اخبار خودرو جهان
بر پایه شورولت کوروت C8 توسعه یافت

آرس دیزاین اس پروجکت رونمایی شد

شنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آرس دیزاین اس پروجکت

کمپانی Ares دیزاین با استفاده از شورولت کوروت C8 به عنوان خودروی پایه و اعمال تغییراتی به منظور خشن تر کردن و تهاجمی تر کردن استایل ظاهری آن، دست به ساخت ابرخودرویی جدید به نام S پروجکت زده است. دنی باهار مدیرعامل کمپانی آرس دیزاین که پیشتر در مقام مدیرعاملی کمپانی لوتوس نیز فعالیت می کرد اظهار کرده که آرس دیزاین قادر است اولین سری ابرخودروی S پروجکت را از اواخر سال جاری تحویل دهد.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، شاسی و گیربکس هشت سرعته دو کلاچه آرس دیزاین اس پروجکت دقیقا مشابه با نمونه نصب شده روی نسل جدید شورولت کوروت C8 است. اما آرس دیزاین در پیشرانه کوروت C8 به منظور نصب روی اس پروجکت تغییراتی را اعمال کرده است.

قلب تپنده شورولت کوروت C8 در مدل پایه یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی با 490 تا 495 اسب بخار در صورت تجهیز به پکیج پرفورمنس است. اما همین پیشرانه در ابرخودروی اس پروجکت آرس دیزاین به لطف تغییراتی که به خود دیده قادر به تولید بیشینه قدرت 705 اسب بخار در دور 6450 و بیشینه گشتاور 969 نیوتن متر در دور 5150 است. این پیشرانه قادر به گاز خوردن تا 9000 دور بر دقیقه است.

نمای عقب آرس دیزاین اس پروجکت

کاملا واضح است که این پیشرانه در آرس دیزاین اس پروجکت با نمونه نصب شده در کوروت C8 استاندارد تفاوت هایی اساسی دارد. اما دنی باهار مدیرعامل آرس دیزاین از بیان جزییات بیشتر در خصوص این پیشرانه و تغییرات اعمال شده در آن خودداری کرد. وی در این خصوص بیان کرد که تغییرات اعمال شده در این پیشرانه و اطلاعات مربوط به جزییات آن یک راز میان ما و کمپانی تامین کننده ما یعنی شورولت در آمریکا است. وی در ادامه افزود که این تغییرات اعمال شده روی پیشرانه شورولت کوروت C8 برای نصب روی آرس اس پروجکت تماما سخت افزاری بوده و امکان استخراج چنین سطح قدرتی از پیشرانه کوروت صرفا با به روزرسانی نرم افزاری ممکن نیست.

مدیرعامل آرس دیزاین در ادامه بیان کرد که صدای تولیدی سیستم اگزوز و پیشرانه اس پروجکت با الگوبرداری از خودروهای فرمولا1 قدیمی V10 طراحی شده که صدای بسیار بلند و گوش نواز است.

نمای جانبی آرس دیزاین اس پروجکت

استخراج بیش از 200 اسب بخار از پیشرانه LT2 هشت سیلندر شورولت کوروت C8 آن هم بدون اضافه کردن توربوشارژ و سوپرشارژ و همچنین نگه داشتن حجم پیشرانه در همان سطح 6.2 لیتر، یک اقدام بسیار دشوار، حرفه ای و پر چالش است که کمپانی آرس دیزاین به لطف حمایت شورولت موفق به انجام آن شده است. همچنین افزایش قابلیت گاز خوردن این پیشرانه تا 9000 دور بر دقیقه، 2500 دور بالاتر از نمونه نصب شده همین پیشرانه در شورولت کوروت C8 است. با توجه به مشخصات اعلام شده، انتظار داریم که تغییرات اساسی در سوپاپ، میل سوپاپ، پیستون، میل لنگ، سیستم سوخت رسانی و سایر اجزای این پیشرانه اعمال شده باشد.

 

استایل ظاهری

آرس دیزاین اس پروجکت دارای طراحی منحنی گون بوده که شامل یک پروفیل جلو با ارتفاع کم و گلگیرهای برجسته است که چهره بسیار زیبا و برجسته ای به این خودرو بخشیده است. سقف منحنی گون این خودرو دارای یک اسکوپ بوده که هوا را به پیشرانه هشت سیلندر نصب شده در عقب هدایت می کند و روی گلگیرهای عقب نیز یک کانال برای هدایت هوا و بهبود آیرودینامیک است. اگزوزهای این خودرو نیز به صورت عمودی در پروفیل عقب آن طراحی شده اند.

نمای جلو آرس دیزاین اس پروجکت

از آنجایی که آرس دیزاین شیشه ای برای دید عقب این خودرو طراحی نکرده، نصب یک دوربین برای دید عقب این مشکل را به طور کامل برطرف کرده است.

 

سخن پایانی

کمپانی آرس دیزاین قصد دارد که تنها 24 نمونه از ابرخودروی اس پروجکت را طی دو سال تولید کند و برای هر دستگاه آن برچسب قیمت 595 هزار دلار را در نظر گرفته است. ظاهرا این کمپانی در آینده قصد دارد نسخه های دیگری از این ابرخودروی جذاب را نیز معرفی کند.

 

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟