طراحی ماشین آیتو M5

به گزارش خودرونویس، از نظر ظاهری آیتو Aito M5 شبیه به نسخه تکامل یافته کراس اوور الکتریکی Seres SF5 بوده که در سال 2019 به بازار چین عرضه شده بود. چراغ های LED دیزاین یکسانی با Seres SF5 داشته و نمای کلی و کاپوت آیتو M5 هم ما را به یاد Seres SF5 می اندازد. البته بیشتر پنل های بدنه آیتو M5 بازطراحی شده اند که شامل سپر جلو و ورودی هوای بزرگ تعبیه شده درون آن است. از برخی زوایا که به این شاسی بلند چینی نگاه کنید، پورشه ماکان در ذهن شما تداعی می شود که عمده شباهت این خودرو با پورشه ماکان در خط شیشه، خط شانه عقب و دیزاین چراغ های عقب است.

هواوی آیتو Aito M5

هواوی آیتو M5 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4770، 1930 و 1625 میلی متر است.

هواوی آیتو Aito M5

کابین خودرو هواوی آیتو M5

درون کابین شاسی بلند برقی آیتو Aito M5 شاید جذاب ترین ویژگی به نمایشگر 15.6 اینچی لمسی این خودرو مربوط شود که دارای رابط کاربری هارمونی OS کمپانی هواوی است. از جمله امکانات ماشین آیتو M5 می توان به نمایشگر دیجیتالی 10.4 اینچی در پشت فرمان، سانروف پانورامیک، امکان تغییر رنگ نورپردازی داخل کابین در 128 رنگ، تودوزی چرمی ناپا، سیستم صوتی قدرتمند هواوی با 19 بلندگو و 1000 وات قدرت، سیستم های کمکی راننده سطح 2.5 ADAS، سیستم خوشبو کننده فضای کابین با سه مخزن رایحه مختلف و پشت سری خصوصی راننده با بلندگوهای یکپارچه است. نکته عجیب اینجاست که هواوی در این خودرو سیستم کمکی راننده خودران سطح 3 را که در کراس اوور پلاگین هیبریدی جتور X-1 استفاده کرده بوده نصب نکرده است.

هواوی آیتو Aito M5

مشخصات ماشین آیتو M5 هواوی

شاسی بلند آیتو M5 روی شاسی تمام آلومینیومی Seres طراحی شده و دارای سه پیشرانه با سه سطح قدرتی مختلف 272، 428 یا 496 اسب بخار قدرت است. نسخه پایه این خودرو دارای یک موتور الکتریکی بوده که سیستم انتقال قدرتی عقب محرک دارد. ولی دو نسخه قدرتمندتر این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به لطف بهره بردن از دو موتور الکتریکی هستند که سریع ترین نسخه این خودرو قادر است طی 4.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

هواوی آیتو Aito M5

تمامی نسخه های شاسی بلند الکتریکی آیتو M5 دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بزینی با 125 اسب بخار قدرت هم هستند. اما نیروی تولیدی این پیشرانه به چرخ های این کراس اوور الکتریکی منتقل نشده و نقل ژنراتور و افزایش دهنده مسافت قابل پیمایش را برای این خودرو ایفا می کند. شاسی بلند برقی آیتو M5 دارای یک پک باتری 40 کیلووات ساعتی بوده که به تنهای در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 150 کیلومتر مسافت را در خود ذخیره می کند. اما در حالی که مخزن موتور بنزینی یا همان ژنراتور این خودرو پر باشد و باتری ها نیز به فول شارژ باشند، آیتو M5 می تواند در حالت ترکیبی بیش از 1100 کیلومتر مسافت را طی کند.

هواوی آیتو Aito M5

قیمت آیتو M5

قیمت آیتو M5 در چین معادل 39 هزار و 500 دلار برای مدل پایه عقب محرک بوده. ولی این قیمت در خصوص مدل تمام چرخ محرک ضعیف تر به 44 هزار دلار و در خصوص مدل پرچمدار به 50 هزار دلار هم می رسد.

 

منبع Carscoops
5 از 2 رای