اخبار خودرو جهان
زنگ خطر برای بهمن ریسپکت و آریزو 5 و آریزو 6 پرو

آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan D53 سدان جدید ایران خودرو در سگمنت C

پنجشنبه - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
دانگ فنگ آئولوس یی شوئن D53 سدان جدید ایران خودرو Aeolus Yixuan (1)

آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan D53 نام سدان جدید ایران خودرو بوده که قرار است در آینده به بازار عرضه شود. آئولوس خود یکی از زیربرندهای دانگ فنگ بوده که به سرعت در حال رشد بوده و خودرو یی شوئن Yixuan D53 یک سدان اسپرت فستبک استایل بوده که ایران خودرو برای رقابت با سدان های لوکس چینی قصد دارد راهی بازار ایران کند. بدین ترتیب سدان جدید ایران خودرو آئولوس یی شوئن Yixuan بوده که محصولی از برند دانگ فنگ است.

به گزارش خودرونویس، پس از کش و قوس هایی که در خصوص مذاکرات برای عرضه محصولات برند آئولوس به ایران شنیده بودیم، سرانجام ایران خودرو بود که به لطف دارابودن ظرفیت های بالا توانست با آئولوس Aeolus به توافق برسد. البته بعید است که ایران خودرو این سدان را با برند آئولوس و با نام یی شوئن Yixuan به بازار ایران عرضه کند. تصور ما بر این بوده که سدان آئولوس یی شیوئن Aeolus Yixuan با برند ایران خودرو و نام ایرانی به بازار عرضه می شود. ایران خودرو با عرضه سدان آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan زنگ خطر جدی را برای سدان هایی همچون آریزو 5 توربو و ریسپکت بهمن موتور به سدان در آورده است.

خودرو یی شوئن Yixuan تنها محصول از برند آئولوس نیست که توسط ایران خودرو به ایران راه پیدا کرده. ایران خودرو ظاهرا در آینده قصد دارد برادر بزرگتر آن یعنی سدان آئولوس یی شوئن مکس Yixuan را که در سگمنت ابعادی D قرار می گیرد به ایران عرضه کند.

 

ظاهر سدان جدید ایران خودرو آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan

سدان آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan به تازگی فیس لیفت شده و ایران خودرو هم نسخه فیس لیفت آن را به بازار عرضه خواهد کرد. نسخه فیس لیفت دانگ فنگ آئولوس Aeolus Yixuan D53 در مقایسه با نسخه قبلی چهره به مراتب خشن تری در نمای جلو را به نمایش می گذارد و کاملا آماده رقابت با رقبای مطرح چینی خود است. جلوپنجره مشکی بزرگ این خودرو شبیه به یک دهان باز و بزرگ بوده که آماده بلعیدن خودروهای رقیب است!

خودرو آئولوس یی شوئن دارای تریم نارنجی رنگی که در زیر جلوپنجره و بین قاب پلاک و ورودی هوای پایین سپر اجرا بوده که ترکیب رنگ زیبایی با تریم مشکی قالب پروفیل جلو ایجاد کرده است. به طور کلی دیزاین پروفیل جلو سدان دانگ فنگ آئولوس Aeolus Yixuan D53 فیس لیفت شده با سایر محصولات آئولوس مشابه بوده و برای طرفداران خودروهای چینی کاملا آشنا بوده و چیز عجیبی نیست.

شاید جذابترین قسمت ظاهر دانگ فنگ آئولوس Aeolus Yixuan D53 سدان به پروفیل عقب و قوس قسمت فستبک مانند این خودرو مربوط باشد که دیزاین آن مشابه با دم قایق اجرا شده است. چراغ های عقب تم دودی دارند و به طور کامل بازطراحی شده اند و شکل و شمایل آنها به برادر بزرگتر این خودرو یعنی آئولوس Yixuan مکس شباهت دارد. چهار خروجی اگزوز درون دیفیوزر سپر عقب به جای یک خروجی اگزوز قدیمی نسخه قبلی آئولوس Yixuan سدان نصب شده که چهره این خودرو را اسپرت تر جلوه می دهند.

 

مشخصات سدان جدید ایران خودرو آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan D53

سدان آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan D53 در بازارهای جهانی و چین با پیشرانه های مختلفی عرضه شده است. ماشین آئولوس یی شوئن Aelus Yixuan در مدل پایه با یک موتور 1 لیتری سه سیلندر توربو، 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربوشارژ به بازار چین عرضه شده است. پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ آئولوس Yixuan قادر به تولید 125 اسب بخار قدرت و 196 نیوتن متر گشتاور و پیشرانه 1.5 لیتری توربو قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. یک نسخه قدرتمندتر از این پیشرانه 1.5 لیتری هم وجود دارد که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است.

بعید است که ایران خودرو سدان آئولوس یی شوئن با موتور سه سیلندر عرضه کند. بدین ترتیب سدان دانگ فنگ آئولوس یی شوئن Yixuan ایران خودرو با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ راهی بازار ایران می شود. اما هنوز مشخص نیست که سدان جدید ایران خودرو با موتور 150 اسب بخاری و 230 نیوتن متری عرضه می شود یا 197 اسب بخاری و 300 نیوتن متری.

سدان جدید ایران خودرو یعنی آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan یک سدان سگمنت C بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4.66، 1.81 و 1.49 متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2680 میلی متر است. بدین ترتیب رقیبی بسیار جدی برای سدان های C سگمنت بازار همچون آریزو 5، ریسپکت بهمن موتور و آریزو 6 پرو محسوب می شود.

دانگ فنگ آئولوس یی شوئن D53 سدان جدید ایران خودرو Aeolus Yixuan (1)

امکانات و آپشن های آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan D53 سدان جدید ایران خودرو

سدان آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan D53 هنوز مشخص نیست که توسط ایران خودرو با چه سطحی از امکانات و ایمنی و رفاهی عرضه می شود. اما با توجه به رویکردهای جدید ایران خودرو در زمینه تولید محصولاتی لوکس و رقابتی مانند هایما 8S و تارا سال و هایما 7X، تصور ما بر این بوده که آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan D53 در جایگاه یک سدان پریمیوم به بازار ایران وارد می شود.

بدین ترتیب می توان انتظار نصب تجهیزاتی همچون رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط، رادار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار برخورد از جلو، شش کیسه ایمنی هوا، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین دید 360 درجه، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان و نمایشگر لمسی بزرگ برای سیستم مالتی مدیا، گرمکن صندلی های جلو و … را برای سدان جدید ایران خودرو یعنی آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan D53 داشت.

 

قیمت آئولوس یی شوئن D53 Aeolus Yixuan سدان جدید ایران خودرو

آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan در نسخه فیس لیفت مقداری نسبت به مدل قبلی گرانتر شده است. بسته به موتور و سطح آپشن ها، قیمت سدان آئولوس یی شوئن D53 بین 10 هزار و 800 تا 12 هزار و 600 دلار است. با توجه به سیاست های قیمت گذاری محصولات ایران خودرو، بی تردید آئولوس یی شوئن Aeolus Yixuan با قیمتی بسیار رقابتی به بازار ایران عرضه می شود تا دردسرهای زیادی را برای رقبا ایجاد کند.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟