اخبار خودرو جهان
از گذشته تا به امروز

15 خودروی با بزرگترین جلوپنجره‌ها

سه شنبه - ۳۱ تیر ۱۳۹۹
خواندن 6 دقیقه
جلوپنجره

قطعا متوجه شده‌اید که به تازگی تولیدکنندگان خودرو در جهان، بدنبال افزایش اندازه جلوپنجره محصولات خود بوده و در این زمینه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این اقدام از نظر فنی غیرضروری است؛ اما استفاده از پیشرانه‌های قدرتمند و تامین هوای مورد نیاز برای تنفس بهتر آنها؛ خودروسازان را مجبور به استفاده از جلوپنجره‌های بزرگ و بزرگ‌تر می‌کند.

البته یکی‌دیگر از دلایل استفاده از جلوپنجره‌های بزرگ را باید متمایز جلو دادنِ محصولات خودروسازان گوناگون و نمایش بهتر لوگوی سازندگان خودرو دانست. همچنین شایعاتی وجود دارد که براساس آن، خریداران خودرو در بازار چین که بزرگ‌ترین بازارِ هدفِ خودروسازان جهان به منظور فروش و عرضه خودروهای گوناگون است؛ به خودروهایی با جلوپنجره بزرگ علاقه‌مند بوده و همین موضوع باعث شده است که خودروسازان به فکر افزایش سایز جلوپنجره خودروهای خود باشند. اکنون ما در ادامه قصد داریم که 15 خودروی متفاوت را که از جلوپنجره‌هایی بزرگ استفاده می‌کنند را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه همراه خودرونویس باشید.

 

ب ‌ام ‌و X7

این روزها کمپانی ب ‌ام ‌و به دلیل استفاده از جلوپنجره‌های بزرگ در محصولات جدید خود تحت فشار قرار گرفته است. نسخه جدید شاسی‌بلند لوکس X7 به دلیل برخورداری از جلوپنجره‌ بزرگ، سوژه شوخی علاقه‌مندان به خودرو و کمپانی بی‌ام‌و شده است. جلوپنجره مزبور حدود پنج برابر بزرگتر از حد و اندازه منطقی و معمول است.

ب ام و ایکس 7

 

مرسدس‌بنز GLS

رقیب ب ‌ام ‌و X7 از اشتوتگارت آلمان با قیمتی فضایی ظهور کرده است. مرسدس GLS هم دارای جلوپنجره‌ای بزرگ بوده و از نظر ساختاری کمی ظریف‌تر از ب ‌ام ‌و X7 است. جلوپنجره بزرگ و کرومی مرسدس‌بنز، باعث جذابیت بیشتر کراس ‌اوور گران قیمتِ آلمانی‌ها شده است.

مرسدس بنز gls

 

شورلت سیلورادو

تمام پیکاپ‌های کامل و بزرگ به جلوپنجره‌های عظیم نیازمند هستند. خودروهای مزبور نه تنها به جلوپنجره‌های بزرگ احتیاج دارند؛ بلکه استفاده از جلوپنجره‌های یادشده، بخش جدایی ناپذیر و جزء الفبای طراحی پیکاپ‌های غول پیکر است. با این حال سیلورادو 2020 جدید یک قدم فراتر رفته و به جای جلوپنجره‌ای عظیم، از یک دیوارِ بزرگ کرومی استفاده می‌کند.

شورولت سیلورادو

 

جنسیس G80

وقتی صحبت از سدان‌های لوکس باشد؛ کره‌ای‌ها قد علم کرده و با جدیدترین سدان لوکس خود دل‌ربایی می‌کنند. نسخه جدید G80 از جلوپنجره‌ای مشکی، شفاف، بزرگ و به شکل الماس استفاده می‌کند.

جنسیس g80

 

بنتلی بنتایگا

مگر می‌شود برای خرید یک خودرو 300 هزار دلار هزینه کرد و از جلوپنجره‌ای بزرگ برخوردار نبود! افرادی که خودروهایی در این سطح را خریداری می‌کنند؛ در صدد پاسخ به سوال مردم بابتِ چگونگی خرج شدنِ پول خود هستند. به همین دلیل، مشتریان بنتلی به جلوپنجره بزرگ بنتایگا افتخار کرده و به آن می‌بالند.

بنتلی بنتایگا

 

لکسوس LX

لکسوس LX یکی از بزرگترین جلوپنجره‌های ممکن را در بین شاسی‌بلندهای جهان دارد. متاسفانه استفاده از جلوپنجره‌ای بزرگ در مدل LX، آن را تبدیل به یکی از زشت‌ترین محصولات کمپانی لکسوس کرده است. استفاده از جلوپنجره‌ مزبور غیرضروری بوده و جریان هوا تنها از طریق بخش‌هایی کوچک به رادیاتور می‌رسد.

لکسوس lx

 

تویوتا آوالون

تویوتا با هر دو پای خود به سمت استفاده از جلوپنجره‌های بزرگ حرکت کرده است. زیرا نه تنها مدل‌های لکسوس از جلوپنجره‌های غول پیکر برخوردار هستند؛ بلکه تویوتاهای ارزان قیمت هم از جلوپنجره‌های بزرگ استفاده می‌کنند. مدل آوالون (و یا حتی مدل کمری) یک مثال عالی برای اثبات مدعای ما هستند. ما واقعاً فلسفه استفاده از جلوپنجره‌ای عظیم برروی سدانی خانوادگی و معمولی را متوجه نمی‌شویم. آوالون اکنون شبیه به یک گربه ماهی گرسنه است.

تویوتا آوالون

 

دوج چلجر 1969

در میان انبوهی از جلوپنجره‌های بزرگ در بین خودروهای مدرن؛ باید یه یکی از متفاوت‌ترین جلوپنجره‌های جهان در داج چلنجر 1969 نگاه کرد. داج در طراحی جلوپنجره این محصول از چراغ‌های مخفی استفاده کرده و به این ترتیب جلوپنجره‌ای بزرگ و مخوف، تمامِ عرض چلنجر را در نمای جلو به خود اختصاص داده است.

دوج چلنجر 1969

 

ب ام‌ و سری 7

در زیر سایه شاسی‌بلند X7، سری 7 جدید قرار دارد که در طراحی آن هم از جلوپنجره‌ای بزرگ استفاده شده است. جلوپنجره مزبور مضحک و غیر قابل تحمل بوده و به همین خاطر کمپانی ب ام‌ و مورد انتقاد شدید مطبوعات و هوادارانش قرار گرفته است. شاید بتوان به طراحی جلوپنجره سری 7 عادت کرد؛ اما تلاش ب ام‌ و برای استفاده از جلوپنجره‌های بزرگ در محصولات دیگر، به شدت نگران‌کننده است.

ب ام و سری 7

 

شورلت کامارو ZL1

در همه‌گیری استفاده غیر ضروری از جلوپنجره‌های بزرگ، در برخی از خودروها جلوپنجره‌های مزبور کاملاً ضروری و مورد نیاز هستند. کامارو ZL1 به هوای زیادی برای کارکرد بهتر پیشرانه، سوپرشارژر و خنک کردن ترمزهای خود نیاز دارد. پیشرانه 650 اسب‌بخاری کامارو ZL1 گرمای زیادی تولید کرده و به همین دلیل استفاده از یک جلوپنجره بزرگ کاملاً ضروری است.

شورولت کامارو ZL1

 

کرایسلر 300 سی 1957

استفاده از جلوپنجره‌های بزرگِ کرومی در دهه 50 کاملاً عادی بود. ولی داستان کرایسلر 300 سی 1957 کمی متفاوت است. در این خودرو از جلوپنجره‌ای به شکل ذوزنقه استفاده شد. جلوپنجره مزبور کاملاً غیر معمولی بوده و کرایسلر 300 سی را شبیه به دهانی باز و در حال فریاد کشیدن کرده است.

کرایسلر 300c

 

رولزرویس فانتوم

بدون محصولات رولزرویس لیست ما کامل نمی‌شود. این کمپانی تصویرِ ذهنی خود را مدیون جلوپنجره‌های غول پیکر بوده و  با افتخار آنها را در بین چراغ‌های جلو قرار داده است. انتظار می‌رود که نسخه‌های جدیدتر و مدرن‌ترِ محصولات رولزرویس از جلوپنجره‌هایی بزرگ‌تر برخوردار باشند.

رولزرویس فانتوم

 

بیوک رودمستر 1948

جلوپنجره بزرگ همیشه بد و گیج‌کننده نبوده و بعضی اوقات جلوپنجره خودروهایی مانند رودمستر 1948 فوق‌العاده هستند. در آن روزها همه خودروها از جلوپنجره‌های کرومی استفاده می‌کردند. اما جلوپنجره رودمستر 1948 طراحی زیبا و قابل توجه دارد.

بیوک رودمستر

 

لکسوس LM300h

ما با استفاده از جلوپنجره‌های بزرگ در محصولات لوکس، شاسی‌بلند و کوپه‌های اسپرت شوخی می‌کنیم. اما در مورد ون‌ها کاملاً جدی هستیم. لکسوس LM300h دارای جلوپنجره کرومی بی استفاده، زشت و غول پیکری است که سعی در پنهان کردن این واقعیت دارد که ون LM300h فقط یکی از ون‌های معمولی تویوتا بوده و برتری خاصی نسبت به آنها ندارد.

لکسوس LM300h

 

بنتلی کانتیننتال GT

کانتیننتال GT یکی از بهترین محصولات برند بنتلی است. این محصول بسیار لوکس و راحت بوده و دارای امکاناتی مدرن و ویژه است. بنتلی در کانتیننتال از جلوپنجره‌ای بزرگ استفاده کرده و به نظر می‌آید که انتخاب طراحان بنتلی کاملاً صحیح بوده و کانتیننتال بسیار زیبا و عالی شده است.

بنتلی کانتیننتال

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟