اخبار خودرو جهان
به مناسب صدمین سالگرد همکاری آلفا و زاگاتو توسعه یافت

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو 2023 رونمایی شد

چهارشنبه - ۳۰ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
alfa-romeo-giulia-swb-zagato آلفارومئو جولیا زاگاتو 2023 (1)

پس از یک کمپین تبلیغاتی کامل و طولانی، سرانجام آلفارومئو و زاگاتو خودروی جولیا Giulia SWB را رونمایی کردند. همانطور که از نام این خودرو پیداست، این خودرو بر پایه آلفارومئو جولیا سدان توسعه پیدا کرده و حال فاصله بین دو محور آن کوتاه تر شده تا شکل یک خودروی کوپه دو درب بسیار جذاب و بدون صندلی عقب را به خود بگیرد. خودروی پایه آلفارومئو جولیا کواروفولیو با موتور شش سیلندر بوده، ولی این شرکت شخصی ساز ایتالیایی این آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو را به سطح مشخصات GTAm رساند و گیربکس شش دنده دستی آن را نیز حفظ کرده است.

ظاهر آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو 2023

به گزارش خودرونویس، استایل جلوی آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو ترکیبی از المان های سنتی و مدرن است. زیرا در طراحی این خودرو از آلفارومئو SZ الهام گرفته شده و در عین حال از چراغ های LED سه تایی که روی آلفارومئو جولیا 2023 فیس لیفت هم نصب شده استفاده کرده است. طراحی عقب شبیه به آلفارومئو جولیا TZ طراحی شده و در عین حال بال عقب بزرگی GTAm از این قسمت حذف شده تا طراحی ساده تری داشته باشد.

alfa-romeo-giulia-swb-zagato آلفارومئو جولیا زاگاتو 2023 (1)

آلفارومئو SWB زاگاتو دارای یک دیفیوزر بزرگ بوده که دو باله عمودی داخل آن طراحی شده و در قسمت میانی آن دو خروجی اگزوز دیده می شود که مشابه با سوپرسدان گرن توریسمو Alleggerita Modificata طراحی شده است. تیپیکال خودروهای سری زاگاتو دو برآمدگی روی سقف و همچنین کانال عبوری هوا روی کاپوت بوده که برای این خودرو هم لحاظ شده است. جدا از اینکه دیگر درب های عقب حذف شده، این شرکت شخصی ساز دستگیره های سنتی درب ها را نیز از درب های جلو حذف کرده تا طراحی نمای جانبی تا حد ممکن تمیزتر به نظر برسد. یک کلید روی ستون B آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو نصب شده که با فشردن آن درب ها باز می شوند. تقریبا تمام پنل های بدنه در این خودرو بازطراحی شده و از جنس فیبر کربن ساخته شده اند.

alfa-romeo-giulia-swb-zagato آلفارومئو جولیا زاگاتو 2023 (1)

مشخصات فنی آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو 2023

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو دارای موتور 2.9 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ بوده که توان آن به نسخه GTAm رسانده شده است. به عبارت دیگر این موتور قادر به تولید 533 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است. برخلاف مدل اصلی آلفارومئو GTAm که صرفا با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می شود، نیروی تولیدی در این خودرو توسط گیربکس شش سرعته دستی کوادروفولیو Quadrifoglio به چرخ ها منتقل می شود.

alfa-romeo-giulia-swb-zagato آلفارومئو جولیا زاگاتو 2023 (1)

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو به مناسبت یکصدمین سالگرد همکاری آلفارومئو و زاگاتو توسعه یافته است. در سال 1921 یک قرن پس از توسعه 1921 تیپو G1، توسعه این پروژه چراغ سبز دریافت کرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟