اخبار خودرو جهان
ستاره ‌های شرقی

10 محصول قدرتمند تویوتا در بازار جهانی

پنجشنبه - ۲۹ آبان ۱۳۹۹
خواندن 9 دقیقه
تویوتا لندکروزر 2020

در سال 1934 کیشیرو تویودا (Kiichiro Toyoda) از تجارت خانوادگی خود و تولید ماشین آلات بافندگی دل کند و رسماً به فکر تولید خودرو افتاد و نام تویوتا را خیلی زود بر سر زبان‌ها انداخت. تویوتا برخلاف اغلب برندهای خودروسازی آمریکایی و اروپایی که انواع خودروهای اسپرت و وانت‌های بزرگ و پر سر و صدا را به تولید می‌رسانند؛ از دستور عملی خاص پیروی کرد و بیشتر تمرکز خود را صرف تولید وسایل نقلیه ارزان و کم استهلاک کرد. آنها این استراتژی را برای تولید خودروهای اسپرت نیز به کار گرفتند.

به گزارش خودرونویس، در دهه 1930 رکود بزرگی رخ داد که بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر قرار داده و نتایج فاجعه باری به همراه داشت. در پی این بحران صنعت خودروسازی جهان در ناامیدی مطلق فرو رفت؛ چون تمام کمپانی‌های خودروسازی جهان در مجموع 191 میلیون دلار ضرر کردند. اما در این اوضاع بد و رو به وخامتِ اقتصاد جهان، کسی فکر نمی‌کرد که کمپانی خودروسازی تویوتا که پس از یکسال بحران اقتصادی تاسیس شده و اندکی بعد به یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان تبدیل شود.

در ادامه شما را به خواندن لیستی متشکل از 10 مدل از قدرتمندترین خودروهای کمپانی تویوتا که در حال حاضر در بازارهای جهانی عرضه شدند دعوت کرده و شما را با برخی از تولیدات ممتاز این کمپانی ژاپنی و خوش آوازه آشنا خواهیم کرد.

 

تویوتا هایلندر 2021 هیبرید قدرت: 243 اسب ‌بخار

تویوتا هایلندر هیبرید 2021

مدت‌ها بود که اتومبیل‌های هیبریدی را مدل‌های اسپرتِ گران قیمت، کوپه‌ها، سدان‌ها و اساساً وسایل نقلیه‌ای که ظرفیت حمل سرنشین آنها محدود بود؛ تشکیل داده و همین موضوع تویوتا را متقاعد کرد که با تولید نسخه هیبریدی مدل هایلندر 2021  این کمبود را جبران کند. شاسی‌بلند مزبور چهره‌ای کاملاً اسپرت و جذاب دارد. در این محصول طیف وسیعی از امکانات به شکل استاندارد در اختیار سرنشینان قرار گرفته و صاحبان هایلندر به راحتی توان حمل 8 نفر را خواهند داشت. قیمت نسخه 2021 و هیبریدی هایلندر، حدود 1400 دلار بیشتر از مدل معمولی آن با قیمت 35985 دلار است. البته اگر نسخه چهار چرخ محرک هایلندر را می‌خواهید؛ باید 1600 دلار دیگر پرداخت کنید.

 

تویوتا هایلندر 2021 قدرت: 295 اسب‌بخار

تویوتا هایلندر 2021

تویوتا هایلندر 2021 شاسی‌بلندی موتور جلو و چهار دربی قابل اطمینان بوده و می‌توان به راحتی و با استفاده از آن به سفرهای درون شهری و جاده‌ای رفت و تجربه لذت بخشی به دست آورد. این محصول اغلب با تویوتا راو4 مقایسه می‌شود؛ حتی اگر میان دو اتومبیل مزبور تفاوت‌های کاملاً آشکاری وجود داشته باشد. پیشرانه مدل 2021 تویوتا هایلندر 295 اسب‌بخار قدرت دارد. در داخل این محصول فضای کافی برای قرار گرفتن سرنشینان و وسایل آنها وجود داشته و قطعاً راننده و سرنشینان آن از آپشن‌های سرگرم کننده موجود در هایلندر لذت خواهند برد. البته اگر مشتری این خودرو باشید و بدنبال امکاناتی مثل گرمگن صندلی‌ها، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و… هستید؛ باید به سراغ نسخه‌های گران قیمت‌ هایلندر بروید.

 

تویوتا سینا 2020 قدرت: 296 اسب‌بخار

تویوتا سینا

اکثر مینی‌ون‌ها احمقانه، کسل‌کننده و بسیار بزرگ به نظر می‌رسند. با این حال تویوتا سینا 2020 تلاش می‌کند که خودرویی متفاوت باشد. این اتومبیل ظاهری تهاجمی داشته و محیط داخلی بزرگ و با کیفیتی را در اختیار صاحبان خود قرار می‌دهد. اندازه معقول و مناسب تنها ویژگی مثبت این مینی‌ون خانوادگی نیست؛ زیرا در این محصول از انواع آپشن‌های استاندارد برای کمک به راننده استفاده شده است. تویوتا سینا به پیشرانه 3.5 لیتری V6 با توان 296 اسب‌بخار مجهز شده است. سیه‌نا در مقایسه با سایر مینی‌ون‌های کم سرعتِ موجود در بازار، عملکردی متفاوت داشته و شتاب صفر تا 100 آن 6.9 ثانیه اندازه‌گیری شده؛ که این رقم برای یک مینی‌ون بسیار شگفت‌انگیز است.

 

تویوتا آوالون TRD مدل 2021 قدرت: 301 اسب‌بخار

تویوتا آوالون 2021

تویوتا به ویژگی‌های استاندارد و راحتی اتومبیل‌های ساخت خود توجه فراوانی دارد. مدل 2021 آوالون هم از قانون همیشگی تویوتا پیروی کرده و تفاوتی با سایر محصولات تویوتا ندارد. این سدان پر انرژی از نظر ایمنی جایگاه ویژه‌ای داشته و برخی از وبسایت‌های معتبر مانند Cars.USNews و Car and Driver امتیاز بالایی به آوالون داده‌اند. با این حال نسخه سریع آوالون 2021 با پسوند TRD محصولی کاملاً متفاوت است. این نسخه که برای محصولی مانند کمری هم در نظر گرفته شده است؛ پیشرانه 3.5 لیتری V6 با توان 301 اسب‌بخار و 362 نیوتن‌متر گشتاور را به تویوتا آوالون افزوده است. بنابراین آوالون تنها در 5.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و بسیاری از رقبای هم وطن خود و سدان‌های ارزان قیمتِ اسپرت را از دور رقابت خارج می‌کند.

 

تویوتا راو4 پرایم 2021 قدرت: 302 اسب‌بخار

تویوتا راو4 پرایم

اگر هنگام رانندگی نگرانِ محیط زیست شده و در عین حال از دردسرهای وسایل نقلیه برقی فراری هستید؛ تویوتا راو4 پرایم مدل 2021 همان چیزی است که شما به آن احتیاج دارید. این تویوتا محصولی پلاگین هیبریدی بوده و با انرژی برق و یا بنزین حرکت کرده و به راحتی 5 سرنشین را حمل می‌کند. در این کراس‌اوور از یک موتور برقی به همراه پیشرانه 2.5 لیتری با تکنولوژیDynamic Force استفاده شده است. پیشرانه برقی این محصول پس از پیمایش 67 کیلومتر و با اتمام شارژ غیر فعال شده و بلافاصله پیشرانه احتراقی آن فعال می‌شود. فروش راو4 پرایم 2021 در نسخه استاندارد با قیمت 38100 دلار آغاز شده و برای خرید نسخه‌های آپشنال باید پول بیشتری پرداخت کرد.

 

تویوتا سوپرا 2020 قدرت: 335 اسب‌بخار

تویوتا سوپرا 2020

اگر بدنبال اتومبیل‌های قابل اعتماد، مقرون به صرفه و کاربردی هستید؛ نام تویوتا معمولاً اولین اسمی است که به ذهن شما خطور می‌کند. این برند اتومبیل‌های اسپرت جذابی ساخته و مطمئناً در برابر اتومبیل‌های گران قیمتِ رقبا حرف‌هایی برای گفتن دارد. تویوتا سوپرا 2020 هم با قیمتی کمتر از 50 هزار دلار، همتراز با خودروهایی مانند شورلت کامارو و پورشه کیمن GTS است. نکته جالب توجه این است که در حالی که دو رقیب خانگی تویوتا، یعنی نیسان و هوندا اتومبیل‌های پرچمدار و اسپرت خود (GT-R-NSX) را به ابرخودرو تبدیل کردند؛ تویوتا با رونمایی از سوپرا جدید نشان داد که تقریباً همان مسیر همیشگی خود در سه دهه اخیر را ادامه داده است. این رودستر زیبا از توان پیشرانه شش سیلندر با قدرت 335 اسب‌بخار و 494 نیوتن‌متر گشتاوراستفاده می‌کند. در این اتومبیل از سیستم کشش مدرن و گیربکس اتوماتیک بسیار خوبی استفاده شده و شتاب صفر تا 100 آن در 3.7 ثانیه ممکن می‌شود. سوپرا در 9.5 ثانیه به سرعت 160 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

 

تویوتا سکوئیا TRD پرو 2020 قدرت: 381 اسب‌بخار

تویوتا سکوئیا 2021

جهانِ وانت‌ها همیشه محلی برای رقابتِ جان سخت‌ترین، قابل اعتمادترین و قدرتمندترین جانوران آفرودی است. این رقابت جایی است که تویوتا همیشه در آن حضور داشته و همواره در حال حمله به رقبا بوده است. به همین دلیل هم یکی از بهترین محصولات آفرودی جهان را تویوتا سکوئیا TRD پرو می‌دانند! این خودروی عظیم مانند تمام Pro TRD های تویوتا در محور جلو و عقب به مجموعه جذب کننده شوک‌های FOX مجهز شده است. بیراهه نوردی با قفل مرکزی دیفرانسیل سکوئیا به همراه جعبه دنده کمکی 2 سرعته آن بسیار آسان و لذت بخش است.

 

تویوتا تاندرا TRD مدل 2018 قدرت: 381 اسب‌بخار

تویوتا تاندرا trd

یکی از دلایل خرید محصولات تویوتا توسط مردم این است که با وجود کارکرد زیادِ محصولات دست دوم تویوتا، هنوز هم آنها مانند روز اول قابل اعتماد هستند! تویوتا توندرا یکی از اتومبیل‌های مزبور بوده و بسیار سخت گوش و جان سخت است و می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما در سال 2020 باشد. بنابراین اگر خودرویی جدید با قدرت 381 اسب‌بخار و گشتاور 543 نیوتن‌متر نیاز دارید؛ مدل 2018 تویوتا تاندرا TRD با قیمت 30 هزار دلار گزینه مناسبی خواهد بود. این پیکاپ ایده‌آل از پیشرانه 5.7 لیتری V8 و iForce تویوتا بهره برده و به راحتی 4700 کیلوگرم بار را حمل می‌کند. براساس داده‌های Car and Driver، مدل 2018 توندرا در 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

 

تویوتا لندکروز 2021 قدرت: 381 اسب‌بخار

تویوتا لندکروزر 2020

اکنون شایعاتی مبنی بر توقف تولید تویوتا لندکروز مطرح شده و شاید سال 2021 آخرین بار باشد که این حیوان وحشی 381 اسب‌بخاری را می‌بینیم! تویوتا برای ماندگاری این محصول در ذهن مخاطبین خود و به یاد تمام سال‌های پرفراز نشیب لندکروز، نسخه Heritage Edition مدل 2021 آن را با ردیف صندلی سوم معرفی کرده است. نسخه پایه لندکروز پیشرانه‌ای 5.7 لیتری V8 داشته و یک گیربکس 8 سرعته شما را همراهی خواهد کرد.

 

تویوتا سوپرا 2021 قدرت: 382 اسب‌بخار

تویوتا سوپرا 2021

اگر می‌خواهید حس سواری بر اتومبیلی اسپرت را تجربه کنید؛ اما پول پورشه، لامبورگینی و مرسدس بنز را ندارید؛ تویوتا سوپرا 2021 شاید انتخابی ایده‌آل برای شما باشد. البته شاید این محصول ظاهر بسیار جذابی داشته باشد؛ اما باید بدانید که براساس تویوتا سلیکا قدیمی ساخته شده است. این جزء نکاتی است که هیچکس درباره تویوتا سوپرا نمی‌داند! مدل پایه تویوتا سوپرا 2021 با قیمت 42990 دلار عرضه شده و شما با پرداخت این مبلغ می‌توانید از توان پیشرانه 3 لیتری و شش سیلندر تویوتا با قدرت 382 اسب‌بخار و 498 نیوتن‌متر گشتاور استفاده کنید.

 

3.8 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟