اخبار خودرو جهان
بخار آب تنها نتیجه احتراق هیدروژن درون موتور!

ابرخودرو هیدروژنی آلپاین Alpenglow کانسپت معرفی شد

سه شنبه - ۲۶ مهر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
alpine-alpenglow-concept ابرخودرو هیدروژنی آلپاین آلپنگلو کانسپت (1)

آینده شرکت آلپاین امروزی تنها چیزیست که می توان در وصف ابرخودرو رادیکالی تازه معرفی شده آلپاین Alpenglow آلپنگلو بیان کرد. آلپاین یک برند عملکردی فعال زیر چتر رنو بوده و یک ابرخودرو کانسپت بسیار جذاب و سبک وزن را به صورت آنلاین معرفی کرده که قصد دارد آن را در نمایشگاه خودرو پاریس که طی روزهای آینده برگزار می شود به نمایش بگذارد. متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی ابرخودرو آلپاین آلپنگلو Alpenglow منتشر نشده، ولی این را می دانیم که این خودرو از کربن بازیافت شده تولید شده تا نه تننها آسیبی به محیط زیست وارد نکند، بلکه تولید آن موجب پاکسازی محیط زیست هم می شود!

مشخصات فنی ابرخودرو آلپاین آلپنگلو Alpenglow

به گزارش خودرونویس، قلب تپنده آلپاین آلپنگلو خود یکی از جذابیت های این ابرخودرو محسوب می شود. چراکه این پیشرانه ثابت کرده که یک موتور درونسوز کاملا می تواند بدون آزادکردن کربن هم فعالیت کند و کاملا پاک باشد. پیشرانه آلپاین آلپنگلو Alpenglow با هیدروژن فعالیت می کند. همانند تویوتا که تصمیم گرفته پیشرانه های درونسوز خود را در قالب موتورهایی کاملا پاک و بدون آلاینده یعنی موتورهای سوخت سلولی هیدروژنی Fuel Cell حفظ کند، آلپاین هم معتقد است که خودروهای باتری الکتریکی و هیدروژن الکتریکی می توانند در کنار خودروهای سوخت سلولی هیدروژنی در آینده حضور داشته باشند. سوخت هیدروژن پیشرانه ابرخودرو آلپاین آلپنگلو در دو مخزن تحت فشار 700 bar ذخیره می شود. نتیجه احتراق هیدروژن در موتور ابرخودرو آلپاین آلپنگلو چیزی جز آزاد کردن بخار آب و صدای نعره های زیبای موتور درونسوز نیست.

alpine-alpenglow-concept ابرخودرو هیدروژنی آلپاین آلپنگلو کانسپت (1)

ظاهر ابرخودرو آلپاین آلپنگلو Alpenglow

جدا از پیشرانه بسیار جذابی که برای آلپاین آلپنگلو Alpenglow نصب شده، نباید از اسپویلر فعال شفاف نصب شده در عقب این ابرخودرو هیدروژنی هم غافل شد. حتی پدال ها، پدال شیفترهای پشت فرمان، بخش هایی از کاپوت و مثلث هایی که روی مخزن هیدروژن این ابرخودرو هستند هم شفاف است. سبک طراحی چراغ های جلو و عقب آلپاین آلپنگلو Alpenglow در محصولات آینده این برند فرانسوی اعمال خواهد شد. طراحی کلی این ابرخودرو هیدروژنی هم الهامبخش ابرخودرو مسابقه ای آلپاین LMDh فصل 2024 خواهد بود.

alpine-alpenglow-concept ابرخودرو هیدروژنی آلپاین آلپنگلو کانسپت (1)

آلپاین آلپنگلو روی رینگ های بسیار جالبی سوار شده که طراحی آنها از دانه های برف الهام گرفته شده و جالب اینجاست که رینگ ها نیز سطح شفافی دارند. طراحی کلی ابرخودرو هیدروژنی آلپاین Alpenglow را می توان یک الگوبرداری از یک Batmobile یا خودروی بتمن دانست که اتفاقا ابعاد بزرگی هم دارد. طول آلپاین آلپنگلو مقداری از 5 متر بیشتر بوده و عرض آن نیز مقداری از دو متر بیشتر است. این در حالیست که ارتفاع آن مقداری از یک متر کمتر است.

alpine-alpenglow-concept ابرخودرو هیدروژنی آلپاین آلپنگلو کانسپت (1)

آلپاین در حال حاضر هیچ برنامه ای برای عرضه خودروی هیدروژنی سوخت سلولی درونسوز در آینده نزدیک ندارد. به جای آن این خودروساز فرانسوی قصد دارد که فعالیت خود در زمینه تولید خودروهای برقی را آغاز کند و در اولین قدم در سال 2025 سه خودروی برقی شامل یک هاچبک اسپرت که بر پایه رنو 5 شکل گرفته، یک کراس اوور و یک خودروی اسپرت که با همکاری لوتوس طراحی شده را عرضه می کند. لازم به ذکر است که این خودروی اسپرت برقی طراحی شده با همکاری لوتوس، قرار است که جانشین آلپاین A110 محبوب شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟