اخبار خودرو جهان
تاندرا در برابر غول های آمریکایی

درگ تویوتا تاندرا با فورد F-150 و شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا

سه شنبه - ۷ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس تویوتا تاندرا 2022 شورولت سیلورادو فورد F-150 جی ام سی سیرا

تویوتا تاندرا 2022 مدتی پیش معرفی شد که از یک پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری دو توربوشارژ هیبریدی بهره گرفته است. به نظر شما تویوتا تاندرا در مقابل پیکاپ های آمریکایی حرفی برای گفتن دارد؟ قطعا در مقابل نسخه های پرچمدار آنها تاندرا 2022 عددی نیست. ولی شاید تویوتا تاندرا 2022 بتواند در مقابل نسخه های میان رده فورد F-150، شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا حرفی برای گفتن داشته باشد.

مشخصات فنی تویوتا تاندرا 2022

به گزارش خودرونویس، تویوتا تاندرا 2022 دارای یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر دو توربو V شکل هیبریدی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 437 اسب بخار قدرت و 790 نیوتن متر گشتاور است.

 

مشخصات فنی فورد F-150 هیبرید

فورد F-150 هیبریدی یکی دیگر از پیکاپ هایی بوده که در این درگ ریس از موتور الکتریکی سازی شده بهره می برد. فورد F-150 حاضر در این رقابت نسخه King Ranch بوده که دارای یک موتور هیبریدی با 430 اسب بخار قدرت و 773 نیوتن متر گشتاور است.

 

مشخصات فنی جی ام سی سیرا AT4X

تنها پیکاپ هشت سیلندر حاضر در این درگ ریس جی ام سی سیرا AT4x است. این خودرو از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بهره گرفته که قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت و 624 نیوتن متر گشتاور است.

 

مشخصات فنی شورولت سیلورادو Trail Boss

شورولت سیلورادو تنها پیکاپ دیزلی حاضر در این درگ ریس بوده که از نظر شاسی و پلتفرم کاملا با جی ام سی سیرا یکسان است. این خودرو دارای یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل Duramax بوده که قادر به تولید 277 اسب بخار قدرت و 624 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو از نظر قدرت ضعیف ترین بین این چهار پیکاپ بوده ولی از نظر گشتاور با جی ام سی سیرا برابری می کند.

 

ویدیو درگ ریس درگ ریس تویوتا تاندرا 2022 شورولت سیلورادو فورد F-150 جی ام سی سیرا

 

با توجه به اختلاف قدرت تویوتا تاندرا و فورد F-150 هیبرید با شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا حاضر در این درگ ریس، قطعا شورولت و جی ام سی شانسی برای پیروزی ندارد. در واقع هشت سیلندر تنفس طبیعی و شش سیلندر دیزلی حرفی برای گفتن در مقابل شش سیلندرهای هیبریدی ندارند. پس رقابت در این درگ ریس بین دو خودروی هیبریدیست. به نظر شما تویوتا تاندرا با اتکا به پیشرانه قدرتمندتر خود می تواند حریف فورد F-150 شود؟

قبل از اینکه نتیجه را حدس بزنید باید اظهار کنیم که به جادوی فورد هم باید توجه کنید. شاید تویوتا تاندرا مقداری جزیی از فورد F-150 هیبرید قدرتمندتر باشد، اما این خودرو اصلا حریف فورد نیست! دو درگ ریس مختلف میان تویوتا تاندرا 2022 و فورد F-150 هیبرید برگزار شد که یکی عقب محرک و دیگری هر دو خودرو در حالت 4WD یا چهار چرخ محرک قرار داشتند. فورد F-150 در هر دو درگ ریس با اختلاف زیاد تویوتا تاندرا را شکست داد و در محدوده 14 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر عبور کرد. ولی تایم 400 متر تویوتا تاندرا اصلا به زیر 15 ثانیه هم نرسید.

البته داستان این مسابقه در اینجا تمام نشده و شورولت سیلورادو دیزلی با جی ام سی سیرا هشت سیلندر برای کسب جایگاه سوم و چهارم با یکدیگر رقابت می کنند. به نظر شما پیشرانه هشت سیلندر بنزینی سیرا توان شکست دادن موتور شش سیلندر دیزلی سیلورادو را با اتکا به توان بیشتر و گشتاور برابر دارد؟

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟