اخبار خودرو ایران
کدام خودروهای اوپل به ایران وارد می شوند؟

آسیا خودرو مجوز واردات اوپل را گرفت

شنبه - ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
واردات اوپل آسیا خودرو

واردات اوپل به ایران توسط آسیا خودرو قطعی شده و قرار است که این برند خوشنام اروپایی بار دیگر به بازار ایران باز گردد.

به گزارش خودرونویس، آسیا خودرو که یکی از نمایندگی ها و عرضه کنندگان خوشنام خودرو در سالهای اخیر بوده به تازگی مجوز واردات محصولات اوپل را دریافت کرده و قرار است که به زودی نمایندگی مرکزی اوپل در بلوار اندرزگو توسط شرکت آسیا خودرو افتتاح شود.

در بین انبوهی از خودروهای وارداتی شنیده شدن خبر واردات اوپل به عنوان یک برند قدیمی و با اصالت اروپایی جای خوشحالی دارد. البته هنوز مدل های احتمالی وارداتی اوپل به بازار ایران و مشخصات آنها اعلام نشده اند، اما می توان حداقل حدس هایی نسبت به برخی از مدلهای وارداتی اوپل داشت.

 

خودروهای وارداتی اوپل به ایران کدامند؟

حال که واردات اوپل به ایران توسط آسیا خودرو قطعی شده، می توان حدس و گمان هایی نسبت به خودروهای وارداتی این برند داشت. با توجه به محدودیت 20 هزار یورویی که برای خودروهای وارداتی تعیین شده، طبیعیست که شرکت های واردکننده نسبت به انتخاب مدل خودرو و آپشن های آن محدود شده باشد.

 

اوپل کورسا 2023 به ایران می آید

یکی از محصولات محبوب اوپل که در دهه 1370 هم به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه شد، اوپل کورسا بوده که اتفاقا چند سال پیش هم به صورت خیلی محدود و انگشت شمار به ایران راه پیدا کرد. اوپل کورسا یکی از محبوبترین محصولات این برند آلمانی در ایران محسوب می شود و دور از ذهن نیست که در بین خودروهای وارداتی این برند که توسط آسیا خودرو عرضه می شوند، قرار داشته باشد. با توجه به جایگاه کورسا در بین محصولات اوپل، در صورت واردات کورسا به ایران، این خودرو ارزانترین محصول وارداتی اوپل خواهد بود.

واردات اوپل آسیا خودرو

اوپل آسترا 2023 به ایران می آید

اوپل در سال 2017 از تملک جنرال موتورز خارج شد و توسط گروه پژو سیتروئن خریداری شد. این اقدام باعث شد که این برند کهنه کار آلمانی جانی تازه بگیرد. ضمن اینکه با ادغام فیات کرایسلر و پژو سیتروئن و پدید آمدن گروه استلانتیس، حال این برند زیر چتر چهارمین خودروساز بزرگ دنیا یعنی همین استلانتیس فعالیت می کند و از پلتفرم ها و پیشرانه های مشترک با دیگر خودروسازان فعال در این گروه استفاده می کند.

اوپل آسترا یکی از محصولات شاخص این برند بوده که در سال 2022 نسل جدید این خودرو رونمایی شد. جالب است بدانید که اوپل آسترا دقیقا همان پژو 308 بوده و از پلتفرم و مشخصات فنی یکسانی با همزاد فرانسوی خود بهره می برد. تنها دیزاین آن در بخش ظاهری و کابین تفاوت می کند.

واردات اوپل آسیا خودرو

اوپل آسترا در دهه 1990 میلادی در مدل های مختلفی به بازار ایران عرضه شد و فروش بسیار خوبی داشت و هنوز هم در بین خودروهای کارکرده یک گزینه محبوب محسوب می شود. درحالیکه در گذشته آسترا دارای نسخه سدان هم بوده، اما ششمین نسل این خودرو صرفا در دو استایل هاچبک و استیشن دقیقا مشابه با پژو 308 عرضه می شود. بدین ترتیب اوپل آسترا وارداتی با یکی از این دو استایل وارد ایران خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آسترا با چه پیشرانه به ایران راه پیدا می کند، اما یقینا در مدل بنزینی عرضه می شود.

حدس ما این بوده که آسترا با پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ سه سیلندر به ایران عرضه می شود.

واردات اوپل آسیا خودرو

اوپل موکا 2023 توسط آسیا خودرو وارد می شود

در بین خودروهای وارداتی اوپل، به احتمال زیاد یک یا چند کراس اوور هم حضور دارند. اوپل موکا یکی از گزینه های احتمالی واردات به ایران بوده که یک کراس اوور کامپکت و جمع و جور و بسیار جذاب است. اگر اوپل موکا به بازار ایران راه پیدا کند، نخستین خودروی شاسی بلند از این برند آلمانی بوده که چرخ های آن خاک ایران را لمس می کنند.

واردات اوپل آسیا خودرو

از جمله دیگر خودروهای اوپل که ممکن است توسط آسیا خودرو به بازار ایران عرضه شوند، می توان کراس اوورهای کراسلند و گرندلند را نام برد. حال که واردات اوپل توسط آسیا خودرو قطعی شده، باید منتظر ماند و دید که این شرکت خصوصی چه مدلهایی را با چه مشخصاتی به بازار ایران عرضه می کند. به زودی اطلاعات بیشتری در خصوص خودروهای وارداتی اوپل  منتشر خواهیم کرد.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟