اخبار خودرو ایران
مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد

عرضه هفت محصول جدید توسط ایران خودرو در سال 1401

یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مهدی خطیبی هفت محصول ایران خودرو در سال 1401 2

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه مراسم رونمایی از اولین اتوبوس برقی ایران یعنی آتروس e اظهار کرد سال 1401 هفت محصول جدید توسط این شرکت به بازار عرضه می شود که برخی فیس لیفت و برخی کاملا جدید هستند.

برنامه های ایران خودرو برای سال 1401

به گزارش خودرونویس، مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد که از جمله اصلی ترین برنامه های بزرگترین خودروساز خاورمیانه در سال 1401 تمرکز روی افزایش کیفیت، تولید خودروهایی سود ده و بدون زیان و همچنین توسعه صادرات به بازارهای جهانیست.

خطیبی اشاره کرد که روش فعلی فروش خودرو بر مبنای قرعه کشی صحیح نبوده و برای یک خودرو مانند پژو پارس چند صد برابر تعداد درنظر گرفته شده برای فروش در قرعه کشی شرکت می کنند که این تقاضا قطعا تقاضای صحیحی نیست و عده کمی از آنها مصرف کننده هستند.

 

برنامه صادرات 15 هزار دستگاهی ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه مراسم رونمایی از اولین اتوبوس برقی ایران یعنی اتوبوس آتروس برقی یا آتروس e اظهار کرد که ایران خودرو در سال آینده برنامه صادرات 15 هزار خودرو شامل محصولاتی جدید را به کشورهای مختلف دارد که رشدی 300 درصدی نسبت به سال جاری خواهد داشت.

مهدی خطیبی هفت محصول ایران خودرو در سال 1401 2

سورن هیبرید جایگزین سمند و پژو 405 در تاکسیرانی

خطیبی ضمن اشاره به بازدید رییس جمهور از ایران خودرو اظهار داشت: طبق دستور ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران باید خودروهای قدیمی را به تدریج از خط تولید خارج کرد و آنها را با محصولاتی جدید جایگزین کرد. بدین ترتیب ایران خودرو قصد دارد در سال آینده پژو 405 و سمند را از خط تولید خود خارج کند. اما محصولاتی مانند سورن، دنا و دنا پلاس که پلتفرم مشترکی با سمند دارند در خط تولید ایران خودرو باقی خواهند ماند.

خطیبی اشاره کرد که با حذف خودرو سمند و پژو 405 از خط تولید، عملا هیچ خودروی مناسبی برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی وجود نخواهد داشت. به همین ترتیب ایران خودرو قصد دارد در سال 1401 محصول جدیدی به نام سورن هیبریدی را به بازار عرضه کند که هدف اصلی عرضه آن استفاده در ناوگان تاکسیرانیست.

 

هفت محصول جدید ایران خودرو برای سال 1401

مهدی خطیبی اظهار کرد که در سال 1401 ایران خودرو برای عرضه هفت محصول جدید برنامه ریزی کرده است. برخی از این محصولات فیس لیفت نسخه های فعلی بوده و برخی دیگر محصولاتی جدید هستند. از جمله محصولات جدید ایران خودرو در سال آینده وانت آریسان فیس لیفت یا آریسان 2 بوده که با کیفیت به مراتب بالاتر نسبت به نسخه پیشین و با پیشرانه و گیربکس جدید به بازار عرضه خواهد شد.

دیگر محصول جدید ایران خودرو رانا اتوماتیک، پژو 207 اتوماتیک با تریم دو رنگ، دنا سال و عرضه خودرو تارا برقی است. مهدی خطیبی به ضمن اشاره به مشکلات زیرساختی در زمینه استفاده از خودروهای برقی بیان کرد که با وجود چنین مشکلاتی ایران خودرو برای ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای الکتریکی و پاک در شهریور سال 1401 قصد دارد نسخه برقی تارا را به بازار به صورت محدود عرضه کند تا شرکت هایی مانند مپنا زیرساخت های لازم را برای استفاده از خودروهای برقی به صورت گسترده فراهم کنند.

خطیبی در خصوص کراس اوور ایران خودرو موسوم به پروژه K125 اظهار کرد که مراحل توسعه این خودرو تقریبا به پایان رسیده و از ابتدای سال 1402 تولید خواهد شد.

 

افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو با بهبود روابط بین خودروساز و قطعه ساز

خطیبی اشاره کرد که ایران خودرو در زمینه کیفیت و رشد کیفی محصولات خود بسیار جدی بوده و قطعه بی کیفیت از هیچ تامین کننده ای را قبول نخواهد کرد. چراکه مسئولیت تولید خودروی بی کیفیت بر عهده خودروساز است. مدیرعامل ایران خودرو در ادامه بیان کرد که هر مجموعه قطعه ساز باید مسئولیت کیفیت قطعه تولیدی خود را بپذیرد و ایران خودرو هم در زمینه پرداخت مطالبات قطعه سازان مسئول است.

خطیبی اشاره کرد که 70 درصد کیفیت یک خودرو ناشی از قطعاتی بوده که قطعه سازان به خودروساز تحویل می دهند. بدین ترتیب با بهبود رابطه بین خودروساز و قطعه ساز می توان رشد کیفیت خودرو را متصور بود.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟