اخبار خودرو جهان
قدرت بالای مهندسی خودروسازان مطرح جهان

آشنایی با جذاب ترین کانسپت های سال های اخیر

پنجشنبه - ۹ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 8 دقیقه
ائودی Al-trail

در سال‌های اخیر شاهد رونمایی از کانسپت‌های متنوعی بودیم. کانسپت‌های مزبور با الهام از خودروهای پرنده و فیلم‌های تخیلی ساخته شده‌اند. حالا ما در خودرونویس از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه همراه ما بوده و با 10 کانسپت جنون‌انگیزِ سال‌های اخیر آشنا شوید.

به گزارش خودرونویس، جنرال‌ موتورز اتومبیل‌های کانسپت را در دهه 50 اختراع کرد و به محبوبیت رساند. از اتومبیل‌های کانسپت برای نمایش فن‌آوری‌های آینده‌نگرانه استفاده می‌شود. طراحی و تکنولوژی‌های موجود در اتومبیل‌های قانونی، تحت تأثیر مقررات، اهداف کمپانی سازنده و نیاز بازار است. این بدان معنی است که طراحان برای طراحی اتومبیل‌های کانسپت آزادی بیشتری داشته و اجازه دارند که بدون هیچ حد و مرزی، تمام ایده‌ها و فن‌آوری‌های آینده‌نگرانه خود را نمایش دهند.

به همین دلیل است که اکثر اتومبیل‌های مفهومی طراحی متعارفی نداشته و بسیاری از آنها هرگز تولید نمی‌شوند. علاوه بر نکات یادشده باید دانست که تولیدکنندگان خودرو از اتومبیل‌های مفهومی برای سنجش مشتریان خود نسبت به طرح‌های جدیدِ اتومبیل و تعیین مسیر طراحی اتومبیل‌های موجود در بازارهای جهانی استفاده می‌کنند.

 

دی‌ اس X E-Tense

دی اس x e-tense

کمپانی خودروسازی دی‌ اس با رونمایی از کانسپت مفهومی X E-Tense چشم‌اندازی از آینده را در سال 2035 نمایش داد. کانسپت دی‌اس X E-Tense از هر نظر شگفت‌انگیز است. دی‌اس X E-Tense دارای دو صندلی است. روی صندلی سرنشین X E-Tense پوشانده شده و صندلی راننده رو باز است. در این محصول از دو پیشرانه استفاده می‌شود. پیشرانه نخست برای رفت و آمدهای روزانه بوده و پیشرانه دوم برای حضوری قدرتمند در مسیرهای مسابقه‌ای در نظر گرفته شده است. این کانسپت مفهومی و بی‌نظیر 1360 اسب‌بخار  قدرت داشته و به سیستم خودکار و کاملاً مستقل مجهز شده است.

 

آستون‌ مارتین Lagonda Vision

آستون مارتین لاگوندا ویژن

آستون‌ مارتین که به خوبی از پس طراحی خانه‌ و قایق‌های گوناگون برآمده؛ تصمیم گرفت که با معرفی کانسپتی مفهومی، اندیشه موجود در رابطه با اتومبیل‌های لوکس را به چالش بکشد. اتومبیل مفهومی استون‌مارتین، Lagonda Vision نام دارد. فضای داخلی کانسپت مزبور مانند یک اتاق نشیمن بوده و در حالی که سرنشینان آن مشغول استراحت هستند؛ به تنهایی مسیر خود را طی کرده و به مقصد می‌رسد. فضای داخلیLagonda Vision توسط خیاطان Saville Row طراحی شده و می‌توان به خوبی بازتاب فکر و توانایی‌های آنها را دید.

 

ترافیجیا TF-X

ترافیجیا tf-x

بسیاری از علاقمندان به اتومبیل،  رویای پرواز با خودرو را داشته و احتمالاً کانسپت مفهومی TF-X تنها پاسخ آنها خواهد بود. کانسپت TF-X، اتومبیلی پرنده و پلاگین هیبردی بوده و چهار سرنیشن را حمل می‌کند. سرعت این کانسپت در آسمان به 200 مایل بر ساعت خواهد رسید. بال‌های اتومبیل مزبور جمع شده و امکان قرار دادن آن در پارکینگ‌های معمولی وجود دارد. همچنین کانسپت TF-X قادر به برخاستن و یا فرود عمودی (VTOL) است. این یعنی برای به پرواز در آمدن با TF-X نیازی به باند فرودگاه نداشته و اگر در هنگام پرواز کانسپت TF-X خراب شود؛ با یک چتر نجات پیدا می‌کنید.

 

آئودی PB-18 E-TRON

آئودی PB-18

احتمالاً آئودی PB-18 E-TRON هیجان انگیزترین کانسپت مفهومی لیست ما است. دلیل آن این است که مدیرعامل آئودی قول داده که 50 دستگاه از کانسپت مفهومی PB-18 E-TRON را در طول دو سال به تولید برساند. آئودی PB-18 E-TRON یک اتومبیل واقعی برای رانندگی است. حداکثر سرعت آن 186 مایل در ساعت بوده و در 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. در این اتومبیل یک ویژگی نوآورانه وجود دارد و راننده می‌تواند تنظیمات صندلی‌ها را در دست داشته و هر دو صندلی جلو را برای استفاده معمولی در کنار یکدیگر قرار دهد. اما راننده در صورت نیاز و هر زمان که بخواهد؛ می‌تواند موقعیت صندلی خود را تغییر داده و آن را در مرکز قرار دهد.

 

رولزرویس Vision NEXT 100

رولزرویس ویژن next 100

برند رولزرویس یعنی نهایت لوکس بودن در یک اتومبیل! بنابراین جای تعجب ندارد که این خودروساز برجسته بدنبال حفظ تاج و تخت خود در آینده باشد. کانسپت Vision NEXT 100 نگاهی اجمالی به فلسفه کمپانی رولزرویس برای تولید اتومبیل‌های لوکس در آینده است. این کانسپت الکتریکی و کاملاً خودمختار بوده و می‌توان قابلیت‌های خودکار آن را متناسب با سلیقه خریدارانِ آن تغییر داد. کانسپت یادشده دارای هوشی مصنوعی به نام Eleanor بوده، که همیشه برای شنیدن حرف‌های سرنشینان خود آماده است.

 

سیتروئن 19_19

سیتروئن 19-19

کانسپت 19-19 به مناسبت 100 سالگی کمپانی سیتروئن رونمایی شد. این اتومبیلِ مفهومی چشم انداز سیتروئن از آینده اتومبیل‌های شهری است. کانسپت 19-19 برقی بوده و کاملاً از حالت رانندگی خودکار پشتیبانی می‌کند. کانسپت سیتروئن برای ارائه بهترین تجربه رانندگی طراحی شده و سیستم تعلیقِ آینده‌نگرانه آن تمام ناهمواری‌های سطح جاده را از بین برده و به هیچ عنوان هنگام سواری با 19-19 آنها را حس نمی‌کنید. همچنین کانسپت 19-19 به یک دستیار شخصی و هوش مصنوعی یکپارچه مجهز شده و نسبت به فرامین صوتی سرنشینان خود پاسخگو خواهد بود.

 

مرسدس Vision EQ Silver Arrow

مرسدس ویژن eq Silver arrow

مرسدس Vision EQ Silver Arrow اتومبیلی نمایشی و معمولی نیست؛ بلکه کانسپتی برقی و کاملاً کاربردی بوده و می‌توان با آن رانندگی کرد. حداکثر سرعت این محصول 750 اسب‌بخار بوده و در کمتر از 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای ساخت کانسپت مفهومی مرسدس از مدل 1937 خودروی Silver Arrow، معروف به پیکان نقره‌ای الهام گرفته شده است. کانسپت Vision EQ دارای طراحی آیرودینامیکی متفاوتی بوده و با فیبرکربن ساخته شده است. از اتومبیل مزبور به عنوان یک ابرخودرو سطح بالا یاد شده و در صورت شارژ کامل می‌توان 248 مایل را با آن پیمایش کرد.

 

آئودی AI-Trail Quattro

ائودی Al-trail

کانسپت Al-Trail Quattro چشم‌انداز آئودی از آینده اتومبیل‌های آفرودی است. طراحی تمام شیشه‌ای این خودروی مفهومی به این خاطر است که سرنشینان آن در هنگام تردد در طبیعت، بدون هیچ مزاحمتی و به دور از صفحه نمایش‌ها و سیستم سرگرمی پیشرفته، اطراف خود را کشف کنند. این کانسپت مفهومی کاملاً برقی بوده و باتری‌های فراوانی در آن قرار گرفته‌اند. این موضوع نگرانی شما را از نبود ایستگاه شارژ در مناطق دور افتاده از بین خواهد برد. این خودرو برای تردد در جاده‌های آفرودی از پهبادهای مخصوصی برای مشخص کردن مسیر استفاده کرده و می‌توان از آنها به عنوان چراغ جلو هم استفاده کرد.

 

تویوتا LQ

تویوتا lq

هدف از ساخت کانسپت مفهومی تویوتا LQ نمایش فلسه جدیدی از خودرو و رانندگی است. در این محصول از هوشی مصنوعی به نام Yui استفاده شده است. سیستم Yui با راننده تعامل داشته و به تصیم‌گیری بهتر راننده کمک می‌کند. تویوتا LQ به جای دکمه با دستورات صوتی کنترل شده و از سیستم HUD برای انتقال اطلاعات به راننده استفاده خواهد کرد.

 

مرسدس Vision AVTR

مرسدس ویژن avtr

مرسدس Vision AVTR با الهام از فیلم سینمایی آواتار (دومین فیلم پرفروش تاریخ) ساخته شده و به همین خاطر بسیار خاص است. موضوع اصلی فیلم سینمایی آواتار حفظ طبیعت بود و کانسپت Vision AVTR هم به فکر طبیعت است. این خودروی مفهومی کاملاً برقی بوده و از فناوری پیشرفته‌ای برای تولید باتری‌های قابل بازیافتِ آن استفاده شده است. باتری‌های مزبور عاری از فلزات و مواد مضر برای محیط زیست هستند. منحصر به فردترین ویژگی Vision AVTR وجود فلاپ‌های بیونیک و ترازو مانند در پشت خودرو، برای برقراری ارتباطِ راننده با دنیای خارج است!

 

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟