اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه 7 لیتری 1800 اسب بخاری

ابرخودروی آررا SD+ رونمایی شد

دوشنبه - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
ابرخودرو آررا SD پلاس

در این دنیا کمتر کسی وجود دارد که بتواند به رویا و آرزوی خود دست یابد؛ ولی رویای Qendrim Thaqi که تولید اولین ابرخودرو در کشور آلبانی بود تقریبا محقق شده است. برخی از رسانه ها پیشتر به پروژه وی برای تولید ابرخودرو Illyrian Pure Sport پرداخته بودند. در حالی که به نظر می رسید شرکت Arrera Automobili کار توسعه این ابرخودرو را کنار گذاشته، مشخص شد که این کمپانی برای برداشتن گامی بزرگتر دورخیز کرده بود!

به گزارش خودرونویس، دورخیز Arrera Automobili برای معرفی ابرخودروی SD+ بود و در این راستا چندین تصویر از این ابرخودروی آلبانیایی به همراه مشخصات پیشرانه فوق قدرتمند این خودرو منتشر شده است. ولی در ابتدا به رندرهای زیبا و جذاب منتشر شده توسط این کمپانی از ابرخودروی SD+ دقت کنید.

نمای عقب ابرخودرو آررا SD پلاس

مشخصات فنی Arrera Automobili SD+

یقینا جذاب ترین ویژگی هر ابرخودرو پیشرانه قدرتمند و عملکرد خیره کننده آن و سپس طراحی ظاهری است. قلب تپنده SD+ توسط شرکت Wolfgang Kizler برای آررا اتومبیل توسعه یافته است؛ این پیشرانه هشت سیلندر V شمل دارای زاویه 90 درجه ای بین بلوک های سیلندر بوده که حجمی معادل 7 لیتر دارد. این نیروگاه عظیم و پیشرفته قادر به تولید بیشینه قدرت 1800 اسب بخار و بیشینه گشتاور 1500 نیوتن متر در صورت استفاده از بنزین معمولی است. لازم به ذکر است که این پیشرانه بسیار قدرتمند در ابرخودرویی نصب شده که تنها 1230 کیلوگرم وزن دارد.

کمپانی آررا قصد دارد که با این ابرخودرو عنوان سریع ترین خودروی تولیدی جهان را کسب کند.

نمای جانبی ابرخودرو آررا SD پلاس

استایل ظاهری ابرخودروی SD پلاس

در خصوص نمای بیرونی، Thaqi همان فردی که Illyrian Pure Sport را طراحی کرده بود، اقدام به طراحی SD+ کرده و طبق ادعای این شرکت تمامی پنل های بدنه این ابرخودرو از الیاف فیبر کربن ساخته شده اند. طراح این خودرو اظهار کرده که در طراحی SD+ از خودروهای مسابقه ای فرمولا 1 الگوبرداری کرده که این ادعا با اولین نگاه به کیت های آیرودینامیکی این ابرخودرو کاملا مشهود است. تمامی قطعات ظاهری نصب شده بیرون این ابرخودرو جنبه کاربردی داشته و با هدف بهبود آیرودینامیک طراحی شده اند.

ابرخودرو آررا SD پلاس

طراحی پروفیل عقب این ابرخودرو با این هدف انجام شده که هوای گرم محفظه پیشرانه با بیشترین سرعت خارج شود تا هوای خنک تر وارد پیشرانه شود؛ چراکه هرچه هوای ورودی به پیشرانه خنکتر باشد، عملکرد آن بهتر بوده و دمای پیشرانه هم پایین تر می ماند.

پشت نام آررا SD+ هم داستان جالبی نهفته است؛ حرف S ابتدای نام Skanderbeg بوده که یک افسر در ارتش آلبانی بوده است. حرف D کوتاه شده عدد 500 بوده که به سرعت 500 کیلومتر بر ساعت این ابرخودرو اشاره دارد؛ نشان + هم در ادامه نام این ابرخودرو بدین معنا بوده که آررا قصد دارد با SD+ به سرعتی فراتر از 500 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

سخن پایانی

کمپانی آررا اظهار کرده که نسخه تولیدی SD+ به صورت کامل در سال آینده رونمایی می شود؛ تا آن زمان این شرکت زمان دارد که برای تحقق ادعاهای خود برای تولید اولین ابرخودروی آلبانیایی تلاش کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟