اخبار خودرو جهان
قدرتمندتر از ب ام و M4

آلپینا B4 گرن کوپه 2023 معرفی شد

پنجشنبه - ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
آلپینا ب ام و B4 سری 4 گرن کوپه

در آپریل سال گذشته ب ام و رسما بیان کرد که هیچ برنامه ای برای عرضه M4 گرن کوپه یا همان نسخه M پاور را برای سری 4 گرن کوپه ندارد. اما آلپینا که حال همین ب ام و مالکیت آن را دارد تصمیم به عرضه نسخه قدرتمند آلپینا B4 که نسخه قدرتمندتر و اسپرت تر همین ب ام و سری 4 گرن کوپه بوده را گرفت. آلپینا B4 گرن کوپه 2023 که تا به امروز چندین بار در حال تست رویت شده بود، حال رسما به صورت کامل رونمایی شده است.

ظاهر آلپینا B4 گرن کوپه 2023 (ب ام و سری 4 گرن کوپه تیونینگ آلپینا)

به گزارش خودرونویس، در خصوص استایل ظاهری آلپینا B4 گرن کوپه بزرگترین تغییر به رینگ های 20 اینچی معروف آلپینا که دیزاینی 20 پره دارند مربوط می شود. این رینگ ها آلپینا کلاسیک نام داشته که امضای آلپینا در تمام محصولات تیونینگ شده توسط این کمپانیست. هر یک از این رینگ های آلپینا کلاسیک وزنی معادل 12 کیلوگرم دارند که جرم در حال چرخش این خودرو را کاهش می دهند که نتیجه آن بهبود کیفیت سواری آلپینا B4 گرن کوپه نسبت به سری 4 استاندارد است.

آلپینا ب ام و B4 سری 4 گرن کوپه

از جمله دیگر بروزرسانی های ظاهری می توان به نصب اسپلیتر جلو در زیر سپر و اسپویلر عقب اشاره کرد که استایل اسپرت تری به این سدان جذاب باواریایی بخشیده اند.

آلپینا ب ام و B4 سری 4 گرن کوپه

مشخصات آلپینا B4 گرن کوپه 2023 (ب ام و سری 4 گرن کوپه تیونینگ آلپینا)

بارزترین تغییر آلپینا B4 گرن کوپه نسبت به ب ام و سری 4 گرن کوپه استاندارد به زیر کاپوت مربوط می شود. این خودرو دارای یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی با دو توربوشارژ بوده که قادر به تولید 495 اسب بخار قدرت است. بدین ترتیب آلپینا B4 از نسخه استاندارد ب ام و M3 و ب ام و M4 قدرتمندتر بوده و تنها مقداری جزیی نسبت به مدل های کامپتیشن پکیج ب ام و M3 و M4 ضعیف تر است. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیروی تولیدی این پیشرانه را به چرخ های آلپینا B4 منتقل می کند. این سدان اسپرت و لوکس باواریایی قادر است طی 3.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 301 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

آلپینا ب ام و B4 سری 4 گرن کوپه

یکی دیگر از تغییرات آلپینا B4 گرن کوپه نسبت به مدل استاندارد ب ام و سری 4 گرن کوپه، نصب سیستم تعلیق اسپرت آلپینا روی این خودروست. آلپینا ادعا کرده که تغییراتی اساسی در تعلیق و کالیبراسیون شاسی این خودرو اعمال کرده به داینامیک رانندگی بسیار بالایی دست یافته که همه اینها بدون فدا کردن راحتی سواری صورت گرفته است.

آلپینا ب ام و B4 سری 4 گرن کوپه

آلپینا B4 گرن کوپه به صورت استاندارد دارای تایرهای پیرلی P Zero با کد ALP بوده که ویژه نصب روی همین خودرو طراحی شده اند. برچسب قیمت نسخه پایه آلپینا B4 گرن کوپه در اروپا چیزی معادل 102 هزار دلار بوده که قیمتی بسیار بالاست و با این قیمت می توان خودروهایی مانند مرسدس بنز اس کلاس و ب ام و سری 7 و آئودی A8 را خریداری کرد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟