ماه ژانویه بود که صحبت هایی در خصوص جانشین آستون مارتین DB11 مطرح شده بود و در حال تست تصاویری از آن منتشر شد. حال آستون مارتین DB12 با قدرت بیشتر، دینامیک بهتر و کابین لوکستر و راحتتر به عنوان جانشین رسمی Db11 رونمایی شده است.

به گزارش خودرونویس، آستون مارتین DB12 اولین خودروی سوپر تورر و همچنین کاملترین عضو خانواده محصولات DB است. اما در همین ابتدا باید بیان کنیم که خبری از پیشرانه 12 سیلندر در این خودرو نیست و یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر V شکل دو توربوشارژ ساخت مرسدس AMG برای این خودرو نصب شده که به مراتب قدرتمندتر از گذشته شده است. به عبارت دیگر این خودرو با وجود موتور هشت سیلندر، نسبت به DB11 با موتور 12 سیلندر قدرتمندتر است.

aston-martin db12 آستون مارتین

مشخصات فنی آستون مارتین DB12

آستون مارتین DB12 از موتور 4 لیتری هشت سیلندر دو توربو مرسدس AMG استفاده کرده که قادر به تولید 671 اسب بخار قدرت در دو 6000 و همچنین 800 نیوتن متر گشتاور در 2750 تا 6000 دور بر دقیقه است. بدین ترتیب این خودرو نسبت به آستون مارتین DB11 هشت سیلندر 30 درصد قدرت بیشتر تولید می کند و نسبت به نسخه DB11 AMR با موتور 5.2 لیتری 12 سیلندر حدود 41 اسب بخار قدرتمندتر شده است. این کوپه جدید قادر است طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت آن 325 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

aston-martin db12 آستون مارتین

آستون مارتین اظهار کرده که جندین بروزرسانی مهم در این پیشرانه هشت سیلندر اعمال کرده که آن را نسبت به گذشته توانمندتر کرده باشد. این شامل شخصی سازی پروفیل سوپاپ ها، ضریب تراکم، نصب توربوشارژهای بزرگتر و بهبود خنک کاری پیشرانه و نصب سیستم خنک کاری کاملا متمایز نسبت به گذشته و بهره گیری از دو رادیاتور موازی در بالای رادیاتور اصلی می شود. آستون مارتین DB12 اولین محصول خانواده DB بوده که از دیفرانسیل الکترونیکی عقب استفاده کرده که دارای حالت تمام قفل تا کاملا باز می شود و تغییرات در این دیفرانسیل طی تنها چند میلی ثانیه اعمال می شود. نیروی تولیدی این موتور هشت سیلندر توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

aston-martin db12 آستون مارتین

پیشرانه قدرتمند نیاز به سیستم تعلیق خوبی هم دارد که هندلینگ خوبی برای خودرو به ارمغان بیاورد. آستون مارتین نسل جدید کمک فنرهای تطبیقی و رول بارهای سخت تر خود را در این خودرو نصب کرده است. آستون مارتین DB12 دارای سه مد GT، اسپرت و اسپرت پلاس بوده که هر یک سفتی و نرمی تعلیق را تغییر می دهد. در بیشتر حالات این شرکت ادعا کرده که سواری بسیار نرم و راحتی را از این خودرو شاهد هستیم.

aston-martin db12 آستون مارتین

طراحی ظاهری و کابین آستون مارتین DB12

هرچند طراحی این خودرو برایمان آشناست، ولی این شرکت به طور کامل آستون مارتین DB12 را بازطراحی کرده است. در دماغه خودرو یک جلوپنجره بزرگ بیشتر قسمت ها احاطه کرده که دو طرف آن چراغ های LED اصلی قرار گرفته اند. در بالای جلوپنجره هم لوگوی این شرکت دیده می شود و در زیر آن یک اسپلیتر کاملا جدید نصب شده است. این خودرو به صورت استاندارد به رینگ 21 اینچی مجهز شده و دارای دیسک ترمز 400 میلی متری در جلو و 360 میلی متری در عقب است. آینه های جانبی بدون فریم و همچنین دستگیره پاپ آپ درب ها باعث شده که طراحی این خودرو مدرن تر جلوه کند و در عین حال ضریب مقاومت هوا هم بهبود یافته است.

aston-martin db12 آستون مارتین

یکی از ویژگی های جالب کابین آستون مارتین DB12 به جز کنسول میانی راننده محور و تودوزی چرم با کیفیت آلکانتارا، نمایشگر کاملا جدید سیستم مالتی مدیا و سرگرمی بوده که کاملا توسط آستون مارتین طراحی شده است. این نمایشگر دارای اپل کار پلی بدون سیم و اندروید اتو بوده و یک سیستم رهیاب جدید با نقشه سه بعدی دارد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟