اخبار خودرو جهان
روی پلتفرم SEA جیلی توسعه یافته است

اسمارت #3 در نمایشگاه شانگهای 2023 رونمایی می شود

دوشنبه - ۷ فروردین ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
2023-smart-3-اسمارت #3 هشتگ (1)

تقریبا یکسال از زمانی که اسمارت کراس اوور تمام برقی هشتگ 1 (#1) را رونمایی کرد گذشته و حال این کمپانی قصد عرضه محصول جدید دیگری را به نام اسمارت هشتگ 3 یا #3 دارد که قرار است در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 رونمایی شود.

ویژگی های اسمارت #3

به گزارش خودرونویس، اسمارت هشتگ 3 #3 ابعاد بزرگتری نسبت به نسخه قبلی دارد. اما نسبت به فولگس واگن ID.5 مقداری کوچکتر است. به تازگی تصاویر این کراس اوور برقی توسط وزارت صنعت و فناوری چین لو رفته و استایل ظاهری این خودرو کاملا در آن مشخص است. طراحی اسمارت #3 تا حد زیادی با اسمارت #1 به خصوص در نمای جلو مشترک است. البته این خودرو استایلی کوپه مانند دارد که و شیب سقف و زاویه شیشه جلو قوس بسیار زیبایی را در طراحی آن پدید آورده اند.

2023-smart-3-اسمارت #3 هشتگ (1)

مدیرعامل اسمارت در اروپا Dirk Adelmann اظهار کرد که #3 بزرگتر، جادارتر و اسپرت تر از دیگر محصول برقی این شرکت بوده و همچنین طول آن نیز افزایش یافته و فاصله بین دو محور بیشتری هم دارد. بدین ترتیب فضای بسیار خوبی برای سرنشینان در ردیف عقب در اختیار قرار دارد و همچنین فضای بار این خودرو نیز بسیار مناسب است.

2023-smart-3-اسمارت #3 هشتگ (1)

مشخصات فنی اسمارت هشتگ 3 (#3)

اطلاعات فنی رسمی اسمارت #3 هنوز منتشر نشده، ولی بخشی از جزییات مربوط به این خودرو پیشتر فاش شده بود که طبق آنها این خودرو با دو موتور مختلف به بازار عرضه می شود که به نظر می رسد یکی نسخه تک موتوره و دیگری نسخه دو موتوره است. نسخه ضعیف تر قادر به تولید 152 اسب بخار قدرت و نسخه قدرتمندتر 268 اسب بخار قدرت تولید می کند که دقیقا مشابه با اسمارت 1 است. البته برابوس یک نسخه تیونینگ شده از اسمارت 1 را هم عرضه کرده که قدرتی معادل 442 اسب بخار تولید می کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا برابوس اسمارت 3 را نیز با این سطح قدرت به بازار عرضه می کند یا خیر.

2023-smart-3-اسمارت #3 هشتگ (1)

هنوز مسافت قابل پیمایش اسمارت #3 در حالت شارژ کامل و ظرفیت باتری های این خودرو اعلام نشده است. این خودرو روی پلتفرم Sustainable Experience Architecture موسوم به SEA توسعه یافته که با نسخه قبلی مشترک بوده و این پلتفرم توسط کمپانی جیلی چین تولید شده که برای محصولات ولوو و لینک اند کو نیز استفاده شده است. ذکر این نکته هم لازم بوده که اسمارت نام هشتگ 2 یا #2 را هم رزرو کرده که در آینده جانشین Fortwo را با این نام به بازار عرضه می کند.

اسمارت #3 قرار است در 17 آپریل رونمایی شود و فروش آن در چین از اواخر سال 2023 آغاز می شود و در سال 2024 به بازارهای جهانی از جمله اروپا نیز راه پیدا خواهد کرد. اسمارت برنامه دارد که تا سال 2027 شش تا هفت محصول داشته باشد. اسمارت اکنون جوینت ونچر 50-50 بین مرسدس بنز و Zhejiang جیلی است.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟