اخبار خودرو جهان
خودنمایی در رقابت های Pikes Peak

اعلام مشخصات فنی آکورا TLX تایپ S

دوشنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
آکورا TLX تایپ S

کمپانی خودروسازی آکورا (زیر مجموعه لوکس و پریمیوم هوندا) به تازگی مشخصات فنی TLX تایپ S را برای مدل 2021 اعلام کرده است. همانطور که انتظار می رفت این خودرو از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 355 اسب بخار و بیشینه گشتاور 480 نیوتن متر است.

به گزارش خودرونویس، نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته و همچنین نسل چهارم سیستم تمامی چرخ محرک آکورا موسوم به سوپر هندلینگ درایو سیستم به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می شود. آکورا قصد دارد فروش این سدان اسپرت و عملکردی جدید را از بهار سال 2021 در بازارهای جهانی آغاز کند.

 

حضور آکورا TLX تایپ S در رقابت های Pikes Peak

در حالی که برای دیدن آکورا TLX تایپ S در نمایندگی های جهانی این کمپانی ژاپنی باید چند ماهی را تا فرارسیدن بهار صبر کرد، ولی شرکت کنندگان در رویداد جذاب Pikes Peak International Hill Climb 2020 قادر خواهند بود که این سدان اسپرت و عملکردی را در این پیست پر چالش از نزدیک مشاهده و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهند.

البته آکورا اظهار کرده که نمونه حاضر شده در رقابت های تپه نوردی Pikes Peak 2020 هنوز یک نمونه پروتوتایپ بوده که در حال پشت سر گذاشتن مراحل نهایی توسعه است. این کمپانی نسخه حاضر در رقابت های Pikes Peak آکورا TLX تایپ S را به صورت آپشنال با رول بار و آهن  کشی، رینگ های سبک وزن با دیزاین Y شکل و سیستم اطفا حریق راهی این مسابقه جذاب می کند.

 

بهره گیری از پلتفرمی جدید

آکورا TLX مدل 2021 روی پلتفرم جدید و اختصاصی این کمپانی توسعه یافته است. این سدان اسپرت به جای بهره بردن از سیستم تعلیق رایج مک فرسون در بیشتر خودروها، دارای سیستم جناغی دوبل در جلو است که این ساختار به بهبود هندلینگ کمک زیادی می کند.

آکورا TLX تایپ S به لطف اعمال تریم مشکی رنگ در اطراف جلوپنجره، اسپلیتر جلو، اسپویلر و دیفیوزر عقب از نسخه استاندارد آن قابل تشخیص است. البته به صورت آپشنال امکان سفارش این اقلام با تم فیبرکربنی هم وجود دارد. درون کابین این خودرو هم شاهد نصب یک فرمان D شکل و تریم آلومینیومی هستیم.

 

حضور دو نسخه مسابقه ای TLX در Pikes Peak

 

آکورا TLX pikes peak

کمپانی آکورا علاوه بر آوردن TLX تایپ S، قصد دارد دو نسخه آماده شده برای مسابقه TLX مدل 2021 را نیز به رقابت های Pikes Peak امسال بیاورد. یکی از این دو نسخه مسابقه ای از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد که به لطف نصب توربوشارژ و اینترکولر بزرگتر بیشینه قدرت تولیدی آن به 272 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 380 نیوتن متر ارتقا یافته است. این نسخه همچنین از سیستم ترمز برمبو چهار پیستونه تایپ S در اکسل جلو بهره می برد. تیم مسابقه آکورا تعلیق این نسخه مسابقه ای را نیز به روزرسانی کرده و برای آن رینگ های 19 اینچی HRE را نصب کرده اند.

نسخه مسابقه ای دیگر TLX حاضر در Pikes Peak، مشخصات فنی ملایم تری نسبت به نمونه پیشین دارد. این مدل هم از همان پیشرانه توربوشارژ چهار سیلندر تیون شده، تعلیق به روزرسانی شده، سیستم ترمز قدرتمندتر و رینگ های 18 اینچی HRE بهره می برد.

کمپانی آکورا قصد دارد نسخه استاندارد TLX مدل 2021 را پاییز امسال راهی بازارهای جهانی کند. ولی نسخه تایپ S آن در بهار سال بعد عرضه می شود. در این لحظه هیچ مطلبی در خصوص جزییات قیمت این خودرو اعلام نشده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟