اخبار خودرو ایران
توسط مدیرعامل آرین پارس موتور مطرح شد

لاماری ایما فول به صورت مونتاژی و لاماری ایما هیبرید به صورت وارداتی عرضه می شوند

سه شنبه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
لاماری ایما فول لاماری ایما هیبرید آرین پارس موتور (1)

آرین پارس موتور یکی از خودروسازان بخش خصوصی بوده که در سال جاری بیشترین نرخ رشد تولید را در میان خودروسازان داشته است. محمدرضا سیفی مدیرعامل آرین پارس موتور در نشست خبری پایان سال این شرکت در خصوص تولید اظهار کرد که این مجتمع تولیدی در سال جاری به تیراژ 4 هزار دستگاه در زمینه خودروهای سواری می رسد و در سال آینده هدف بر تولید 5 هزار دستگاه خودرو سواریست.

به گزارش خودرونویس، مدیرعامل آرین پارس موتور افزود که این شرکت در سال 1398 تولید خودرو را با دو سال تاخیر آغاز کرد. میتسوبیشی که شریک تجاری آرین پارس موتور بوده این شرکت را مجبور به خرید کارخانه جهت تولید و مونتاژ محصولات میتسوبیشی کرد. اما تحریم ها همکاری میتسوبیشی با آرین پارس موتور را به تعلیق در آورد. ولی این شرکت نمی توانست به سرمایه گذاری هایی که کرده پشت کند و به همین جهت در این کارخانه تولید را با عرضه کامیونت های جک و مینی بوس و ون جک سانری آغاز کرد.

به مرور تولید سواری یعنی همین کراس اوور لاماری ایما هم آغاز شد و سپس تولید کشنده سنگین شک موتو X5000 هم در این کارخانه صورت گرفت که چند روز گذشته اولین سری آن به مشتریان تحویل داده شد. محمدرضا سیفی اظهار کرد که آرین دیزل سال آینده سه محصول جدید شامل دو کامیون تک و جفت با کاربری باری و کمپرسی و همچنین کامیونت 12 تن را به بازار عرضه خواهد کرد.

 

لاماری ایما فول و لاماری ایما هیبرید دو محصول سواری آرین پارس موتور در سال 1402

وی تاکید کرد که اگر نمایشگاه خودرو تهران با یک ماه تاخیر برگزار شود، تمام شرکت ها از جمله آرین پارس موتور می توانند با برنامه ریزی بهتری در آن شرکت کنند و محصولات جدید خود را به نمایش بگذارند. آرین پارس موتور در زمینه خودروهای سواری سال آینده نخست محصول لاماری ایما فول آپشن را به بازار ایران عرضه خواهد کرد که در همین نمایشگاه خودرو رونمایی می شود. این شرکت در زمینه خودروهای هیبریدی نیز فعالیت می کند و قصد دارد لاماری ایما هیبرید را نیز به بازار عرضه کند.

البته لاماری ایما هیبرید به دلیل پیچیدگی هایی که مونتاژ خودروهای هیبریدی دارد به صورت CBU و مونتاژی به بازار عرضه می شود. شنیده ها حاکیست که این نسخه از نظر ظاهری نیز فیس لیفت شده است.

لاماری ایما فول لاماری ایما هیبرید آرین پارس موتور (1)

یک سدان و یک کراس اوور جدید هم در راه است

مدیرعامل آرین پارس موتور اظهار کرد که این شرکت در ادامه قصد دارد که یک سدان C سگمنت و یک کراس اوور B سگمنت را نیز به بازار ایران عرضه کند. وی تاکید کرد که لاماری ایما توقع مشتریان را از این برند بالا برده و همین موضوع پروسه انتخاب محصول جدید را برای این شرکت مقداری دشوار کرده است. محمدرضا سیفی اظهار کرد که در سال جاری تیراژ تولید سواری در آرین پارس موتور به 4 هزار دستگاه می رسد. وی بیان کرد که در سال آینده برنامه این شرکت تولید 5 هزار دستگاه خودرو و همچنین واردات 5 هزار دستگاهیست.

 

منطق اشتباه پشت سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت

سیفی بیان کرد که منطق سامانه یکپارچه فروش وزرات صمت صحیح نیست. چراکه اساسا تعهدی را ایجاد می کند که ساز و کار آن مشخص نیست. در واقع نه خودروها ثبت سفارش شده و نه تخصیص ارز صورت گرفته است. ضمن اینکه اصلا ممکن نیست که شریک خارجی خودروسازان داخلی توان تامین این تیراژ را دارد یا خیر. چراکه عموما شرکای خارجی انعطاف کمی را نشان می دهند.

مدیرعامل آرین پارس موتور در ادامه گفت که با وجود این محدودیت ها تعهدی را این شرکت ایجاد می کند که ثبت سفارش آن انجام شده و ارز به آن تخصیص یافته است. به همین جهت آرین پارس موتور تعداد 700 دستگاه خودرو لاماری ایما خود را در این سامانه یکپارچه وزارت صمت با موعد تحویل بین مهر تا اسفند 1402 عرضه کرده که 50 درصد مبلغ فعلی را به عنوان علی الحساب دریافت کرده است.

سیفی در خصوص عرضه خودرو در بورس اظهار کرد که منع قانونی برای فعالیت خودروسازان در بورس وجود ندارد. وی تاکید کرد که در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا دو دیدگاه مختلف وجود دارد. برخی بورس را عامل تورم و رشد قیمت ها می دانند. اما برخی بورس را هم یک پلتفرم برای عرضه خودرو دانسته و برای خرید خودرو با توجه به ارزش آن در زمان هزینه پرداخت می کنند. سیفی اظهار کرد که در حال حاضر که نرخ دلار رو به کاهش بوده تقاضا برای خرید خودرو از بورس کاهش یافته که این موضوع طبیعیست.

مدیرعامل آرین پارس موتور اظهار کرد که همانطور که این شرکت روی بحث تولید سرمایه گذاری کرده، روی خدمات پس از فروش نیز باید تلاش کند تا کیفیت و سطح خدمات خود را بهبود دهد. آرین پارس موتور در سال آینده برنامه برای استانداردسازی 26 نمایندگی و همچنین افزایش تعداد خودروهای امدادی دارد.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟